Pytanie proste :)
Teraz podoba mi się to, że samochód nie puszcza w ogóle czarnych dymków i nie chciałbym żeby po takim zabiegu zostawiał czarna chmurę przy mocniejszym wciśnieciu gazu - czyli do praktyków, jak to jest w rzeczywistości?
Printable View
Pytanie proste :)
Teraz podoba mi się to, że samochód nie puszcza w ogóle czarnych dymków i nie chciałbym żeby po takim zabiegu zostawiał czarna chmurę przy mocniejszym wciśnieciu gazu - czyli do praktyków, jak to jest w rzeczywistości?
Jak przycisnę do dna na autostradzie to powietrze za samochodem jest "gęstsze", ale tylko wtedy.
DPF mam.
Pozdrawiam
no ale DPF masz, ja się pytam o przykłady jak ktoś nie ma, bo mi przy DPFie w ogole nie dymi ani grama..
Moja 159 potrafi zadymić jak ikarus..ale tylko po wciśnięciu gazu na maksa;)
Chip na 182KM + wywalony DPF + zaślepiony EGR
Zawsze troszkę poleci dym, nie będzie to dym jak za jelczem, ale to diesel więc coś tam zakopci.
Moja tez dyma nie puści przebieg 170tys. Tez zastanawiałem się czy jest sens wywalać DPF-a skoro nie mam póki co z nim żadnych problemów,ale w sierpniu jade autem do PL więc go wyrzuce z auta i programowo i fizycznie a także wytne EGR + program :) W PL nie macie problemu póki co z emisją spalin mi na przeglądzie sprawdzają emisje jest obawa co do wyrzucenia,ale z tego co poczytałem to nie powinno być problemu.
Ja mam wywalony DPF i dymi jak jelcz. Myslalem ze to moze wtryski. Ale bylem u speca od alf i powiedzial mi ze ktos spierd..... mi program DPF wywalil ale samochodzik caly czas chce go wypalac i leje ropsko jak do wypalania. za tydzien zmienia mi program na serje 150KM 600PLN w plecy ale ma przestac dymic wiec jestem sklonny wydac ta kase.
U mnie to jest taka delikatna mgiełka tylko, nie żaden wielki dym, także nie przeszkadza mi to a problemów z dpfem w końcu się pozbyłem.
Mam pytanko wprawdzie nie o moje auto ale znajomy poprosił mnie o poradę.. dotyczy Alfa Romeo 159 1.9JTDm moc 110kW czyli chyba 150 koni i rocznik 2008 posiada DPF..
Sprawa wygląda tak że auto jeździ aktualnie bardzo krótkie przebiegi po mieście bywa że w ogóle się nie dogrzewa silnika do 90stopni i DPF najwyraźniej się zapchał.. kolega był z tym w ASO i chcą wykonać czyszczenie filtra z tego co zrozumiałem jakieś mechaniczne czyszczenie bo jakie inne oni mogliby w serwisie wykonać? i postraszyli że grozi to ogółem wymianą i koszt z tego co zrozumiałem 5000euro..
Moje pytanie jest następujące co zrobić z tym filtrem w tym momencie by poprawić jego działanie? jak go wyczyścić, czy to rzeczywiście coś daje..
Czy właśnie zrobić DPF-out i jak taka procedura wygląda czy oprócz zmiany w programie w wydechu jest coś ruszane.. konkretnie interesuje mnie co na to diagnosta przy badaniu technicznym jak wejdzie pod auto i np. jak wsadzi w wydech sprzęt od kontroli spalin, czy to wyjdzie że tam czegoś brak?
W dalszej kolejności czy przy robieniu DPF-out warto zrobić remap i egr-out ? czy to są wszystko od siebie niezależne elementy i zmiana jednego bardzo nie wpływa na drugie i przede wszystkim czy robienie wszystkiego razem wychodzi jakoś fajnie cenowo czy każde liczone osobno raczej..
Jaki zakład polecany do tego w Warszawie który zna się na rzeczy, tak żeby to było zrobione dobrze..
Sorry za taki wywód liczę na sporo odpowiedzi ;D
PS. no i ważne pytanie rzeczywiście jak to jest z tym dymieniem? czy fabrycznie 1.9 150 koni z dpf, egr itd. nie dymi a po modach zacznie? bo tego kolega by nie chciał..
Po co czyszczenie fizyczne DPFa skoro wiadomo, że za chwile znów się zapcha ( krótkie przebiegi po mieście )? Tylko nabijanie kasy :(
Czy warto zrobić chip i egr? Tak, tak po trzykroć tak !! Całkiem inne auto, elastyczność, przyspieszenie.... bajka, spalanie mniejsze :)
Co do dymienia - u mnie jest wszystko w normie. Jak przycisnę do dymek poleci ale tragedii nie ma.
Ja już dwa razy badanie techniczne przechodziłem bez dpf i żadnych kłopotów :) Nawet chłop nie zczaił że czegoś nie ma :)
Tak jak piszesz: wywalenie w programie + modyfikacja puchy.
Nie zauważyłem żeby samochody dymiły mocniej po samym DPFie.
Po chipie to tak, może się to zdażyć ale też bez przesady - dawka paliwa jest większa.
W sprawnym samochodzie będzie ok :)
U mnie :brak DPF, brak EGR,brak chipa ,brak kłębów dymu.
Kłęby dumy po chipie się pojawiają jak program jest przesadzony. Jak jest "szyty na miarę" do danego silnika, to nie powinno kopcić więcej niż normalnie.
Może inaczej- dym pojawia się jak turbo przestaje dawać radę z dostarczaniem odpowiedniej dawki powietrza. Większość diesli przy maksymalnym obciążeniu jest nieco przelewana i nieco dymią, ale jest to całkowicie normalne
albo po prostu za bogatego programu jak na możliwości turbo ;) Z tego co czytam ja mam zrabane klapki w kolektorze, a dymu 0 (nie liczac chmury przy odpalaniu :P )
Tak jest. W zasadzie przyczyna jest ta sama: za mało powietrza. Turbo mało dmucha albo dmucha do atmosfery (ciśnienie ucieka przez nieszczelności). I finał to zawalony sadzą DPF (więc nadmiernie częste jego wypalanie) lub (gdy go nie ma) to dym z rury.
A powiedzcie mi jeszcze jedno odnośnie tego tematu.. jak zostanie usunięty dpf fizycznie i programowo to nie będzie takiego zonka właśnie że samochód będzie myślał że chce go wypalić i będzie to robił?
Jak to jest z EGR czy usunięcie następuje tylko poprzez zaślepkę? czy programowo również jakoś? i jaka to ma być zaślepka pełna czy jakieś otwory jeśli otwory to jakie i ile ich ma być?
Jakiego przyrostu spodziewać się przy zrobieniu chip, egr out, dpf out ?
1) Nie. Samochód "rozpoznaje" DPF jako niezatkany o stopniu zatkania 0%
2) Zależy od silnika. Masz temat podwieszony o usuwaniu EGR'a. W nowszych jest to wywalenie programowe + fizyczne.
3) 15-30% KM i Nm.
Najprostszy sposób, żeby nie mieć problemów z dpf jeżdżąc po mieście to robić co 300-500 km wycieczkę na dopalanie. W warszawie robię to na S8 i nie mam żadnych problemów. W lato wystarczy 5 minut a w zimę przy -30 st. C 15.
Mnie w te upały to dopala nawet na postoju. Trzeba tylko czekać aż skończy + 2 minuty (turbina) - gdy dopala wskazówka doładowania jest lekko wychylona na biegu jałowym.
A tak a propo tematu to mnie w ogóle nie dymi.
Mam DPF i EGR
Że jak masz EGR i DPF i nie dymi to raczej norma ;D ja pytam po modach jak z tym jest..
A co do najprostszego sposobu to nie wiem jaki masz przebieg ogółem w tym aucie ale jak widzisz z mojego pytania ten sposób się jednak nie sprawdza.. skoro doszło do tego momentu i trzeba mechanicznie oczyścić tego DPF..
Alę dzięki wszystkim za opinię ;) myślę że coś już się z tego wymyśli :P
@lukasz159 ja stawiam że nie ma usuniętego fizycznie.. no ale program przy okazji też można sprawdzić.
Miałem 407, tam bardzo cieżko usunąć programowo fap, winne za to jest skomplikowane oprogramowanie siemensa niestety...
Witam
Jakby sobie nie poradzili, to zapraszam do siebie. Na wykonaną usługę udzielam 3 lata gwarancji.
pozdrawiam
Adam Majcherczyk
604 913 772
Filtry cząstek stałych FAP / DPF
Chip Tuning - Hamownia
http://www.dpf-serwis.pl/
http://www.v-tuning.pl/
adamekserwis@o2.pl
Wiem, żę się da, ale mało jest osób, firm, które potrafią to zrobić niestety...
Jesli jest ktos z podkapracia i potrzebuje usuniecia dpf z 407, ogolnie z HDI, JTD, chiptuning, to kolega "Weloo" sie tym zajmuje i z tego co wiem nie ma wiekszych problemow z 407 poza tym ze trwa to dluzej niz przy innych samochodach. Jego obszar dzialania to okolice Rzeszowa... Polecam goscia, zapalony alfaholik z niemalym pojecieciem. Pozdrawiam.
Panowie, a co jeśli:
1) jest program
2) jest DPF
3) samochód dymi przy maksymalnym wciśnięci pedału gazu
Jest to objaw czegokolwiek ? Jeśli tak to czego ?
Pozdrawiam
Może być zły program - Za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Albo układ paliwowy zaczyna niedomagać.
Nieszczelność w dolocie.
A pracuje równo? Ma moc?
Dymienie dymieniu nie równe. Wg mnie ciężko przez bez patrzenia powiedzieć czy to coś niepokojącego.
Oby to nie były wtryski, znajomy miał taki objaw w BMW(dymienie przy bucie) i wypaliło mu dziurę w tłoku. Po sprawdzeniu okazało się, że końcówka wtryskiwacza zamiast rozpylać, lała paliwo do cylindra.
Program jest ok, po zrobieniu autko nie dymiło. Miałem sytuację ok. miesiąc temu, że wywaliło mi błąd "Fuel pressure error" i samochód wszedł w tryb awaryjny. Był to jednak incydent, który się nie powtórzył. Od jakiegoś tygodnia zauważyłem, że podczas maksymalnego przyspieszania, samochód dymi na czarno niczym stary TDI :)
Moc jest ok, nie ma żadnych objaw złych, tylko ten dymek. Niepokoi mnie to, szczególnie, że mam zostawionego DPF-.a
P.S. Wtryski były sprawdzane u Cinka przed programem, były zdrowe. Program robiłem w marcu.
Pozdrawiam