Poszukuję łożyska do skrzyni biegów z Alfy 156 SW 2.4 JTD z 2000r bezskutecznie :?
Numer jak odczytałem z łożyska to NP 693218 .
Gdzie można dostać oryginalne ewentualnie jakiś zamiennik ? W byłym ASO u mnie w mieście nie sprowadzają takich rzeczy.
Printable View
Poszukuję łożyska do skrzyni biegów z Alfy 156 SW 2.4 JTD z 2000r bezskutecznie :?
Numer jak odczytałem z łożyska to NP 693218 .
Gdzie można dostać oryginalne ewentualnie jakiś zamiennik ? W byłym ASO u mnie w mieście nie sprowadzają takich rzeczy.
Informacja dla przyszłych pokoleń :lol: P
Poszukiwane łożysko produkowane przez firmę TIMKEN nie występuje w wolnej sprzedaży poza siecią dealerską Fiat-a. Fiat posiada wyłączność na jego sprzedaż - informacja uzyskana od przedstawiciela firmy w Polsce .
Cena oryginału Alfa Romeo (Timken) w ASO 150 zł więc nie ma tragedii.
hmm chodzi ci o łożysko oporowe z wysprzęglikiem ? :) ja kupiłem w www.autosklep24.pl ...miła obsługa kurierem miałem na drugi dzień ... część dobrali mi po podaniu nr nadrwozia auta :) ... i wszystko gra ...
Czy mowa o łożysku z fiata za 150 zł to te łożysko z skrzyni biegów lewej strony gdzie siedzi lewą pół oś ? Bo jak zmieniłem przegub wewnętrzny to ta krótka cześć pół osi ma luz w skrzyni
Czyż byś miał ten sam problem ?
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Ma ktoś nr tego łożyska ? W alfie nie chcieli mi podać
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
jst w pierwszym poscie, wpisz w w wyszukiwarke a ona cie zaskoczy
Łożysko jest do kupienia , tylko że jak je wymienić :/ gość z serwisu mówił że trzeba układ różnicowy wyciągać , ale patrząc na skrzynię wydaje się że łożysko jest zaraz pod kołnierzem przykrecanym na 4 śruby , orientuję się może ktoś jak to z tym łóżkiem jest
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Odkręcasz mechanizm różnicowy i na zewnątrz wymieniasz. Inaczej tego nie widzę.
Jak wyjąłem lewą pół oś bo zmieniłem przegub wewnętrzny z lewej str to ten koniec pół osi co został w skrzyni rusza się góra dół , tak jak by w łożysku
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
To całej skrzyni raczej nie trzeba wyciągać ? Można chyba sam ten tył odkręcić ? Tylko jeszcze pytanie co się opłaca bo łożysko 200zl a skrzynia 250zł tyko pytanie czy dobra :|
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Czyli luz poprzeczny. Pytanie jak duży? Bo luz roboczy musi być.
Tylko sanki i sam mechanizm.
Wydaje się że nie duży bo sucho i olej nie wycieka , ale jak na moje oko to raczej za duży bo przy rozpedzaniu na 2biegu mam wrażenie jak by było bicie , coś jak by koło jajowate , będę musiał sprawdzić jeszcze dla pewności felgi
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...016/07/343.jpg
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Chodzi mi o to co zaznaczyłem , czy po odrzuceniu tego nie wyjdzie łożysko ? W mojej skrzyni jest tak samo
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
wyjdzie, ale tylko zewnętrzny pierścień, Musisz wywalić cały mechanizm i ściągaczem zdemontować reszte, pozniej na pracie wcisnąć nowe. Łozysko 32009x
Zaznaczone to jest obudowa uszczelniacza jak dobrze pamiętam.
A skrzynia z polifta 6 biegowa podejdzie , mam nowszy typ silnika
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Czy do wymiany tego łożyska trzeba wyjmować całą skrzynię biegów czy wystarczy tylko przy samym układzie roznicowym sam tył odkręcić ?
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Ma ktoś wiedzę jak z wymianą skrzyni z 5b na 6b ?
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...016/08/117.jpg
Czy jak od kręcę układ ruznicowy w miejscu zaznaczonym na niebiesko to wymienię te łożysko pół osi ?
Na co później składać , idzie tam jakaś specjalna pasta czy zwykła ószczelka ?
No i jaki olej idzie do takiej skrzyni ?
Muszę za to się wziąć bo mam wrażenie że coraz bardziej mi lata ta pół oś
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
I jeszcze jedno, czy z 2.4 ze skrzyni ten układ ruznicowy by się nadal ? Bo mam u sąsiada
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Tak na szybko, bo masę bzdur widzę:
- półoś lewa nie chodzi w żadnym łożysku !!!,
- pod dekielkiem wymienia się simmering półosi,
- latająca/luźna półoś = wyrobiony dyfer = wymiana na używkę mniej wybitą lub regeneracja swojego (robiłem u siebie pół roku temu domowym sposobem, bo wymiana na inną używkę gówno dała, i śmiga lepiej niż fabryka - i nie, nie opiszę tego na forum),
- dyfer z innej, takiej samej skrzyni, może podejść a może i nie - były 2 typy, prawie identyczne, różniące się ilością 3 zębów na kole głównym dyfra.
W serwisie powiedziano mi że z lewej i z prawej idzie takie samo łożysko , więc już nie wiem co tam jest , ale ponoć jest łożysko i pod simmeringiem da się wymienić jedną część łożyska a drugą trzeba wyjąć od środka
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
W innym temacie pisałem że jest łożysko stożkowe, które fabrycznie ma luz (nie wiem ile trzeba poczytać). Wyjmiesz cały mechanizm różnicowy to wtedy sprawdzisz czy masz lożysko zużyte czy satelity.
Wysłane z mojego SM-A500FU
No dokładnie wyjmę to się okaże tylko czy wystarczy rozebranie w tym miejscu zaznaczonym ww zdjęciu ?
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Pisałem przecież, że nie. Trzeba cały wyciągnąć.
Wysłane z mojego SM-A500FU
Pisałeś że to co na czerwone to nie da rady a mi chodzi czy jak rozbiorę w tym miejscu na niebiesko to obejdzie się bez wyciągania skrzyni http://www.forum.alfaholicy.org/imag...016/08/119.jpg
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Załącznik 207410
ściągnij sobie eLearn dla 147 - tam jest opisana cała procedura (w eLearn dla 156 nie ma opisu)