Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 72

Temat: Podgrzewacz cieczy chłodzącej

  1. #61
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    No ja już mam taki podgrzewacz zamontowany, tylko z ręcznym wyłącznikiem i też się zastanawiam nad daniem tego wyłącznika po temperaturze. Myślę, że to ma działać na zasadzie bimetalu, a sam czujnik umieścić przed wlotem cieczy chłodzącej do podgrzewacza. I jak Wy macie zamontowany ten podgrzewacz? Ja mam przed termostatem, Wy pewnie na wlocie do nagrzewnicy?

  2. #62
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Tomek napisz jak to działa u Ciebie, bo w zeszłym roku zakupiłem podgrzewacz na 3 świece z 2 letniej Renówki i zastanawiam się czy montować do benzyniaka. W Astrze dti żony to działa jakoś niemrawo, ale to może dlatego , że ten diesel w ogóle ma kłopoty z osiągnięciem temperatury. Jak się nie zdecyduje to sprzedam za grosze i nie będzie mnie korciło

  3. #63
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    Aster szczerze mówiąc myślałem, że będzie lepiej, może to wina tego, że jest zamontowany na rurze prowadzącej do termostatu. Też mam podgrzewacz z Renówki na 3 świecie, ale jedną odłączę jutro bo ładowanie na poziomie 12,9V przy włączonym podgrzewaczu to przesada, i chyba przeniosę sam podgrzewacz na rurę która prowadzi do nagrzewnicy, tylko muszę się dorwać do kanału. Ogólnie ja po przejechaniu teraz około 3-4 km mam prawie 70*C, wcześniej wskazówka byłaby leciutko powyżej 50*C, więc myślę że jednak trochę to polepsza, tylko muszę zmienić miejsce montażu podgrzewacza. Bo nie ukrywam mnie bardziej też chodziło o to, żeby w środku mi się szybciej ciepło robiło.

    Przed montażem zobacz sobie czy masz wszystkie świece sprawne, w mojej obudowie wyciągniętej podobno z 2 letniej Laguny wszystkie 3 były spalone....

  4. #64
    Użytkownik Świeżak Avatar piotruniek69
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 75 2.0TS
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał ogi27 Zobacz post
    Aha i te termistory przykręcone mam do podgrzewacza wody tak aby dokonywały pomiar nagrzania się podgrzewacza. Koszt całej instalacji to ok 150zł razem z podgrzewaczem. Pamiętajcie żeby zastosować odpowiedni przekrój kabla łączący świece ( ja w swojej konstrukcji zastosowałem "+" 4mm2 a do masy 6mm2 )
    OK mniej więcej wiem co jest grane tylko gdzie kupić takie termistory i jak przykręcić je do podgrzewacza. Czy może ktoś wrzucić zdjęcie poglądowe?
    Byłem u elektryka chciałem żeby mi to zrobił to powiedział, że jak przyniosę schemat i wszytko co jest potrzebne to "może" spróbuje, ale jego zdaniem to jest w ogóle nie potrzebne...
    156 1.9 JTD 105KM

  5. #65
    Użytkownik Świeżak Avatar Brt
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RIO
    Auto
    Stelvio 2.0 280 - były:159 SW 1.9 16V JTDm Q i 156 SW 1.9 16V
    Postów
    233

    Domyślnie

    To elekryk albo ma kiepskie pojęcie o elektryce, albo mu się po prostu nie chce. Podgrzewacz z renówek ma 3 świece ... każda pobiera ok. 25A (ok 300W mocy) więc nie ma się co spodziewać cudów w ogrzewaniu, nawet przy włączeniu 3 świec. Aczkolwiek z drugiej strony zawsze to jest kilka watów więcej w ukłądzie ogrzewania, co w przypadku diesla nie jest bez znaczenia. Oryginalnie w niektorych alfach były podgrzewacze o sumarycznej mocy 600 W. jak ktoś będzie montował takowy podgrzewacz z renówek u siebie to zalecam jednak podłaczenie maksymalnie 2 świec. Zasilanie ich koniecznie poprzez przekaźnik trzeba zrobić i najlepiej na dość grubych przewodach (min. 4 mm2 albo i wiecej) samo sterowanie przekaźnikami mozna juz zrobić dowolnie .. albo recznie albo poprzez włacznik termiczny. Osobiście w poprzednim aucie miałe to ręcznie włączane i jesli będę w belli montowal to tez ręczne sterowanie zastosuję ... włączanie tego za każdym razem w przypadku niedoładowanego aku może się skończyć wyładowaniem aku i nieodpaleniem auta. Oryginalny sterownik sprawdzał również właśnie stan napięcia w instalacji i od tego też uzależniał włączanie podgrzewacza.

    reasumując .. jak ktoś naprawdę marznie, to niech zainwestuje w webasto ... wtedy po 2 - 3 km jazdy (albo juz na postoju) ma zagrzane auto. Jak ktos za darmo dostanie ów podgrzewacz to też może założyć ... będzie miał chwilę wczesniej cieło w aucie, ale nie ma się co spodziewać cudu ... jak ktoś ma kupić wszystkie części i jeszcze zapłacić za montaż, to lepiej niech załozy podgrzewanie foteli lub kasę przeznaczoną na podgrzewacz odłozy na poczet webasta
    Pozdrawiam - Brt

  6. #66
    wieslawwojcik
    Gość

    Domyślnie

    byles w serwisie???

  7. #67
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    Brt na innym forum jeden użytkownik wspominał mi o przekaźniku który daje napięcie na świece dopiero po przekroczeniu pewnej wartości, tylko nie wiem jak to się dokładnie nazywa, ale mam zamiar zastosować to rozwiązanie u siebie bo czasem mam sklerozę i zapomnę wyłączyć podgrzewacz przed zgaszeniem i mam później problem z odpaleniem jak podgrzewacz prąd ciągnie.

  8. #68
    Użytkownik Świeżak Avatar Brt
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RIO
    Auto
    Stelvio 2.0 280 - były:159 SW 1.9 16V JTDm Q i 156 SW 1.9 16V
    Postów
    233

    Domyślnie

    Nie .. posiadałem ów podgrzewacz w oprzednim samochodzie i dość gruntownie go "przebadałem" ... montaż dla średniowprawnego mechaniko-elektryka nie powinien stanowić problemu <ok> A co do instalacji podgrzewacza w belli, to już są na forum tematy z nim związane .

    - - - Updated - - -

    Nie słyszałem o takim przekaźniku, ale na bank da się to jakoś zrobić ... bodajże z alternatora da sie wyciągnąć sygnał o ładowaniu i dopiero wtedy włączyć podgrzewacz. Nie potrzebowalem tego, wiec nie drążyłem tematu. Pozostałem przy sterowaniu ręcznym i dla mnie ono było zupełnie wystarczające.
    Pozdrawiam - Brt

  9. #69
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    u mnie podgrzewacz włącza się po włączeniu pozycyjnych a wyłącza się po osiągnięciu 70 st
    na lato wyciągam bezpieczniki
    te "termistory" to np: - http://allegro.pl/termostat-bimetali...700577522.html
    a ogrzewanie działa mega

  10. #70
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 105KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    Ja u siebie również zamontowałem podgrzewacz z Renówki i podłączyłem dwie świece... niby trochę lepiej jest, ale chyba zrobiłem błąd i z racji lepszego dostępu zamontowałem podgrzewacz na wężu powrotnym z nagrzewnicy zamiast na tym drugim z tyłu silnika Być może tutaj leży problem...
    Ostatnio edytowane przez gismo ; 04-11-2012 o 16:33

Podobne wątki

  1. Korek zbiorniczka wyrownaczwego cieczy chłodzącej
    Utworzone przez piotrek1110 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 20:49
  2. Temperatura cieczy chłodzącej 100st/C czy to normalne?
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 13-04-2012, 07:43
  3. [164] czerwona lampka - temperatura cieczy chłodzącej
    Utworzone przez tytus_w w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-10-2010, 09:56
  4. [156] Jaki czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-12-2008, 11:04
  5. [156] Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej
    Utworzone przez Bartosz w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-11-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory