Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 65

Temat: Wymiana gum na poliuretan w tylu i koła się bardziej rozjechały

  1. #31
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    no to u mnie jest dokładnie odwrotnie bo schodzą się do środka ale górą przy każdym elemencie sprawnym

  2. #32
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Zrozumcie, że zawieszenie wielowachaczowe jest po to, żeby w każdej sytuacji zapewnić oponie jak największą powierzchnię styku z podłożem. Więc w przypadku kiedy jest bardziej ugięte (np. w sytuacji jazdy po łuku) koła będą pochylone właśnie w celu zwiększenia powierzchni przylegania opony do asfaltu. Nasze samochody mają po kilkanaście lat i jeśli ktoś ma ori sprężyny to naturalnym jest, że auto siedzi niżej niż wtedy kiedy opuszczało fabrykę. To samo dotyczy aut ze sprężynami obniżającymi. W takim przypadku właśnie koła będą pochylone na minus co wynika właśnie z konstrukcji zawieszenia (cały czas mówię o przypadku kiedy wszystkie tuleje zawieszenia są sprawne). Jeśli więc ktoś ma wymienione wszystkie tuleje na nowe i nie ma luzów, a koła są pochylone na minus, ale oba pod takim samym kątem to będzie wszystko ok i nie ma co dalej dyskutować. W przypadku kolegi któremu mechanicy mieli wymienić obie tuleje na wachaczach oraz w zwrotnicy a wymienili to co sami uznali za stosowne czyli jedną tuleję przyczyny należy szukać najpierw w tym. Niech wymienią wszystko a później dopiero należy ocenić efekty.
    Jest jeszcze jedna mała rzecz która może wpłynąć w pewnym stopniu na kąt nachylenia, a jest nią to jak została wymieniona tuleja w zwrotnicy. Można ją wprasować trochę płyciej lub głębiej w gniazdo zwrotnicy i będzie to rzutowało na kąt pochylenia. Ciężko to wytłumaczyć jeśli nie trzyma się samej zwrotnicy w ręku i nie wyobrazi sobie jak ona pracuje ale z tego co patrzyłem przy wymianie jest to bardzo istotne.

  3. #33
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Jak możesz wyprasować ją mniej lub więcej przecież ona wchodzi w zwrotnicę która ma jeden i tylko jeden wymiar.....kontynuuj może się dowiem czegos więcej.

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159sw 1.9 8v
    Postów
    507

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    A co do stania to teraz koła stoją tak samo ( lewe i prawe ),bo przed wymianą prawe leżało ,ale idelanie w pionie to one nie stoją na pewno

    u mnie po wymianie: bananów, drążków reakcyjnych, dolne wahacze PU, tuleje plywające zwrotnicy koła stoją tak /--\
    Po ustawieniu geometrii koła powinny się wyprostować?

  5. #35
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jacek wymieniałeś kiedyś tuleję zwrotnicy w 166... Jeśli tak to na pewno wiesz, że gniazdo jest szersze niż długość samej tulei. Teraz żeby to miało ręce i nogi, to trzeba zmierzyć sobie jak głęboko była wepchnięta ori tuleja przed wymianą i na taką samą głębokość wprasować nową. Z tego co kojarzę jak wymieniałem u siebie, to od jednej z krawędzi wpychałem na głebokość ok 7mm i tuleja nie była dopchnięta do końca. Ubiegając pytania..wprasowywałem polecane na forum tuleje wahliwą Lemfordera.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Wymieniałem sam, kolego danus77 przecież widać miejsce w którym tkwiła miejscu przez ostatnie 11lat(wymieniałem ori) ale tam regulacji raczej nie ma gdybym wypchnął ją za dużo nie wcisnął bym piasty. Nie możemy sobie nabic mniej lub więcej gdyż wewnętrzna tuleja"pływa" przód tył i na boki więc nie wyobrażam sobie dobicia do prawej lub lewej krawędzi, to wbrew żemiosłu....jak i nabijanie ich młotkiem Takie jest moje zdanie.

  7. #37
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159sw 1.9 8v
    Postów
    507

    Domyślnie

    Jeśli wszystko co odpowiada leżenie kół zostało wymienione, a koła nadal są /--\ , to gdzie jest problem w krótszych sprężynach?

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Kolega kamil ma gwint ( o ile pamietam) i on właśnie w tym rozjechanych kół się dopatrywał. Możliwe że i tak jest, może zmęczenie materiału Ja wymieniając tylni zawias wymieniłem amorki(Monroe), sprężyny(ori) tuleje zwrotnicy(lemforder), gumy st. oraz końcówki(trw). Po czym koła były /--\, więc idąc za ciosem banan(trw) tuleje(strongflex) i koła stoją tak |--| .

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159sw 1.9 8v
    Postów
    507

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek83 Zobacz post
    Kolega kamil ma gwint ( o ile pamietam) i on właśnie w tym rozjechanych kół się dopatrywał. Możliwe że i tak jest, może zmęczenie materiału Ja wymieniając tylni zawias wymieniłem amorki(Monroe), sprężyny(ori) tuleje zwrotnicy(lemforder), gumy st. oraz końcówki(trw). Po czym koła były /--\, więc idąc za ciosem banan(trw) tuleje(strongflex) i koła stoją tak |--| .
    Też wymieniłem banany i tuleje na strongflex, do tego tuleje zwrotnic i drążki reakcyjne, łączniki stab. i dalej /--\, chcę te koła jak najszybciej wyprostować, bo niedługo czas zakładać zimówki i szkoda żeby zjadało opony od środka.

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    A czy kolega po ww. czynnościach podjechał na geometrię? Czytaj do kogoś kto wie jak to zrobić a nie według programu który ustawia tak że się jechać nie da. Rozumiem że przez te kąty tnie ci oponki?

Podobne wątki

  1. Ocieranie - Skrzypienie z przodu( bardziej lewego koła )
    Utworzone przez Bartekk287 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-06-2014, 20:50
  2. wymiana zarowki postojowej z tylu
    Utworzone przez szwagro w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-08-2011, 09:45
  3. Poliuretan wymiana
    Utworzone przez rebellion1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-01-2010, 09:51
  4. [145] wymiana łożyska koła
    Utworzone przez czarek145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-05-2009, 13:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory