Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: alfa 147 1,6ts błąd p0443

  1. #1
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie alfa 147 1,6ts błąd p0443

    Witam.
    Autko alfa romeo 147 1,6 TS, pojawia się błąd p0443, jest to błąd zaworu/układu odprowadzania par paliwa.
    Czy ktoś miał już do czynienia z takim problemem??
    Bład po wykasowaniu pojawia się od razu po odpaleniu auta. Zdejmowałem wężyki (wyczytałem że działają właśnie w tym układzie) i nie ma tam na odpalonym autku żadnego podciśnienia ani nie słyszę syczenia. Jak sprawdzić co w trawie piszczy?? Gdzie może leżeć przyczyna? Mam ELM327 oraz laptopa, proszę o pomoc co sprawdzić i ewentualnie gdzie szukać przyczyny? Czy jest tam faktycznie jakiś zawór i gdzie??
    Proszę o pomoc gdyż autka nie mam ciągle przy sobie i koleżanka dopiero może przyjechać w celu określenia usterki, dlatego chciałbym wiedzieć dokładnie co robić aby to zdiagnozować.
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - program alfadiag, wejśc w testy czujników.
    - przygotowac rurke igielitowa o FI=6 mm.
    - zdjąć szybko-złaczke , na to miejsce założyć rurkę igielitową.
    - podczas postoju i na biegu jałowym, zawór odpowietrzania oparów paliwa ma być zamknięty, czyli powietrze dmuchane do rurki nie ma przechodzic przez zawór.
    - podczas testu na 1 sekunde zawór otwiera i wtedy dmuchane powietrze przechodzi do pzepustnicy.
    - czyli w rytm testu ma powietrze uchodzic do przepustnicy poprzez zawór.
    - sa do tego potrzebne dwie osoby, operator stacji roboczej oraz "dmuchacz".
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Oki dzięki za informację, tylko są 2 rurki, jedna do kolektora taka aluminiowa, u góry można ją odczepić, oraz druga odczepiana zaraz obok kielicha. Rozumiem że wdmuchiwane powietrze ma byc przez rurkę aluminiową. W fesie również są testy tego, można zrobić to tym programem czy tylko alfadiag??
    Ps. Dmuchałem w tą rurkę (aluminiową prowadzącą do kolektora) i nie dało się nic wdmuchnąć, jednak silnik był zgaszony. Kolejna rzecz to czy tym testem określę co jest uszkodzone??
    No i czy dany zawór jest wymienny i jak z dojściem do niego??

  4. #4
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Nikt nie wie?? Proszę o podpowiedzi co z tym zaworem, wymieniał go ktoś czy naprawiał?? Co do testu to wiem jak go wykonac dzięki opisowi wyżej, ale sprawa samego zaworu i jego położenia pozostaje nadal nierozwiązana. Da się to ustrojswo w ogóle wymienić w przypadku jego awarii?? Wymieniał już ktoś?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zawór jest pod kolektorem. Najłatwiej go wymienić po demontażu całego kolektora, ale może uda ci się dobrać do niego bezpośrednio.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tutaj zdjęcie z 156 Ts ale w 147 Ts chyba jest tak samo.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Evap 156.jpg
Wyświetleń:	709
Rozmiar:	86.6 KB
ID:	74702  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-10-2012 o 07:51
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki, posprawdzam wszystko i zobaczymy co z tego bedzie.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - uszkodzenie objawia sie tym że zawór zardzewiał i po podaniu impulsu nie otwiera kanału.
    - wtedy najlepiej go wymienic całego.
    - w 156 Ts nie udało mi się go wymienić bez rozbierania całego kolektora ssacego.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Oj to mnie zmartwiłeś troszkę, bo z kolektorem troszkę rooty jest. Z tego co zauważyłem to można go "namacać" od góry wsadzając tam rękę, oczywiście zapominamy o wymianie bez wyciągnięcia kolektora. Nie wiem jak od dołu w 147 ale spróbuję z kanału, muszę ocenić w jakim jest stanie i czy w ogóle działa. Dam znać jak poszło.
    Ps. Bubu rozbierałeś kolektor w 156Ts, mam pytanie, czy przewody od tego zaworu nie idą czasem do jakiejś kostki do góry silnika (są tam 2 z tego co pamiętam) którą można rozłączyć i w czasie testu sprawdzić miernikiem czy podaje napięcie, to może również pomóc w zdiagnozowaniu czy zawór uszkodzony.
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 25-10-2012 o 22:59

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie, to nic nie da ponieważ ECU podaje sygnał ale z powodu rdzy zaworek się nie przesuwa.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. P1653, P0443, P0100 - kontynuacja problemów.
    Utworzone przez Pietrox w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 19:04
  2. błąd P0443 i p1687
    Utworzone przez daniel1986 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 13:42
  3. Błąd P0443
    Utworzone przez fenix_tbg w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 19:30
  4. [145] Błędy P1653, P0443, P0100 Alfa 145 1.4 ts
    Utworzone przez Lotnik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-01-2012, 21:48
  5. Błąd P0443
    Utworzone przez Radu w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-10-2010, 09:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory