Nie rozumiem jeszcze dlaczego mamy modlić się że to TYLKO panewki. Przecież jak to będzie panewka musisz wyjąć silnik,wał dać do szlifu,spasować układ z powrotem, złożyć jak się należy. Jak wyjmiesz tłoki potrzebujesz przyrząd do ich włożenia,śrubokrętem pierścieni nie poutykasz przecież. Samych panewek nie powymieniasz bez szlifu. Żeby wał wyjąć bez wyjmowania silnika musisz zrzucić skrzynie i wiele innego osprzętu,ale to bez sensu na aucie to robić. Jeszcze jedno jak Ci panewkę obróciło powinieneś przepłukać układ smarowania pod ciśnieniem,wszystko wymyć,pompę zbadać czy jakieś opiłki w niej nie siedzą......
Co do szczelności głowicy i "ćwieku", po takiej akcji (brak wody,przegrzanie) należało by zrobić tez test szczelności na pęknięcie a nie tylko nafta w zawory......
Naprawdę, z całym szacunkiem ale utknąłeś na łapie półosi a gdzie tu dalej zweryfikować wszystko,znaleźć uszkodzenie i poskładać to jak należy.




Odpowiedz z cytatem
namęczę się ale trudno, wezwę pomoc i może coś z tego będzie, a potem silnik na części pierwsze, powiedz kolego dlaczego głowica może pęknąć jakiś feler tych modeli??
Tak Panowie wygląda moje zdanie po zaczerpnięciu info u kilku mechaniorów w tym jednego który tylko i wyłącznie zajmuje się alfami- to on stwierdził że po remoncie ten silnik nie będzie się zbytnio nadawał do jazdy bo i tak straci kompresję... Głowicę mam sprawną a to już coś
ps miałem opiłki w filtrze oleju a to już daje do myślenia ....
