Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Zatarty JTS, jaki olej po remoncie ?

  1. #1
    KubaXP
    Gość

    Domyślnie Zatarty JTS, jaki olej po remoncie ?

    Jakiś czas temu miałem przykrą przygodę - obróciła się panewka na wale (2.0 JTS), przyczyna - prawdopodobnie przeciągnięty termin wymiany oleju, piszę prawdopodobnie gdyż poprzedni właściciel "niby" wymienił olej na krótko przed sprzedażą na Castrol 5W60 syntetyk, autko igiełka i z wyglądu i technicznie, chodził pięknie, przyśpieszenie do setki 9s. 220km/h osiągał bez problemu, jednak stało się - po przejechaniu ok. 1500km od chwili kupna bez żadnego ostrzeżenia panewka przekręciła się...no nic, najpierw szukanie silnika na rynku polskim, później wyjazd do Niemiec ale ceny i u nas i za zachodnią granicą obłędne od 3500tyś do 5000tyś, decyzja remont silnika - znajomy mechanik włożył całe serce w auto, zrobiony został kapitalny remont silnika, kosztowało mnie to 2600zł (w tym robocizna - symboliczna kwota) autko chodzi pięknie zdaje się że lepiej niż przed remontem (ciszej, równiej) choć czasem zdaje mi się że nie ma tego "powera" co przedtem ale zrobiłem nim po remoncie dopiero 1200km i raczej staram się go oszczędzać gdyż rozumiem że jest "na dotarciu" i teraz moje pytanie - mechanik wlał olej mineralny, powiedział że na nim mam dotrzeć silnik, jakie jest Wasze zdanie, czy już czas na wymianę oleju, czy jeszcze trochę pojeździć na tym mineralnym, jaki olej wlać po tej przygodzie ?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    mnie uczono, że dociera się silnik na półsyntetyku i nie przekracza się 2,5 tys obr/min A tego w czasie docierania należy unikać - nadmiernego przeciążania.Pierwsza wymiana oleju po 500 km, druga po 1500 km i koniec docierania.Potem wymiany już co 10 000


  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    dobrze Ci mechanik zrobił że zalał minerala. Na docieranie leje się najgorszy olej bo silnik musi się 'ułożyć' a zwiększone tarcie temu sprzyja (wycierają się chropowatości po szlifie). Ważne żeby nie przeciążać termicznie silnika. Pojeździj do 1500 i później 10w40 (ale wymieniłbym go po 5-6 tys, dopiero następna wymiana po 10)
    Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 30-04-2011 o 21:14

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Rafal_155
    Pojeździj do 1500 i później 10w40

    Raczej 10w60, skąd te 10w40 kolega poleca?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Na pewno 10w-60 a co do marki już sam zadecyduj.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Koledzy macie słabe pompy w ts/jts więc po co je jeszcze obciążać w60?

    Póki auto jest świeże i trzyma ciśnienie to np valvo 10w40 spokojnie da radę - u mnie dawał przy temp 130 stopni.

    No chyba, że producent zaleca w60

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    No chyba, że producent zaleca w60
    Właśnie że zaleca.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Koledzy macie słabe pompy w ts/jts więc po co je jeszcze obciążać w60?

    Póki auto jest świeże i trzyma ciśnienie to np valvo 10w40 spokojnie da radę - u mnie dawał przy temp 130 stopni.

    No chyba, że producent zaleca w60
    Kolego zedytuj tego posta żeby nikt na przyszłość takich głupot nie czytał. Właśnie przez dziwne praktyki aso i zalewanie jts-ów 10w40 jts miał po części problemy z nagarem.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    hehe... olej w40 nie musi pozostawiać więcej popiołu niż w60 tylko trzeba lać olej do takich silników a nie rzepakowy.

    Jak producent zaleca w60 to wiadomo, że taki by należało wlać. Jednak wątpię w to, że parametr wXX ma zasadniczy wpływ na brudzenie jtsa.

    Poza tym temat dotyczy układu korbowego.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    ja bym zalał :
    http://moto.allegro.pl/valvoline-rac...569566085.html

    Ale przed tym jakieś tani mineralny.
    10W60 lałem do swojej Coupe 2.0 16V - tam jak wiadomo czułym punktem były panewki i wał. Olej ten zachowuje się niebo lepiej w wyższych temperaturach, mi ciśnienie oleju wzrosło o 0,4bara na wolnych obrotach. Wydatnie wydłużył żywot serducha.

    Ja bym zrobił to tak:
    zalać mineralny, po 500km go zmienić na 10W60 i dodać do tego cramizera postępując wedle dołączonej instrukcji.

Podobne wątki

  1. jaki olej po remoncie
    Utworzone przez limak89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-11-2014, 19:45
  2. Zatarty silnik i psalony olej... 1.9jtd 115km umiera...
    Utworzone przez kamaraldo w dziale 156
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 23-11-2012, 10:29
  3. [145] Jaki olej po remoncie silnika
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 19-05-2012, 10:34
  4. [155] Jaki olej do 1.8 TS 16V świeżo po remoncie
    Utworzone przez omron8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-04-2012, 13:30
  5. Po remoncie je olej!
    Utworzone przez bystrixx w dziale 156
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 17-01-2010, 09:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory