Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 52

Temat: Od miłości do nienawiści... krótka historia 159.

  1. #31
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Drone Zobacz post
    Może i normalnie bym dalej reperował, ale z racji innych wydatków (budowa) odciąłem ten problem i mam spokój
    Czyli przesiadłeś się na rower i komunikację publiczną, czy może nabyłeś jakiś bezawaryjny samochód?
    Ostatnio edytowane przez janio ; 25-10-2012 o 08:30

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Panowie jedno jest pewne nowe samochody są bardziej awaryjne niż starsze,ale tak jest niestety i tak będzie wszystko jest teraz produkowane tylko na chwilę,ja mam 164 i nie wsadziłam do niej tyle kasy przez prawie 5 lat użytkowania to jest naprawdę twarda sztuka.

    - - - Updated - - -

    Auta są coraz ładniejsze ale awaryjne!

  3. #33
    enx
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    jesli dac by 5 osobom z forum auta prosto z fabryki, robione po kolei, to elementy jakie by sie zepsuly bylyby w kazdym aucie inne i po innym przebiegu.
    No to jest pewne. Nawet przy testach obciążeniowych jakości konkretnych elementów (nie tylko samochodowych), gdzie np. maszyna robi ileś tam powtórzeń danej czynności, dwa te same elementy uszkodzą się po różnym czasie, może zbliżonym do siebie, ale różnym. Nie ma po prostu dwóch takich samych rzeczy, dwóch takich samych samochodów. Do tego też dochodzi eksploatacja... i współczynnik szczęścia/pecha

    Mam znajomego, który jest zaprzeczeniem jakichkolwiek statystyk awaryjności części komputerowych, kupował tyle razy nowe a już uszkodzone, albo psuły chwilę po zakupie dyski, procki, pamięci, karty itp, że aż nie do wiary... (sorry za OT)

  4. #34
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    AR 156 SW 2.4 JTD
    Postów
    14

    Domyślnie

    Cytat Napisał enx Zobacz post
    No to jest pewne. Nawet przy testach obciążeniowych jakości konkretnych elementów (nie tylko samochodowych), gdzie np. maszyna robi ileś tam powtórzeń danej czynności, dwa te same elementy uszkodzą się po różnym czasie, może zbliżonym do siebie, ale różnym. Nie ma po prostu dwóch takich samych rzeczy, dwóch takich samych samochodów. Do tego też dochodzi eksploatacja... i współczynnik szczęścia/pecha

    Mam znajomego, który jest zaprzeczeniem jakichkolwiek statystyk awaryjności części komputerowych, kupował tyle razy nowe a już uszkodzone, albo psuły chwilę po zakupie dyski, procki, pamięci, karty itp, że aż nie do wiary... (sorry za OT)
    Witam enx !
    Jaki ciąg dalszy naprawy alfy?

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mitsubishi Lancer
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał janio Zobacz post
    Czyli przesiadłeś się na rower i komunikację publiczną, czy może nabyłeś jakiś bezawaryjny samochód?
    Miałem plan nic nie kupować. Mamy drugie auto. Punto 2
    Niestety po pierwszej podróży tym autem z dzieciakami (dwójka dzieciaków, jedno z wózkiem z gondolką) było pewne że większe auto jest potrzebne.

    Plan był, aby powrócić do Alfy 159, ale z wolnossącym silnikiem benzynowym.
    Wybrałem najdroższą Alfę z tym silnikiem z allegro/otomoto i pojechalismy z żoną oglądać to cudo.
    Opisałem to jak mogłem tutaj: http://bez-wypadkowe.net/showthread....-Lubin-(Obora)

    Nie chciałem aby tak daleka podróż była na marne, to poszukałem jeszcze w okolicy auta które kiedyś chciała żona. Też wolnossące 1.8, tyle że Mitsubishi Lancer.
    No i mamy Mitsubishi.

  6. #36
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Drone Zobacz post
    No i mamy Mitsubishi.
    Rozumiem, że to jest to właśnie bezawaryjne?
    Napisałeś o problemach z AR159, problemach, które wiadomymi są dla każdego jej świadomego użytkownika, może poza pęknięta sprężarką klimy, a więc czego się spodziewałeś, że te problemy Ciebie nie będą dotyczyć?
    Tak trochę nie zrozumiałem Twego wpisu, krytykowałeś diesle ogólnie, AR159, czy AR159 w dieslu? Bo w końcu nie wiem, co było dla Ciebie taką ulgą, pozbycie się AR159, czy pozbycie się diesla? Sądząc z tego, że jednak wybrałeś się po 159 w benzynie, wnioskuję, że generalnie jesteś przeciwnikiem diesli, dobrze kombinuję?

  7. #37
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slim
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    39

    Domyślnie

    Niestety eksploatacja diesli wiąże się z ryzykiem kosztownych napraw 3 newralgicznych rzeczy: sprzęgło + dwumasa, wtryski, turbina niezależnie od marki. To pochłania chyba wszystkie oszczędności związane z paliwem.
    Co do VW i "mitycznej" niezawodności to mogę podać przykład z autopsji. Podczas zmiany biegu w stosunkowo nowej octavi 1,9 tdi wał korbowy wybił dziurę bloku silnika. Na stronie autka.pl w dziale ciekawostki jest opisane zatarcie silnika 1,9 tdi z przebiegiem 140 000. Z drugiej strony jakimś magazynie samochodowy był test alfy 1,9 jtdm, gdzie silnik również się zatarł (nieduży przebieg, ale nie pamiętam) oficjalnie serwis podał, że opiłek dostał się do baku i spowodował zatarcie silnika(jasne). Także wiele zależy od szczęścia/pecha, eksploatacji. Generalnie diesle Fiata do dobre i bezawaryjne silniki ( o ile nie najlepsze ) jeżeli chodzi o diesle.

    U Enx doszła myślę, że dość kosztowna naprawa klimy, która może zdarzyć się w każdym samochodzie niezależnie od marki, taki pech. Ciekawe co jest przyczyną unieruchomienia silnika?

  8. #38
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał slim Zobacz post
    sprzęgło + dwumasa, wtryski, turbina niezależnie od marki.
    Nie są to już przypadłości wyłącznie diesla, przykładem 1750 TBI
    Ani diesla chwalę, ani ganię (nigdy nie miałem i póki co mieć nie zamierzam), próbuję jedynie zrozumieć argumentację kolegi.

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Koledzy nie dziwcie się Drone że się zraził do alfy postawcie się w jego sytuacji każdy ma wolny wybór on wybrał tak a inaczej ,tylko szkoda że ubyło nam jednego alfaholika w tak przykrej sytuacji dla nas wszystkich.

  10. #40
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slim
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał janio Zobacz post
    Nie są to już przypadłości wyłącznie diesla, przykładem 1750 TBI
    Ani diesla chwalę, ani ganię (nigdy nie miałem i póki co mieć nie zamierzam), próbuję jedynie zrozumieć argumentację kolegi.
    Miałem na myśli porównanie diesla z benzyną wolnossącą nawiązując do wypowiedzi kolegi Drone. W przypadku 1,75Tbi IMO eksploatacja długoterminowa biorąc pod uwagę komplikację budowy silnika być może jest kosztowniejsza od diesla, ale to stosunkowo nowy silnik i okaże się z czasem co go go boli...tylko gdybam bo nigdy nie miałem. Okaże się jak sprowadzone egzemplarze pojawią się u nas.
    Oczywiście nie mam na myśli kosztów paliwa.
    Ostatnio edytowane przez slim ; 25-10-2012 o 20:55

Podobne wątki

  1. [159] Historia zakupu - Historia sprawy
    Utworzone przez Tward-y w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 22-12-2015, 19:12
  2. Jak w ciągu roku z miłości przejść w nienawiść
    Utworzone przez x69xxx69x w dziale GT
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 20:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory