Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 41

Temat: Wysokie spalanie GT 1.9 jtd 150km

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    ja też z ciekawości sprawdziłem. Wlałem 8,5 litra i sprawdziłem ile na tym przejadę. Przejechałem równe 107 km. Jakieś 15 km to jazda po mieście głównie na zimnym silniku (krótkie trasy, nie zdążył się nagrzać). Później 40 km dość ostrą jazdą z klimatyzacją i kolejne 40 km "emeryt style" bez klimatyzacji. W sumie też sporo o jakieś półtorej litra,nie? Poza tym regenerowana turbina jakby delikatnie zaczęła znowu świszczeć i kopci coraz mocniej. Co o tym sądzicie?

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    A czy bawił się ktoś z was w czyszczenie kolektora dolotowego ?? z całęgo tego czarnego nalotu ? powinno sie to czyścić ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Abidibi1509 Zobacz post
    ja też z ciekawości sprawdziłem. Wlałem 8,5 litra i sprawdziłem ile na tym przejadę. Przejechałem równe 107 km. Jakieś 15 km to jazda po mieście głównie na zimnym silniku (krótkie trasy, nie zdążył się nagrzać). Później 40 km dość ostrą jazdą z klimatyzacją i kolejne 40 km "emeryt style" bez klimatyzacji. W sumie też sporo o jakieś półtorej litra,nie? Poza tym regenerowana turbina jakby delikatnie zaczęła znowu świszczeć i kopci coraz mocniej. Co o tym sądzicie?
    Ja robię dziennie jakies 60km z Kęt do Bielska i z powrotem i nie mogę zejść poniżej 9l/100 silnik żadko co osiąga środkową wskazówke temperatury wody zawsze jest poniżej jej . Dopiero jak go naprawde pobutuje to jest ta optymalna tem. może to być wina termostatu ?

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał arquadiusy Zobacz post
    A czy bawił się ktoś z was w czyszczenie kolektora dolotowego ?? z całęgo tego czarnego nalotu ? powinno sie to czyścić ?
    ja się "bawiłem" po programowym wyłączeniu EGR
    oczywiście demontowałem kolektor
    garście sadzy
    ale już czysto na zawsze

    wskaźnik temp zaniża, podłącz kompa i odczytaj ile faktycznie jest celcjuszów

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Cytat Napisał arquadiusy Zobacz post
    Ja robię dziennie jakies 60km z Kęt do Bielska i z powrotem i nie mogę zejść poniżej 9l/100 silnik żadko co osiąga środkową wskazówke temperatury wody zawsze jest poniżej jej . Dopiero jak go naprawde pobutuje to jest ta optymalna tem. może to być wina termostatu ?
    moim zdaniem może. Ja wcześniej miałem identycznie, że rzadko wskaźnik pokazywał około 90 stopni. po wymianie termostatu stale pokazuje 90 stopni. W 147 z tym samym silnikiem jest identycznie. Wskaźnik stale jest w jednym miejscu po rozgrzaniu silnika. Nie "wiruje" i nie spada. Stąd może być wyższe spalanie, które zaobserwowałeś.

    Pierwsze nasuwające się pytanie: czy temperatura "faluje"? Np. silnik rozgrzał się do 80*, zmniejszasz obroty, jedziesz wolniej i temperatura spada o powiedzmy 10* po czym po ostrzejszej jeździe znowu wzrasta?
    Ostatnio edytowane przez Abidibi1509 ; 28-10-2012 o 13:36

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Abidibi1509 Zobacz post
    moim zdaniem może. Ja wcześniej miałem identycznie, że rzadko wskaźnik pokazywał około 90 stopni. po wymianie termostatu stale pokazuje 90 stopni. W 147 z tym samym silnikiem jest identycznie. Wskaźnik stale jest w jednym miejscu po rozgrzaniu silnika. Nie "wiruje" i nie spada. Stąd może być wyższe spalanie, które zaobserwowałeś.

    Pierwsze nasuwające się pytanie: czy temperatura "faluje"? Np. silnik rozgrzał się do 80*, zmniejszasz obroty, jedziesz wolniej i temperatura spada o powiedzmy 10* po czym po ostrzejszej jeździe znowu wzrasta?
    właśnie ze temperaturka wzrośnie jak go przycisne do 4 tyś na ekspresówce to dobije do tych 90 st.

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    no to stawiam na walnięty termostat. Zaobserwowałeś może większe zużycie paliwa, gdy silnik jest niedogrzany? Jeżeli tak, to tym bardziej stawiam na termostat. Jeżeli spalanie jest w normie to obstawiam na czujnik temperatury w termostacie (koszt ok. 20 zł), ale trzeba zdemontować termostat, żeby wymienić czujnik

  7. #37
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    zużycie mam caly czas za wysokie i caly czas rozkminiam co jest jego przyczyna . Za chwile zchodzę do garażu i sprawdze EGR .

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Daj znać co z tego wyszło. Ja też chyba zacznę od EGRa.

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Gdy czyściłem EGR zobaczyłem że mam dwie zaślepki (blaszki) jedna z 4 dziurami zaraz przy kolektorze i druga z 3 dziurami przy drugim wyjsciu tam przy kolanku . Moje pytanie brzmi czy ta przy kolanku od wydechu powinna tam być ? nie mam multijeta , mam zwykly 16v to zaślepka musi być z dziurkami tak ?

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Abidibi1509 Zobacz post
    Daj znać co z tego wyszło. Ja też chyba zacznę od EGRa.
    wyczyscilem i narazie zero poprawy musze podpiać auto pod kompa . Ma ktoś może kable do Alfy z okolic bielska , andrychowa , kęt ??
    Ostatnio edytowane przez arquadiusy ; 31-10-2012 o 15:42

Podobne wątki

  1. Wysokie spalanie w 1.8
    Utworzone przez neron78 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 13:20
  2. Wysokie spalanie LPG
    Utworzone przez DASERT w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 11:03
  3. Wysokie spalanie V gen.
    Utworzone przez blank w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-08-2011, 15:43
  4. ( 146 ) wysokie spalanie
    Utworzone przez coachu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-01-2009, 21:58
  5. Wysokie spalanie
    Utworzone przez medork w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-05-2007, 10:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory