Sprawdź wszystkie koła, czy się luźno kręcą, może któreś jest lekko przyblokowane. Zerknij też na linki ręcznego...
Sprawdź wszystkie koła, czy się luźno kręcą, może któreś jest lekko przyblokowane. Zerknij też na linki ręcznego...
Miałem to samo. Odepnij wtyczki od wtrysków i zapnij je na nowo. Najlepiej dociągnij jakimś zipem/terytetką/plastikową opaską zaciskową - tak aby mocniej dociskały do styku.
Błąd po jakimś czasie sam zniknie...
Pozdro.
Cóż, na chwilę obecną problem jakby sam się rozwiązał. Przejechałem 20km po kilku godzinnym postoju i na razie komunikatu brak.
Witam, dzisiaj rano podczas jazdy pojawił mi się komunikat "VDC is unavailable ..." a następnie komunikat "Hill holder is unavailable ..." i lampka VDC/ASR cały czas się pali na żółto.
U mnie wszystkie te komunikaty byly zwiazane z pompa ABS dziwne nie? Po zapaleniu sie tych kontrolek pojechalem do ASO podpiecie alficzki pod kompa wykazalo ze fura nie widzi pompy ABS. Facet sie meczyl dwie godziny. Po dwuch godzinach wziol mlotek wywalil mi w pompe ABS i wszystkie kontrolki pogaslyPowiedzial ze mam zawieche na tej pompie. Dojechalem do domu 30km i dupa znowu wszystko sie zapalilo. A wiec mlotek w pompe i lata
Dzis juz po sprawie pompa naprawiona MLOTKIEM
. Moze czasami warto walnac ta wloska pieknosc zeby zaskoczyla
![]()
Ostatnio edytowane przez lukasz159 ; 28-10-2012 o 19:46
Sory ale muszę się czepić. Nie ma czegoś takiego jak "fakt autentyczny" Fakt z założenia jest autentyczny ponieważ odnosi się do sytuacji która miała miejsce w rzeczywistości co stanowi fakt sam w sobie. Fakt autentyczny to to samo co masło maślane lub cofać do tyłu.
To co napiszę to rzecz oczywista, ale chyba nie dla wszystkich. VDC i ASR jest realizowane przecież przez pompę ABS. Albo inaczej – pompa ABS została rozbudowana w naszych autach o funkcję VDC, ASR i Hill Holder, a w niektórych nowych autach również o funkcję szpery elektronicznej. Przecież każda z tych funkcji polega na hamowaniu odpowiednio wybranym kołem, wybranym przez algorytm zaprogramowany w sterowniku, który na podstawie odczytów różnych czujników oblicza które koło i na jaki czas zahamować. Blok ABS pełni również funkcję korektora siły hamowania.
A wracając do sedna sprawy – bez odczytania ze sterownika kodów błędów trudno cokolwiek wywnioskować.
Niestety okazało się, że uszkodzona jest centralka wtrysków. Wymiana sterownika (udało mi się zdobyć sterownik od 150konnej) + odpowiedni wsad do mojej Alfy i wszystko chula jak przed awarią.
dzis przed chwila wsiadlem do auta odpalilem i ruszylem.Chcialem sprawdzic czy jest slisko wiec energicznie nacisnalem pedal hamulca i wyskoczyl mi blad VDC i HH.Podjechalem pod dom i odpialem aku.Po podpieciu to samo.Wiem ze akumulator musze troche podladowac bo chyba sie rozladowal z deczka-dawal ostatnio troche znaki pomimo ze nowka aku z lutego tego roku ale jezdze na krotkich odcinkach wiec mogl sie troche rozladowac.Co myslicie o moim przypadku??
w kwestii akumlatora to wq. mnie dziwne, z tego co piszesz roku nie ma nawet, ja mam akumlator stary, jeszcze za poprzedniego właściciela i również robię krótkie odcinki z reguły i odpukać ani razu nic się nie stało
Who's the evil man, who's the righteous man, and who's the shepherd???