Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Ilość obrotów na obrotomierzu w 156

  1. #1
    Karol_ka
    Gość

    Domyślnie Ilość obrotów na obrotomierzu w 156

    Panowie mam pytanko. Przesiadłam się ostatnio z samochodu klasy Fiat 125 P na Alfę. I mam problem z prędkościomierzem. Jak jeździć by nie zajeździć i zmieniać biegi i by wszystko było cacy i spalanie było w normie? Póki co jeżdżę intuicyjnie ale... Zawsze się warto zapytać bo w aucie się zakochałam i chcę by było ze mną jak najdłużej w jak najlepszym stanie. Alfa 156 , 2.0, 156 KM, Berlina, Benzyna

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fkkamil
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków/Dęblin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM Progression
    Postów
    219

    Domyślnie

    Heh..też intuicyjnie

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Dobre pytanie..

    Podstawowa sprawa to by na zimnym silniku nie kręcić zbyt wysoko. Dla każdego "wysoko" może znaczyć coś innego ale napiszę o co mi chodzi - na zimnym jadę spokojnie i kręcę go do 2500obr/min natomiast po rozgrzaniu biegi najczęściej przy normalnej jeździe zmieniam przy około 3-3,5tys obr/min. Wyżej przy wyprzedzaniu itd. Oczywiście można korzystać z pełnego zakresu obrotowego ale trzeba to robić z głową, przede wszystkim to nie wykorzystywać tego max zakresu zaraz po starcie.


    Z drugiej strony lepiej nie schodzić z prędkością obrotową do niskich wartości typu 1tys obr/min. Byli już tu na forum użytkownicy twierdzący że im silnik od takich obrotów ciągnie ale to można między bajki włożyć. Zwłaszcza niekorzystne jest wciskanie gazu do oporu przy takich niskich obrotach bo to duże obciążenie dla silnika. Jak cisnąć gaz konkretnie to przynajmniej od 2,5tys obr/min.
    Ostatnio edytowane przez drift-r ; 30-10-2012 o 13:08

  4. #4
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Dobre pytanie..

    Zwłaszcza niekorzystne jest wciskanie gazu do oporu przy takich niskich obrotach bo to duże obciążenie dla silnika. Jak cisnąć gaz konkretnie to przynajmniej od 2,5tys obr/min.
    To też trochę już bajka. W starych silnikach to przy takim kierowcy zawory można było usłyszeć. Ale obecnie jak wyprzedzeniem zapłonu, dawką i czasem wtrysku, wreszcie fazą rozrządu steruje elektronika, to już nie jest takie straszne.

  5. #5
    LewaR
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karol_ka Zobacz post
    chcę by było ze mną jak najdłużej w jak najlepszym stanie
    podstawa to zmiany plynow, filtrow, oleju na czas, zadbasz o te aspekty to silnik bedzie "dbal" o Ciebie

    a z jazda... podstawa to nie dawac w "jajo" na zimnym, a reszta to wedlug uznania...

    jedni lubia dynamicznie, inni wola emerycka jazde silnik bedzie pracowal tak dlugo jak dlugo Ty bedziesz o niego dbal.

  6. #6
    Karol_ka
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuje,
    Cytat Napisał LewaR Zobacz post
    podstawa to zmiany plynow, filtrow, oleju na czas, zadbasz o te aspekty to silnik bedzie "dbal" o Ciebie

    a z jazda... podstawa to nie dawac w "jajo" na zimnym, a reszta to wedlug uznania...

    jedni lubia dynamicznie, inni wola emerycka jazde silnik bedzie pracowal tak dlugo jak dlugo Ty bedziesz o niego dbal.
    Emerycka jazda to nie będzie, ale taka z głową A co do zmian to co polecacie mi wlać bo czeka mnie totalna zmiana oleju? ( Nie wiem co wlewał poprzedni właściciel). Syntetyk, półsyntetyk? Jeśli tak to jaki nalepiej 15W czy więcej?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    To też trochę już bajka. W starych silnikach to przy takim kierowcy zawory można było usłyszeć. Ale obecnie jak wyprzedzeniem zapłonu, dawką i czasem wtrysku, wreszcie fazą rozrządu steruje elektronika, to już nie jest takie straszne.
    Hydraulika swoją drogą ale jazda TS'em na niskich obrotach, pod obciążeniem nic dobrego między innymi dla panewek nie oznacza.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Karol_ka Zobacz post
    Dziękuje,

    Emerycka jazda to nie będzie, ale taka z głową A co do zmian to co polecacie mi wlać bo czeka mnie totalna zmiana oleju? ( Nie wiem co wlewał poprzedni właściciel). Syntetyk, półsyntetyk? Jeśli tak to jaki nalepiej 15W czy więcej?
    O olejach jest osobny temat na forum i tam wszystko znajdziesz. 15W 40 to raczej nie do tego silnika.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Z drugiej strony lepiej nie schodzić z prędkością obrotową do niskich wartości typu 1tys obr/min. Byli już tu na forum użytkownicy twierdzący że im silnik od takich obrotów ciągnie ale to można między bajki włożyć. Zwłaszcza niekorzystne jest wciskanie gazu do oporu przy takich niskich obrotach bo to duże obciążenie dla silnika. Jak cisnąć gaz konkretnie to przynajmniej od 2,5tys obr/min.
    1.6 TS z 1 tys obr/min nie pojedzie, ale JTD już tak, tylko gazu w podłogę się nie wciska w takim wypadku, ja na zimnym zmieniam tak 2 tys obr/min jak się zapomnę to dochodzę do 2,5 tys obr/min, na rozgrzanym 2,5-3,0 tys obr/min i spokojnie sobie sunę.
    Tu jest JTS czyli coś w moim stylu polecam na zimnym, a w przypadku rozgrzanego moje +0,5 tys obr/min, bo masz skrzynię 5 biegowa jak dobrze kojarzę. A najlepiej pojeździj powiedzmy 300 kilometrów na jednych obrotach, potem znowu 300 na wyższych i zobaczysz jak silnik pali w każdym przypadku, ja mam dobrze że wszystkie ewentualności przetestowałem i już wiem jak jest ze spalaniem w moim autku

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    To też trochę już bajka.
    Nie jestem specjalistą w tych sprawach ale miałem okazję posłuchać zdania osób mających pojęcie i zgodnie twierdzili, że jest to niekorzystne. Poza tym zasadniczo wciskanie przy niskich obrotach, o których wspominałem gazu do oporu wiele nam nie da gdyż auto z tych obrotów nie przyspiesza dynamicznie więc lepiej jednak przed wciśnięciem gazu do oporu zrobić redukcję.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Dlaczego ja czasem robię sobie sprawdzian elastyczności jadę 100 km/h 6 bieg pedał w podłogę i patrzę ile na końcu mam
    Swoją drogą przy 1 tys obr/min to na 6 biegu byłoby jakieś 45 km/h, z tego ciężko byłoby się rozbujać

Podobne wątki

  1. Ilość obrotów kierownicą
    Utworzone przez Nemiks w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-02-2015, 20:03
  2. Czyszczenie szybek w obrotomierzu.
    Utworzone przez pitors w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-04-2014, 15:01
  3. [156]Nie miga strzałka kierunku prawego w obrotomierzu
    Utworzone przez gacek600 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-10-2010, 07:10
  4. [156] Kontrolka przy obrotomierzu
    Utworzone przez Alanf w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-04-2008, 11:45
  5. Gtv 3.0 i ilość obrotów silnika na "luzie"
    Utworzone przez dasintra w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-12-2007, 14:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory