Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 46

Temat: Dwie Brery do oceny

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał fx25 Zobacz post
    nadal nie wierzę że jesteś zdecydowany skoro czekasz tu na podpowiedzi ...
    Wg mnie najlepsza będzie brera 3.2 koniecznie, najlepiej >2008.
    Tekst że 3.2 to nieporozumienie może paść tylko z "klawiatury" totalnego ignoranta, sory Tomek_KRK tu mnie zaskoczyłeś.
    Nie piszesz że taka brera (v6)jeździ najlepiej z wszystkich wersji tylko mieszasz człowiekowi że dużo pali !
    A co to ma do rzeczy, przecież jak decyduje się człowiek na brerę to raczej nie ze wzgl. ekonomicznych ( i logicznych).
    Nie obrażajcie się ale takie jest moje zdanie.
    Od 159 moim zdaniem lepsze są np. laguny, duży wybór silników, zdecydowanie ekonomiczniejsze, tak samo komfortowe, nawet podobno psują się tak samo .
    Widzisz - zmartwię Cię - wiem jak jeździ Brera 3.2 V6 i wiem jak jeździ w pełni sprawna Brera 2.4 210KM. I zabij mnie - nic mnie nie przekona do tego, że warto wydawać 2x więcej na paliwo dla tych 50 KM więcej.
    Ba - za 1500 PLN w JTD też będę miał zbliżoną moc i o niebo większy moment, niż 3.2 V6, a spalanie nadal pozostanie na poziomie ekonomicznym blisko 50% tego, co trzeba wydać na paliwo do V6.
    Idąc dalej - Brera 3.2 V6 Q4, przez swoją absurdalnie wysoką masę - jest autem, w którym absolutnie nie ma wrażeń płynących z 260KM pod maską. Audi A6 z benzynowym 4.2 V8 i napędem quattro paliło mi mniej, niż 3.2 V6 Q4, przy generowanej większej mocy (300KM), w dodatku wyraźnie lepiej odczuwalnej. Możesz mieć oczywiście swoje zdanie i dla Ciebie może być to auto marzeń - dla mnie ten silnik to jest jedno wielkie nieporozumienie. Zwłaszcza, że Alfa miała doskonałe 3.2 V6 Busso...

    I nie można podchodzić do tego auta tak, że Brera nie jest dla ludzi, dla których jest ważna ekonomia eksploatacji samochodu. Oczywiście, że jest to auto, które może być ekonomiczne i całkiem fajne w codziennej eksploatacji, ale nie z V6!
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fx25
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Brera Q4 Stelvio Q
    Postów
    390

    Domyślnie

    W sumie to nie ma co się spierać, jak ktoś lubi diesle może brać diesla (ja już ciągnik mam to wybrałem inaczej). Co do "wrażeń" z jazdy to polecam STI lub EVO a nie prawie dwu tonowego kloca AR. 159/brera jest po protu "ładna" wewnątrz, wygodna i przyjemnie się tym jedzie. To tak jak z butami, jedni wolą wygodne, inni ładne, jeszcze inni tanie albo do biegania. W tym przypadku wyboru dużego nie ma a i tak są różne zdania. Ja wybrałem brerę bo mi się po prostu podoba,q4 v6 bo "najbezpieczniejsza" do jazdy na naszych drogach - na tym forum każdemu taki wybór polecę.

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał fx25 Zobacz post
    W sumie to nie ma co się spierać, jak ktoś lubi diesle może brać diesla (ja już ciągnik mam to wybrałem inaczej). Co do "wrażeń" z jazdy to polecam STI lub EVO a nie prawie dwu tonowego kloca AR. 159/brera jest po protu "ładna" wewnątrz, wygodna i przyjemnie się tym jedzie. To tak jak z butami, jedni wolą wygodne, inni ładne, jeszcze inni tanie albo do biegania. W tym przypadku wyboru dużego nie ma a i tak są różne zdania. Ja wybrałem brerę bo mi się po prostu podoba,q4 v6 bo "najbezpieczniejsza" do jazdy na naszych drogach - na tym forum każdemu taki wybór polecę.
    To ja wolałbym 159 2.4 Q4 - jest równie bezpieczna do jazdy, co Brera, nie kosztując tyle na stacji benzynowej... Argumentu więc użyłeś trochę chyba bez większego sensu. Będę drążył dalej - skoro sam piszesz, że do wrażeń z jazdy Brera 3.2 V6 się nie nadaje, to co takiego ją wyróżnia na tle innych Brer, że jest absolutnie cudownym modelem w ofercie, dla którego warto się finansowo zarżnąć? Możesz mieć równie ładną Brerę z dieslem, możesz mieć równie dobrze się prowadzącą 159 z napędem Q4 i dieslem, możesz mieć Brerę, która nie jest dieslem, a pali istotnie mniej od V6 (mowa o 1.75 TBi)...

    Powtórzę to co pisałem - silnik V6 w Brerze nie jest WG MNIE silnikiem godnym podziwu, bo Alfa miała DUŻO LEPSZĄ jednostkę napędową (3.2 V6 Busso). Co tu więc podziwiać...
    I nie rozumiem, jak można w topowy model wsadzić takiego kloca, bez dynamiki, bez charakteru, bez "zęba", za to z ogromnym apetytem. To auto można kupić pod warunkiem, że ktoś je odda naprawdę za bezcen, bo koszty zarówno paliwa jak i napraw ostro trzepią portfel. I tu dochodzimy do pewnej sprzeczności, przez którą Ty szukałeś takiej Brery 2 lata. Otóż mało kto chce się pogodzić z faktem, że auto, za które się płaciło w salonie ponad 200.000 PLN, po 4 latach warte jest c.a. 1/4 tej ceny...
    I osobiście - chociaż stać by mnie było na lanie w to coś paliwa - uważałbym to za wyrzucanie pieniędzy w błoto. Znam wiele ciekawszych pojazdów z tej grupy cenowej, które w bardziej efektowny (dla kierowcy) sposób anihilują paliwo.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #34
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Polska i Holandia :)
    Auto
    Poszukuję Alfy 159
    Postów
    127

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    To ja wolałbym 159 2.4 Q4 - jest równie bezpieczna do jazdy, co Brera, nie kosztując tyle na stacji benzynowej... Argumentu więc użyłeś trochę chyba bez większego sensu. Będę drążył dalej - skoro sam piszesz, że do wrażeń z jazdy Brera 3.2 V6 się nie nadaje, to co takiego ją wyróżnia na tle innych Brer, że jest absolutnie cudownym modelem w ofercie, dla którego warto się finansowo zarżnąć? Możesz mieć równie ładną Brerę z dieslem, możesz mieć równie dobrze się prowadzącą 159 z napędem Q4 i dieslem, możesz mieć Brerę, która nie jest dieslem, a pali istotnie mniej od V6 (mowa o 1.75 TBi)...

    Powtórzę to co pisałem - silnik V6 w Brerze nie jest WG MNIE silnikiem godnym podziwu, bo Alfa miała DUŻO LEPSZĄ jednostkę napędową (3.2 V6 Busso). Co tu więc podziwiać...
    I nie rozumiem, jak można w topowy model wsadzić takiego kloca, bez dynamiki, bez charakteru, bez "zęba", za to z ogromnym apetytem. To auto można kupić pod warunkiem, że ktoś je odda naprawdę za bezcen, bo koszty zarówno paliwa jak i napraw ostro trzepią portfel. I tu dochodzimy do pewnej sprzeczności, przez którą Ty szukałeś takiej Brery 2 lata. Otóż mało kto chce się pogodzić z faktem, że auto, za które się płaciło w salonie ponad 200.000 PLN, po 4 latach warte jest c.a. 1/4 tej ceny...
    I osobiście - chociaż stać by mnie było na lanie w to coś paliwa - uważałbym to za wyrzucanie pieniędzy w błoto. Znam wiele ciekawszych pojazdów z tej grupy cenowej, które w bardziej efektowny (dla kierowcy) sposób anihilują paliwo.
    co do ostatniego zdanie to też znam takie auta, chociażby 200 konny Civic type R, to daje frajdę z jazdy

  5. #35
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Cytat Napisał lizard Zobacz post
    3.2 kupisz napewno ja nie mialem z tym problemu kupilem na miejscu w lodzi a i tak mialem do wyboru 3 sztuki.........takze kupno to kwestia ceny. widzac cene 45000 tys to nawet nie dzwonilem chyba ze byl to motor 2,2 co do kwesti utrzymania to moze tylko paliwo.........ale potwor 2,4 na bank lyka okolo 13-14 litrow a koszt potencialnej naprawy nie wierze by byl tanszy od naprawy motoru 3,2.
    zastanawialem sie nad klekotem w brerce gdyz taki wczesniej mialem w gt oczywiscie 1,9 ktory oszczedny byl tylko na papierze miasto okolo 10 trasa 7-8 takze przemysl sprawe 210 koni z klekota nie bierze sie tylko z turbiny (-=
    Widac, ze nie uzytkowales dluzej 2.4
    Brera tylko po samym miescie nie spala mi wiecej, niz 11l/ON bez patrzenia na oszczedzanie. Spala przynajmniej 5l mniej od 3.2, a tak jak nie przyoszczedzisz to i 20 po miescie wychodzi. Jedyna sensowna benzyna w Brerze to TBi i kropka.
    Masz spory uraz do silnikow diesla, ale obecnie nowa generacja diesli jest zdecydowanie lepsza i trwalsza od nowoczesnych benzyn (typu TCe, TFSI itd.)
    To, ze zraziles sie swoim 1.9 nie oznacza, ze 2.4 jest zly.
    Kosztowne naprawy w 2.4? Kolo dwumasowe zwroci sie po 7-8tys wzgledem benzyny w 3.2, a tam naprawy tez nie sa tanie

    Alfa oprocz jednostki 1.75TBi nie miala w ostatnich latach nic godnego uwagi jesli chodzi o silniki benzynowe. Zamiast pakowac sie w paliwozerne 3.2 wolalbym sobie kupic inny samochod do jazdy/frajdy i zeby ladnie wygladal
    Ostatnio edytowane przez tradelux ; 31-10-2012 o 07:16
    ---
    Bezwypadkowe auta na zamówienie. | Ogłoszenia: trade-lux.otomoto.pl
    Części eksploatacyjne do grupy FIAT/PSA

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał fx25 Zobacz post
    Nie piszesz że taka brera (v6)jeździ najlepiej z wszystkich wersji
    A jeździ?
    Co masz na myśli pisząc, że V6 jeździ najlepiej ze wszystkich wersji? Powszechna opinia o Brerze V6 jest dokładnie odwrotna...

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,200

    Domyślnie

    Dość powszechny dylemat Alfistów,

    Dla mnie Brera z początku produkcji okazała się sporym rozczarowaniem,
    obecnie szukałbym pewnie TBi do podrasowania - ale jak to napisano - jeszcze nie ten przedział cenowy (co w temacie),

    W jednym z ostatnich numerów pisma CARS Maznas (który lubi Alfy) pisząc o końcu produkcji Brery podzielał te wszystkie wyrażane wyżej rozterki - design a osiągi, koszty - oczekiwania i rozczarowania,

    Możliwe, że 2.0 JTDm (po chipie) byłaby najlepszym połączeniem cech oczekiwanych od coupe AR, o ile komuś nie przeszkadza w tym wizerunku ON.

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Wy się spieracie, a kolega i tak nie kupi Alfy...
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  9. #39
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Polska i Holandia :)
    Auto
    Poszukuję Alfy 159
    Postów
    127

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Wy się spieracie, a kolega i tak nie kupi Alfy...
    a to niby dlaczego nie kupi? już jedną miałem i był to najlepszy samochód jaki do tej pory posiadałem...no moze nie najlepszy w sensie obiegowej opini ale dostarczał mi największej frajdy, przyjemnośi z jazdy, zawsze jak wsiadałem w moja 156 2.0ts to miałem banana na twarzy, czułem sie świetnie jeźdząc tym samochodem i chcę to powtórzyć kupując jakąś nowszą Alfę, stad moje rozterki którą wybrać a nie dlatego ze kolega Szerszeń traktuje mnie jak przygodnego pajaca z podwórka który nie wie czego chce...miałem dużo aut w życia, między innymi a6, Vectrę C, Renault Megane, Nissana i wiele innych i żadnego nei potrafię postawić ponad moja 156...dlatego chcę wrócić do Alfy, ale potrzebuję nieco rady, niestety niektórzy już postawili na mnie krzyżyk!!!!

  10. #40
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    jest: 159 sw 1.9 jtdm 8v by TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, były: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
    Postów
    236

    Domyślnie

    To skoro auto dla frajdy i do użytku... i tak bardzo Lubiałeś swoje 156...to może GTA jest odpowiednim wyjściem z sytuacji? Może to nie tak nowoczesne auta jak Brera czy 159, ale przynajmniej 3.2 pod maską to prawdziwy silnik a nie zabawka Holdena z górką Alfy-Fiata. Jeśli Brera użytkowo by Ci starczyła to ładować się w odpowiednio dopasione 147 GTA. Wtedy Masz piękny samochód, który już nie będzie bardzo tracił na wartości w najbliższych latach- wręcz odwrotnie. 3.2 Busso, choć też sporo pije to zdecydowanie pozwala zachować większy rozsądek niż w nowszym 3.2 ,, Hołotena". Ewentualne naprawy jak wspomniał Tomek_Krk nie będą też wymagać wyciągania jednostki, a części ( choć sporo jest tyko do 3.2 ) nie osiągają aż tak chorych cen. Owszem...te auta mają swoje bolączki, ale z odpowiednim budżetem można je na starcie wyeliminować. W 45 tys złotych spokojnie kupi się GTA z końca produkcji+ np. założy q2, które jest zdecydowanie solidniejsze aniżeli seryjny dyfer.

    To tylko alternatywa... Ja choruję na 159, pomału zaczynam obserwować sytuację rynkową, jeździłem kilkoma wersjami silnikowymi...NIESTETY- Poza pięknem w pełnej krasie, żadna z wersji ( 3.2, 2.4 200ps, 2.2 jts, 1.9, 2.0 jtdm ) nie umywa się nawet do tego co dawała 156. Jestem w kakaowym oczku, bo nie widzę następcy dla mojego auta. Zdecyduję się zapewne na ostatnie wypusty GTA w SW, lub zwyczajnie zostawię swoje V6 jako auto do frajdy z jazdy i na trasy ( tak- bo wiem, że mam czym przydeptać, auto dojedzie i przemieszczam się w takim komforcie jakiego oczekuję ), a kupię 159 1.9 jtdm do roli pięknego...ale tylko codziennego ,,osiołka" do jazdy...bo frajdy poza wyglądem nie znalazłem.

Podobne wątki

  1. Dwie 147 do oceny forumowiczów
    Utworzone przez krychub w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-05-2014, 14:59
  2. Do oceny dwie 159
    Utworzone przez kamal w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-05-2014, 09:33
  3. Dwie 147 ki do oceny
    Utworzone przez Kacu6na9 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-06-2013, 23:11
  4. dwie alfy 159 do oceny
    Utworzone przez kwarc w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-05-2012, 19:58
  5. [147] dwie do oceny
    Utworzone przez dadasiek w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-08-2010, 09:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory