Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Termostat czy uszczelka pod głowicą???

  1. #1
    Adam-Ski
    Gość

    Domyślnie Termostat czy uszczelka pod głowicą???

    Podzielę się z Wami informacjami,które mogą być pomocne dla niektórych.Miałem klopoty z temperaturą,która nie była stabilna i nawet na :swiatłach"przy rozgrzanym silniku oscylowała między 70,80 stopni C.Czasem po kilku minutach jazdy dochodziła do 93,94 st i spadała.Węże od chłodnicy były na tyle miękkie że można je było zdusić,w zbiorniczku z płynem trochę się gotowało,pojawił sie tez lekki nalot.Ogrzewanie w samochodzie pracowało w miarę poprawnie.W jednym z zakładów powiedziano mi że mam się przygotować na najgorsze(uszczelka pod głowicą).W następnym garażu,chłopaczek dawał głowę że to nie może być uszczelka,a termostat.Najłatwiej było i najtaniej zacząć od termostatu.Wymieniłem go i wszystko chodzi jak trzeba.Tempretatura stabilna ok 90 st,w aucie ogrzewanie dopiero w tej chwili grzeje jak w saunie.Moje autko to AR GT 1,9 JTD 2004.Dopiszę jednak cos w sprawie usczelki pod głowicą.Wczorajkiesiąc po wymienie termostatu) przestało mi grzać w aucie,zauważyłem kompletny wyciek płynu ze zbiorniczka wyrównawczego w dodatku od kilku dni zauważyłem plamę na ziemi centralnie pod chłodnicą.Zalałem 1 litr płynu(kolor niebieski).Ogrzewanie wróciło,grzeje jak głupi,niestety płyn z niebieskiego zrobił się....pomarańczowy.Węże od chłodnicy są twardawe,ale można je scisnąć.Widać także jak bulgocze płyn w zbiorniczku przy wylocie na tym cypelku do którego wchodzi wężyk.We wtorek jadę do mechanika.Przed wymianą termostatu,wykonano test i na 100% wykazało że to NIE uszczelka.Czy ktos błędnie wykonał test?Czy jednak mam się szykować się na najgorsze?Czytałem o przeciekach w chłodnicy,o uszkodzonym korku od zbiorniczka.Nie chcę się pakować w niepotrzebne koszty.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,266

    Domyślnie

    zacząłbym od sprawdzenia korka
    jeżeli nie trzyma ciśnienia, to płyn będzie wrzał znacznie wcześniej niż przy prawidłowym ciśnieniu

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/mito..._nie_halo.html tu masz niemalże identyczny temat, co prawda o MiTo. Wczoraj rozmawiałem z właścicielką i zarazem autorką tematu i wiem, że wynikły grubsze sprawy z chłodnicą. Możesz się odbić od tego tematu.

    a tak swoją drogą i cytując Ciebie

    Cytat Napisał Adam-Ski Zobacz post
    powiedziano mi że mam się przygotować na najgorsze(uszczelka pod głowicą).
    Mogę wiedzieć, czemu przygotowany Cię, że to takie straszne? Uszczelka do GT kosztuje jakieś 90 zł + koszt wymiany. To w sumie ponad 2 razy mniej niż termostat, dlatego pytam i nie rozumiem

    Ja miałem podobne objawy z niedogrzewaniem się auta i faktycznie wina leżała po stronie termostatu. Teraz wymieniony na nowy i silnik stabilnie trzyma 90 stopni.
    Ostatnio edytowane przez Abidibi1509 ; 30-10-2012 o 16:54

  4. #4
    Adam-Ski
    Gość

    Domyślnie

    Chylę czoło zatem przed Tb Romeo,skoro wymiana uszczelki to drobiazg.I nie o kwotę tu chodzi bo jak dobrze wiesz ,te "koszty"to grubo ok 2000 zł,więc 90 zł za uszczelkę to pryszcz.W GT to czasochłonne,w dodatku planowanie głowic to nie kwestia 15 minut.A co do termostatu to zapłaciłem 357 zł w autosklep24 w Łodzi więc skąd zowu te 2 razy mniejsze koszty???Ale nie o przepychankę słowną tu chodzi ale o fakt że w serwisie byli zdumieni że poszła uszczelka.Ale....Alfy się albo kocha,albo nienawidzi......Tak więc czeka mnie to "najlepsze" Pozdro

  5. #5
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Witam

    w jaki spobób wykonano test na szczelnosc uszczelki? badano plyn na zawartosc CO2?, czy napompowano uklad?? zlokalizowano wyciek płynu??


    pzd.

  6. #6
    Adam-Ski
    Gość

    Domyślnie

    Tak dzis wykonano test na obecnosć CO2,wynik był bardzo szybko,byłem przy tescie,zmieniło kolor na żółty.Ciekawe jest że nie dymi na biało,w zbiorniku ubywa niewiele wody,a poprzednio w Audi A4 miałem do zalania litr dziennie po godzinie jazdy.Temperatura trzyma na 90 st C,ogrzewanie w aucie poprawne.Brak "majonezu"pod korkiem,żadnych zmian na bagnecie oleju.Jednak wyrok zapadł.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adam-Ski Zobacz post
    Chylę czoło zatem przed Tb Romeo
    Romeo to status na forum, a nie nick, tak ściśle ujmując, mój nick masz nieco wyżej

    Cytat Napisał Adam-Ski Zobacz post
    nie o kwotę tu chodzi bo jak dobrze wiesz ,te "koszty"to grubo ok 2000 zł,więc 90 zł za uszczelkę to pryszcz.
    no nie wiem jakie to ma konsekwencje, dlatego przecież pytam. Podałem cenę za samą uszczelkę i nie wiem czy sama walnięta uszczelka ma dalsze konsekwencje, dlatego pytam...

    Cytat Napisał Adam-Ski Zobacz post
    A co do termostatu to zapłaciłem 357 zł w autosklep24 w Łodzi więc skąd zowu te 2 razy mniejsze koszty???
    a stąd kolego, że ja za nowy termostat marki Vernet zapłaciłem równe 217 zł + przesyłką, łącznie 232. Co prawda bez czujnika temperatury, ale wiedziałem, że czujnik mam sprawny, więc po co mi kolejny. Do tego doszło 5 litrów nowego płynu i wymiana. Całkowity koszt z płynem, wymianą i częściami to: 342 zł. Od razu dla ścisłości powiem, że chodziło mi, że sama uszczelka, a nie np. chłodnica, to koszt ponad 2 razy mniejszy od termostatu

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Loco
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,2 V6 06r
    Postów
    268

    Domyślnie

    kolego a czy czasami gość który wymieniał Ci termostat nie zapomniał odpowietrzyć układu? albo zrobił to źle?? i z od tego teraz padła uszczelka, kolega w alfie miał taki przypadek

  9. #9
    Adam-Ski
    Gość

    Domyślnie

    ciąg dalszy historii z moją AR GT.Wszystkie częsci do wymiany uszczelki już mam,ale co z tego kiedy znowu od dwóch różnych osób (w tym ASO Alfa w Łodzi)słyszałem że NIE wymieniać,tylko jeżdzić!!! Temperatura stoi w miejscu 90 st,nie kopci na biało,moc ta sama,silnik pracuje bez żadnego zarzutu.Zasugerowałem się wymianą korka w zbiorniczku.Wymieniłem na Verneta i.....okazało się że przepuszcza i założyłem spowrotem oryginalny.Płyn z lekka ubywa,po 3 tyg dolałem 0,5 litra.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bielawa - Ateny- Lublin
    Auto
    Kiedyś 156 3.0 V6 aktualnie 159 1.9 16v
    Postów
    331

    Domyślnie

    Sam jestem ciekaw co to moze byc bo tez musze dolewac do 2-3 tyg plyn do chlodnicy

Podobne wątki

  1. Uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez maniek6600 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 21:30
  2. JTS - uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 24-02-2012, 08:00
  3. [156] Uszczelka pod głowicą??
    Utworzone przez Hammer w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-10-2011, 22:28
  4. [164] uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-03-2010, 13:05
  5. [164] Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez Skandahl w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 02-07-2009, 18:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory