Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Nie "ciągnie" jak powinna.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 159 TI. Bianco
    Postów
    416

    Domyślnie Nie "ciągnie" jak powinna.

    Dzisiaj stwierdziłem że coś chyba jedna jest nie tak....Jeżdzę ostatnio trochę mniej bo rowerek ciągle kusi,a jak już jeżdze to raczej tak delikatniej z pedałem gazu.Ale dziś jakoś tak bez włączonej muzyki jechałem i tak mi sie wydaje że silnik pracuje jakby głośniej,nie tłumik...tylko silnik tak słyszę bardziej i jak bepnąłem to owszem obroty w górę.....ale nie wyrywa kierownicy jak wcześniej.Nie ma takiego powera .I jak otworzyłem szybę słyszę jeszcze taki jakiś świst powietrza jakby......macie pomysł o co kaman??lewe powietrze??dawałoby taki efekt??
    Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła. To nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Fresh
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    W-ń
    Auto
    Alfa Romeo 166 Super 3.0 V6 226KM manual + LPG 1998r
    Postów
    57

    Domyślnie

    Zacząłbym od dokładnego sprawdzenia układu dolotowego, sprawdź błędy MultiEcuScanem (FESem) itp. Jak są to skasuj i zobacz czy nie powrócą. Jeśli nie ma to przyjrzyj się parametrom przepływomierza przy pedale w podłodze powinien wskazać ok 640kg/h i ok 4,5V na jałowym z tego co pamiętam ok 20kg/h i ok 1,5V. Przy nieszczelności na wysokości ZA przepływomierzem będą sfałszowane parametry przepływomierza i dziwne dźwięki oraz oczywiście ubytek mocy.
    Ostatnio edytowane przez Fresh ; 26-10-2012 o 21:13

  3. #3
    kosa64
    Gość

    Domyślnie

    Ja miałem pęknięty wąż powietrza (harmonijkę) i różnice w "chałasie" były wyraźne ale bez dodatkowych problemów.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Bez pomiarów i jakiś konkretów bartek to nic nie wiadomo i powodów mogę sypać z rękawa setki. A może po prostu to Ty miałeś zły dzień

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 159 TI. Bianco
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Bez pomiarów i jakiś konkretów bartek to nic nie wiadomo i powodów mogę sypać z rękawa setki. A może po prostu to Ty miałeś zły dzień

    heee...nie dzien miałem jak codzień.Mech zdjął i założył jeszcze raz dolot i jest git.....wiec nie wiem co było,ale......kolejna cewka chyba padła jakaś masakra z tymi cewkami ,padają po kolei ale za każdym razem inna wiec chyba sie kończą .Także znowu dolot muszę zdjąć a pogoda nie zachęca.I jeszcze stres związany z tą wyceną szkody....otak alfa daje mi mnóstwo emocji..heheh Ale chyba nie chcę innego auta.

    aaa-błędu nie było żadnego-dziwne
    Ostatnio edytowane przez bartekalfa166 ; 28-10-2012 o 19:02
    Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła. To nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 159 TI. Bianco
    Postów
    416

    Domyślnie

    A jedna udało sie postawić diagnozę. Opiszę bo może kiedyś komuś się przyda. Mianowicie zabrałem się za wymianę cewki/kolejna umarła/i po złożeniu wszystkiego do kupy,odpalam.....i masakra....prycha ,gaśnie przy próbie przygazowania strzela.......ogólnie kaszana!! Ja już lekka podłamka ale ostatnio też tak było podobnie może mniej drastycznie w objawach,ale podobnie.Demontuje wiec kolektor ponownie ,nic nie widać...... składam-kaszana. Nie chce jechac....ciągle obstawiam lewe powietrze wiec "PLAKIEM"psikam wszystko po kolei i nasłuchuje zmiany. Kiedy doszedłem do tej dużej puchy przed filtrem coś się zmieniło .Zdemontowałem wiec tą puszkę oglądam ,oglądam i BINGO ...rozlazła się na zgrzewie i ciągnęła sobie powietrze boczkiem aż miło.Wzależności jak sie ułożył w "gnieżdzie " raz ciągnął więcej raz mniej.Kolejny sukces!!
    Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła. To nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne.

  7. #7
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Miałem dokładnie taki sam problem z puszką rezonatora. Zastąpiłem ją 80mm rurą PCV i gumowym kolankiem.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Fresh
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    W-ń
    Auto
    Alfa Romeo 166 Super 3.0 V6 226KM manual + LPG 1998r
    Postów
    57

    Domyślnie

    gratulacje dlatego pisałem o nieszczelności za przepływomierzem

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartekalfa166 Zobacz post
    ale nie wyrywa kierownicy jak wcześniej.Nie ma takiego powera .
    Hehe, sorry za ot ale tak mi się skojarzyło, ja tak miałem ze 2 lata temu po sezonie motocyklowym (praktycznie latałem pół roku wyłącznie na moto, alfą jeździła żonka). Wsiadłem, jedziemy i mówię że coś się zepsuło, nie zbiera się belka jak kiedyś. Żona się na mnie patrzy jak na debila, mówi że wszystko ok i ona nie widzi żadnej różnicy. W końcu ustaliliśmy, że motocykl ma 3.5s do setki, a alfa tylko około 8s .
    moja była Bella...

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Zlot Ogólnopolski "Alfaholicy" 2013 - Tor "Kielce" (Miedziana Góra)
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 703
    Ostatni post / autor: 21-08-2013, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory