Myśle, że już lepiej kupić po prostu V6. Chyba, że ma to być w jakiś sposób unikalny projekt, ale klasa TS 8V a klasa V6 - nie ma co porównywać, brzmienie, moc, moment, harmonia rozwijania mocy...Chyba, że mówimy o względach ekonomicznych no to wtedy tak (odporny silnik), ale V6 jest tak samo odporne, albo i bardziej.
A może w drugą strone - nie myślał ktoś o M-jecie w155?![]()
chociaż dziś sprawdziłem się ze światem z dwoma typkami w 156 po lifcie 2.4 JTD i do 120 nie dali rady...o dwie długości... automat to automat....czasem jestem zadowolony szczególnie ze spalania i komfortu(zawieszenie chryslera)...ale kurde blaszka nudnawo w automacie ...jeszcze jak cruise control zapodam na trasie to nic tylko sie położyć spać....a tygryski lubią poszaleć... sorry chłopaki ale GAL nie jest autem sportowym...a moja odskocznia w postaci 155 stoi cały czas u kolegi amigasa i czeka aż ją się poskłada do kupy....ma być zabaweczka i będzie...bez lpg i dużo mocniejsza niż seria.....![]()
![]()
ale to niespodzianka....
Więc dlatego szwęda mi się o głowie 156 z silnikiem nie zawodnym i względnie oszczędnym 8v
- - - Updated - - -
Kurde miałem 156 V6 i bardzo ale to bardzo mi brakuje jej![]()
Alfa Romeo 75 2.4 TD 90 rok-BYŁAByło: Mitsubishi Galant ES 2.4 16v LPG 01r.
Alfa Romeo 156 2.5 V6 98 rok-Była Fiat Tipo 1.4 LPG 94r.
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v+LPG 92 rok-Była Opel Corsa A 1.2 LPG 92.r Wariat nie z tej ziemi
Był Ford Escort 1.4 96r. Ford KA 1.3 niezawodna popierdzielaczkaAlfa Romeo 155 2.0 TS 16v - ByłaChrysler Voyager 2.4 16v +LPG 99r.- Królewska wygoda...Był
Alfa 147 JTD 115km 2002r.-Jest
8V przede wszystkim jest... lżejsze. I to znacznie lżejsze - a to pomaga na torze. Osiągnięcie z tego silnika ok. 160-170KM nie wydaje się niczym trudnym - ale potwierdzę te słowa jak skończę budować swój, dotrę go porządnie i shamujęNo i V6 miało w trwałościówka Alfy 400 tys do zatarcia, a 8V 500 tys, więc ono jest bardziej odporne
![]()
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
To że jest cięższy V6 to fakt ale fakt że jest mocniejsza i zależy na jakim torze ta lekkość pomoże. Osiagniecie z silnika v8 czy V6 wiekszej mocy jest taka sama i dalej twierdze że wyższość silnika V6 jest tu ewidentna. Trwałosc silników jest na takim samym poziomie z tym że w V6 są dwa cylindry wiecej i to oznacza że tu jest problem. Ciężar silnika tylko patrzycie a co z tyłem który przy lżejszym silniku lata na boki tego w V6 nie ma
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Ale 8V ma jedną ogromną przewagę nad V6 której nikt nie podważy - dostępność części. Do 8V można kupić praktycznie wszystko bo silnik popularny w torówkach więc i do podkręcenia graty są czego nie można powiedzieć o V6. IMO V6 12V nadaję się do sporadycznych przejażdżek a do prawdziwej zabawy tylko 8V, względy czysto ekonomiczne.
Bo przyznam że po ostatnich przejażdżkach 155 3.0 banana na ryju miałem cały czas![]()
Ekonomia rządzi i wybór raczej kieruje zasobność portfela niż preferencje kierowcy. Coś za coś
PS
żle napisałem, nie zasobnośc portfela a chęć wydania trochę większej kwoty
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 01-11-2012 o 10:42
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995