Operacja czyszczenia styków dała efekt pozytywny- auto odpaliło ! Uśmiech na twarzy bezcennyZrobiłem kilka fotek co i jak , chociaż samego gniazda anteny nie da rady dojrzeć , tylko wymacać
Tak więc po odpięciu klem od akumulatora,
zaczynamy od odkręcenia 2 śrubek (krzyżaczek) osłony przed kolanami. Jedna śrubka po lewej, 2ga po prawej od kierownicy. Osłona się otwiera- wyjmujemy bez kłopotów z zawiasów i widzimy już panel bezpieczników. Szukana przez nas kostka znajduję się na wysokości tej czerwonej elipsy, ale niestety od tyłu tego panelu.
Odkręcamy jeszcze 2 nakrętki trzymające kawałek dywanika( klucz 10) i trzecią plastykową ( czerwone strzałki). Ułatwi to nam włożenie ręki do poszukiwanej kostki...
Jak już rozbieramy to zdejmujemy dolną osłonę spod kierownicy( 3 śrubki zaznaczyłem na czerwono) . Troszeczkę trzymają zatrzaski ( zielone strzałki) pomiędzy osłoną dolną i górną, ale delikatnie pod wadzić i wyjdzie.
Zdejmujemy pierścień naciskając/odginając 2 zapadki( zielone strzałki) . Nie udało mi się wyjąć tej kosteczki( czerwona strzała) , która 'zasila' ten pierścień więc delikatnie, dosłownie po 1mm wsuwałem i wysuwałem ten przewodzik żeby troszkę wytrzeć styki w środku. Czyścimy pierścień i ewentualnie psikamy kontaktem w stacyjkę i dmuchamy powietrzem (np.kompresor).
Okolice stacyjki już mamy z głowy. Niestety czas zanurkować, tak żeby ręką można było wyczuć 2 kostki jakby na samej górze tyłu panelu bezpieczników.
Ja odpiąłem najpierw tą większą kostkę od strony lewarka , a później tą mniejszą( IMMO) od strony drzwi. Psikamy, dmuchamy, zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności, podpinamy aku i jazda !!! . Jeżeli nie macie kontakt spray'u to jakiś drucik, np spinacz i delikatnie rysujemy styki we wtyczce. Styki w gnieździe delikatnie papierkiem przetarłem ( da rade). Składamy osłony i po robocie. Co prawda poprawiłem również styki na kostkach przy pompie paliwowej , ale ogólnie problem z IMMO CODE mam na razie z głowy ! Tak na prawde wystarczy zdemontować tylko ten kawałek dywanika i rękę już można włożyć oraz dolną osłonę kierownicy żeby wyczyścić pierścień anteny. Ja demontowałem wszystko żeby dojść po kabelku od pierścienia anteny do kostki.
Wrzuciłem jeszcze krótki filmik, na którym widać wyjętą pierwszą kostkę ( puste już gniazdo) i zaraz obok kostkę immo. Widać tam klamerkę na kostce, którą trzeba najpierw odbezpieczyć . Przepraszam za jakość filmu.
http://video.anyfiles.pl/gdzie+jest+...ja/video/37571
PS: jeżeli są jakieś byki techniczne , proszę o zmoderowanie lub usunięcie. Mam nadzieję, że komuś się to przyda.