Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 59

Temat: 147 JTD 16V Kilka pytań początkującego

  1. #11
    Nooe
    Gość

    Domyślnie

    ja tez jestem tego zdania tym bardziej ze diesle lubia cieplo

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mc007
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    159 1.9 q-tronic
    Postów
    353

    Domyślnie

    Rok temu miałem ten sam problem i czytałem różne zdania na ten temat.
    U mnie przeważyło to, że zmieniająca położenie wskazówka denerwowała mnie i tak od roku po wymianie termostatu
    jak się nagrzeje, to jakby przyklejona była do 90 st Oby jak najdłużej.
    Pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Kolejny przykład, że sprawny termostat doprowadza wskazówkę do położenia "w połowie" zakresu skali (~90°C).

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    pamiętajcie, że doładowane diesle mają dużą sprawność, Większą niż wolnossące silniki benzynowe. Także w mroźne dni ciężko go dogrzać

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    Kolejny przykład, że sprawny termostat doprowadza wskazówkę do położenia "w połowie" zakresu skali (~90°C).

    Kolejny przykład na to że termostaty pozmianowe różnią się od tych fabrycznie montowanych. Fiat od I 2006 roku montuje termostaty z wyższą temperatura otwarcia (wcześniej było to 78-82) i tylko takie dostępne są na rynku, więc nic dziwnego że silnik osiąga wyższa temperaturę, ale nie robi tego wcale szybciej.
    Inną sprawą jest przepuszczający niedomykający się termostat - to ma zawsze wpływ na szybkość nagrzewania, spalanie itp. i kwalifikuje go do wymiany. Te dwa przypadki trzeba rozróżniać - jeśli ktoś ma oryginalny fabryczny termostat z niższą temp. otwarcia (oczywiście szczelny i sprawny) to wcale nie musi go wymieniać., tym bardziej że Behr dedykowany do JTD nie jest tani (no chyba że ktoś decyduje się na loterię i założy Verneta)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #16
    Nooe
    Gość

    Domyślnie

    z vernetem nie jest taka loteria z tego co widac na forum większość ludzi stawia na ten termostat, ja też mam teraz ten założony i jest chyba jedynym do ktorego dają gwarancję. ja miałem 2 dni temu wymieniony termostat na vernet auto po około 3 km ma 90 i nie drgnie nawet gry ogrzewanie mam na max coprawda nie ma jeszcze mrozów ale grzeje się błyskawicznie może dlatego że u mnie w alfince jest dodatkowa nagrzewnica wody nie wiem czy wszystkie alfy to maja. ale to kolejny dowód że temp nie powinna utrzymywac sie okolo 70 tak jak piszę duża grupa forumowiczów tym bardziej że diesel lubi ciepło

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Cytat Napisał siapek Zobacz post
    pamiętajcie, że doładowane diesle mają dużą sprawność, Większą niż wolnossące silniki benzynowe. Także w mroźne dni ciężko go dogrzać
    No ale bez przesady że nie dogrzejesz go po jakimś czasie do 90.


  8. #18
    mateo254
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzałem ostatnio dokładnie temperaturę. Po kilku kilometrach wskazówka osiąga 78'C i się tej temperatury trzyma przy jeździe z obrotami między 1500-2100. Jak trochę agresywniej depnąłem to widziałem że podskoczyła do około 85'C. Odcinek testowy wynosił około 9 km.
    Generalnie przy moim stylu jazdy wskazówka rzadko dochodzi do 90'C, zwykle trzyma się kolo 80'C i wydaje mi się że tak ma być i jest ok. Może przy tracie rzędu 100 km na autostradzie temperatura osiągnęła by 90'C natomiast nie wydaje mi się aby różnica temp. płynu chłodniczego o te 10' była jakimś problemem, który należy wyeliminować. Nie przekłada się to raczej na 10' różnicę temperatury spalania.
    Ostatnio edytowane przez mateo254 ; 02-11-2012 o 14:55

  9. #19
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Sprawdź jeszcze jedną rzecz. Czy chwilę po odpaleniu, wąż od chłodnicy nie robi się ciepły (ten gruby od góry). Jeśli tak, to termostat przepuszcza. On dopiero, jak silnik się rozgrzeje; powinien puścić drugi (duży) obieg.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar ajdacho
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Olkusz okolice
    Auto
    156/SW 1.9 JTDm 16V FL 2004 GIUGIARO DESIGN
    Postów
    649

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nooe Zobacz post
    z vernetem nie jest taka loteria z tego co widac na forum większość ludzi stawia na ten termostat, ja też mam teraz ten założony i jest chyba jedynym do ktorego dają gwarancję. ja miałem 2 dni temu wymieniony termostat na vernet auto po około 3 km ma 90 i nie drgnie nawet gry ogrzewanie mam na max coprawda nie ma jeszcze mrozów ale grzeje się błyskawicznie może dlatego że u mnie w alfince jest dodatkowa nagrzewnica wody nie wiem czy wszystkie alfy to maja. ale to kolejny dowód że temp nie powinna utrzymywac sie okolo 70 tak jak piszę duża grupa forumowiczów tym bardziej że diesel lubi ciepło
    3 km i 90??? ciekaw jestem przy jakiej temperaturze załącza Ci się wentylator

    WŚCIEKŁY ZA PODZIAŁ NA FORUM



Podobne wątki

  1. [GTV] Kilka pytań początkującego usera AR Gtv
    Utworzone przez Bart87 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-11-2013, 19:35
  2. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. Parę pytań o 147 od początkującego
    Utworzone przez Adiii w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 20:55
  5. [GTV] Kilka pytań początkującego użytkownika silnika 2.0 V6 TB
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-11-2010, 00:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory