Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 59

Temat: 147 JTD 16V Kilka pytań początkującego

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie 147 JTD 16V Kilka pytań początkującego

    Witam, od wczoraj jestem dumnym posiadaczem 147 Miał być czarny ze skórą JTD 8V, a jest srebrny z czarnym welurem JTD 16V i skrzynią 6..... Nigdy wcześniej nie jeździłem Alfą oprócz jazd próbnych u sprzedającego, a wczoraj po kupnie, po 10 kilometrach zakochałem się i powiedziałem, że tego właśnie oczekiwałem od samochodu - tego co ma ta 147

    Ale żeby nie było kolorowo, są też wady, z którymi muszę się uporać jak najszybciej. Pozwolę zadać sobie kilka pytań, pewnie odpowiedzi na nie już padły miliony razy, jednak ja niektórych nie mogę się doszukać (kurcze, są tysiące tematów ale często brak jednoznacznej odpowiedzi lub jest przekomarzanie się). Na razie chcę trochę rzeczy do samochodu kupić (zniżki w kilku hurtowniach motoryzacyjnych).


    1. Temperatura silnika podczas jazdy w temp. ok 0 stopni ledwo co osiąga 80 stopni, z reguły 75, a korku podeszła moooooże do 85. Po właczeniu ogrzewania na 25 stopni w aucie było chłodno, rozumiem, że termostat się nie zamyka (silnik też coś jara za dużo patrząc na szybkość opadania wskaźnika paliwa). Będzie pasował ten? http://allegro.pl/listing.php/search...terval=7&pay=0 a może te: http://allegro.pl/listing.php/search...16v&view=gtext lub co innego bo ja już sam nie wiem - tyle tego jest?

    2. Filtr oleju odpowiedni? Bosh 0 451 103 300 lub Knecht 0C451?

    3. Filtr paliwa z czujnikiem wody: Knecht KC195. Jest też bez czujnika ale rozumiem nie brać go?

    4. Filtr powietrza i kabinowy będą marki Sofima albo Filtron.

    5. Jadąć na obojętnie którym biegu, podczas naciskania i puszczania gazu, czuć na dźwigni zmiany biegów lekkie się jej ruszanie. Normalne to?

    6. No i rozrząd........ ale to później Was pomęczę



    Dziękuję za informacje

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    1 nie sugeruj się wskaźnikiem, podłącz kompa, druga kreska to 80, a nie jak mogłoby się wydawać 70
    2 co za różnica? zmiany co 10kkm + dobry olej!!!
    3 z czujnikiem, zmiany maks 20kkm, tylko dobre paliwo- żadnych bio!
    4 bez znaczenia, powietrza- zmiany tak jak olej
    5 tak, jeżeli jest lekkie, jak nie to poduszka centralna silnika jest wysłużona
    6 jak planujesz samodzielnie to szukaj na forum- wszystko jest, a jak komuś zlecisz to zadbaj żeby nie był to ktoś kto pierwszy raz ma do czynienia z Alfą

  3. #3
    mateo254
    Gość

    Domyślnie

    Jak kupiłem swoją to też się martwiłem temperaturą i też chciałem wymieniać termostat. Temperatura rosła do około 82 przy spokojnej jeździe tak gdzieś się utrzymywała. Ciągle to badałem ale w końcu wujek powiedział że jest ok i że tak ma być. Przy następnej wyprawie powiem jak jest u mnie.

    - - - Updated - - -

    Jak kupiłem swoją to też się martwiłem temperaturą i też chciałem wymieniać termostat. Temperatura rosła do około 82 przy spokojnej jeździe tak gdzieś się utrzymywała. Ciągle to badałem ale w końcu wujek powiedział że jest ok i że tak ma być. Przy następnej wyprawie powiem jak jest u mnie.

    Trochę mnie zaskoczyliście z tym filtrem paliwa. W sierpniu wymieniałem olej i wszystkie filtry w zakładzie specjalizującym się wymianą oleju itd. Tydzień temu podłączyłem kompa i wyskoczyło mi kilka błędów związanych z klimą no i między innymi błąd czujnika wody! Możecie powiedzieć do czego ten czujnik itd. za co odpowiada i jakie są różnice?

  4. #4
    Jaruś
    Gość

    Domyślnie

    Wczoraj wymienilem termostat. Temperatura do wymiany dochodzila do 80 stopni. Po wymianie silnik nagrzewa sie szybko i osiaga 90 i tak utrzymuje sie caly czas. Dodatkowo szybko nagrzewa sie wnetrze auta. Zamontowalem termostat Vernet.

    - - - Updated - - -

    Czujnik wody znajduje sie w filtrze paliwa i informuje o obecnosci wody. Lej porzadne paliwo to nie bedzie komunikatow. A od wody w paliwie uszkodzisz wtryski.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Juro
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Sulejówek
    Auto
    Alfa Romeo 147 TS 1.8 144KM
    Postów
    834

    Domyślnie

    duże problemy przy wymianie termostatu ?

  6. #6
    Nooe
    Gość

    Domyślnie

    ja aktualnie mam samochód u znajomego mechanika dzisiaj pod wieczór będe miał do odbioru wymienia mi termostat bo mi samochód nagrzewał się do koło 70 i to jak jechałem bez ogrzewania z ogrzewaniem z około 60 trzymało we wnętrzu żeby było tak w miarę by nie marzły nóżki to musiałem przejechac z około 15km + spalanie wzrosło bo w tracie z 8 łykała bez problemu. dzisiaj wieczorem odbiore auto przejadę sie i napisze czy poprawiło sie spalanie, wskaźnik temp ile pokazuje i nagrzewanie sie wnętrze auta. i nowy termostat z vernet bo tylko on jest z gwarancję + robocizna i płyn 350 zl po znajomości bo tak to sam termostat 270zl i płyn 46zl. a jak wszyscy wiemy niedogrzany diesel to najgorsza rzecz jaką można robić naszej niuni więc jak ktoś mówi ze temp 70 stopni jest ok to sory ale nie zgadzam sie z nim.a problemów wiekszych ponoć nie ma ponoć da się to zrobić samemu na parkingu ale u mnie mechanik sciągał nagrzewnice wody i była zaparzona sruba i palnikiem się z nią bawił więc sam na parkingu tego bym nie zrobił po za tym brak dobrych kluczy

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nooe Zobacz post
    ja aktualnie mam samochód u znajomego mechanika dzisiaj pod wieczór będe miał do odbioru wymienia mi termostat bo mi samochód nagrzewał się do koło 70 i to jak jechałem bez ogrzewania z ogrzewaniem z około 60 trzymało we wnętrzu żeby było tak w miarę by nie marzły nóżki to musiałem przejechac z około 15km + spalanie wzrosło bo w tracie z 8 łykała bez problemu. dzisiaj wieczorem odbiore auto przejadę sie i napisze czy poprawiło sie spalanie, wskaźnik temp ile pokazuje i nagrzewanie sie wnętrze auta. i nowy termostat z vernet bo tylko on jest z gwarancję + robocizna i płyn 350 zl po znajomości bo tak to sam termostat 270zl i płyn 46zl. a jak wszyscy wiemy niedogrzany diesel to najgorsza rzecz jaką można robić naszej niuni więc jak ktoś mówi ze temp 70 stopni jest ok to sory ale nie zgadzam sie z nim.a problemów wiekszych ponoć nie ma ponoć da się to zrobić samemu na parkingu ale u mnie mechanik sciągał nagrzewnice wody i była zaparzona sruba i palnikiem się z nią bawił więc sam na parkingu tego bym nie zrobił po za tym brak dobrych kluczy
    z tym termostatem w 16v to dluuuga dyskusja byla w duzym skrocie, domyslne termostaty w tych silnikach nie nagrzewaly tak silnika w zasadzie wody? ktora go chlodzi, do 90 bo niby ten silnik tego nie wymaga, po kilku latach pojawila sie instrukcja serwisowa fiata ktora mowila o ewentualnej wymianie termostatow na takie nagrzewajace do prawie 90 *C, na ten temat toczono dyskusje a w zasadzie wojny Maciek - ktory ma ogromna wiedze dot. tych silnikow - optuje za zostawieniem starszej wersji termostatu i jego nie wymieniania bez potrzeby, ale zrob jak uwazasz

  8. #8
    Jaruś
    Gość

    Domyślnie

    Za termostat Vernet dalem 190zl + wymiana 60zl

    - - - Updated - - -

    Dzisiaj bede wymienial ogranicznik lewych drzwi. Kupilem nowy na allegro za 90zl.

  9. #9
    Nooe
    Gość

    Domyślnie

    być może tak ale nie jest to normalne ze utrzymuje sie ponizej 70 + spalanie wieksze i bardzo słabe ogrzewanie

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    U mnie też tak było z termostatem. Wskazówka pokazywała 1/4 skali na desce. Czytając forum odnosiłem wrażenie, że tak ma być, bo to zimne silniki itd. Ale w końcu postanowiłem zaryzykować - i wymieniłem. Silnik teraz ładnie się dogrzewa, i wskazówka osiąga połowę skali na desce. Przypuszczam, że u Ciebie też wymiana pomoże.
    Szanuję p.Mac!ka, ale jakbym go posłuchał, to bym nadal jeździł z zepsutym, niedomykającym się termostatem. Wg nawet instrukcji, wskazówka powinna osiągać połowę skali na desce...

Podobne wątki

  1. [GTV] Kilka pytań początkującego usera AR Gtv
    Utworzone przez Bart87 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-11-2013, 19:35
  2. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. Parę pytań o 147 od początkującego
    Utworzone przez Adiii w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 20:55
  5. [GTV] Kilka pytań początkującego użytkownika silnika 2.0 V6 TB
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-11-2010, 00:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory