Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: Zmienna Faza 156 1.8l

  1. #21
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    a czy nie jest przypadkiem tak ze wariator w górnym zakresie obrotow nie działa? cos mi sie kojarzy ze on daje tylko przyrost momentu obrotowego od okolo 3tys rpm ale moge sie mylic

    ja bym bardziej obstawial przeplywomierz

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    W górnym zakresie też działa ale nie chce rzucac dokladnie bo teraz nie wiem w kazdym razie to ze stuka przy rozruchu nie znaczy ze nie dziala

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romus130
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    radom
    Auto
    alfa 156 1.8 16v TS benzyna+LPG
    Postów
    73

    Domyślnie

    zdam sie na waszą wiedze i jutro przetrzepie go od A do Z. te czujniki wszystkie. czsem lekko faluje na wolnych obrotach ale obstawial bym na krokowy. ze do czyszczenia.

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Krokowy w alfie to taki nastawnik gdzie nic nie wyczyscisz niestety ale mozesz wyczyscic przepustnice i zaworek na kolektorze od odmy a nastawnik zresetowac jedynie i zrobic adaptacje.Jest na forum temat falujace obroty w TS tam masz biblie

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romus130
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    radom
    Auto
    alfa 156 1.8 16v TS benzyna+LPG
    Postów
    73

    Domyślnie

    podpiołem dzis jeszcze raz tylko na innym kompie. mialem błędy kąt wyprzedenia wałka ? coś takiego jak patrzyłem na wykresie to na wolnych odbrotach skakał. od 8-13 a na wyskokich obrotach dochodził do 20 czyli ze chodzi ale ma luz. Sonda LAMBDA jak patrzyłem na wykresie to nie chodzi wogule. stoi w miejscu wykres tak jak by była odpięta. jeszcze mialem jakiś ale juz nie pamiętam. wiem ze wszystkie są usunięte. i jak patrzyliśmy jeszcze raz to nie wywalało ich ponownie. i co teraz? Wariator do wymiany i sonda? I bedzie chodzić?

  6. #26
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysiek156 Zobacz post
    a czy nie jest przypadkiem tak ze wariator w górnym zakresie obrotow nie działa? cos mi sie kojarzy ze on daje tylko przyrost momentu obrotowego od okolo 3tys rpm ale moge sie mylic

    ja bym bardziej obstawial przeplywomierz
    dzialanie wariatora:jesli temp cieczy jest nizsza niz 40*C,predkosc obrotowa rowana predkosci biegu jalowago lub wyzsza niz 4800 obr/min w tym stanie nie nastepuje zmiana faz.przy temperaturze wyzszej niz 40*C predkosci wiekszej niz predkosc biegu jalowego i mniejszej niz 4800 obr/min oraz przy kacie otwarcia przepustnicy wiekszym niz 8* faza rozrzadu zaworow dolotowych zmiena sie.Tak opisuje to Fiat dla silników z wariatorem.Z tego co wiem identycznie jest w TS 16 v.Po za tym działanie wariatora bez problemu sprawdzi się komputerem.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 31-10-2012 o 20:44
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    No cóż kolega lesio fajnie skompensował temat wariatora.Co do reszty no to sam widzisz sonda nie dziala-auto nie jedzie jak powinno.Kąt wyprzedzenia wałka to sprawdz rozrząd.Wariator można naprawić albo wymienić.Naprawa to zależy w jakim jest stanie ale jeśli tylko przy rozruchu stuka to jest spoko i do zrobienia-ale sam zestaw z allegro niestety nic nie pomoże.Zacznij może od zmiany rozrządu z ustawieniem konkretnie a potem sonda.

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romus130
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    radom
    Auto
    alfa 156 1.8 16v TS benzyna+LPG
    Postów
    73

    Domyślnie

    Dzięki masz moze jakieś konkretne info na temat wymiany wariata? bo z rozrządem to sobie poradze w poprzedniej robilem. I z tego co wiem tu tez niedawno był robiony jakies 10tyś. WIEM jak robic to zrobić i mieć z głowy. Wiec jak by ktoś miał jakieś dokładne info. na temat tej wymiany to bardzo chętnie sam to sobie powinienem zrobic. tylko jeszcze te blokady nie wiem skąd dostać.. HYmMMMMM... Piszcie poczytam... Pozdrowionka

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    W dziale zrób to sam masz skany z autodaty,wariator musisz wykręcić z wałka i wkręcić chyba że będziesz regenerował to nie musisz go demotować ale odradzam ci popisy z sprężynka z allegro bo będziesz zawiedziony i szkoda roboty ogólnie.Blokady kupisz w necie bez problemu na aledrogo lub w jakims sklepie narzedziowym.Wałek ssący trzeba zdjąć i ustawiasz na kołach pływających od wałków zblokowując sobie blokadami owymi wczesniej i najlepiej miec czujnik zegarowy do GMP zeby widziec czy podczas zakladania paska nie przestwisz walu bo na skrzyni wziernik wprawdzie jest ale w pojedynke to tam okiem nie rzucisz

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romus130
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    radom
    Auto
    alfa 156 1.8 16v TS benzyna+LPG
    Postów
    73

    Domyślnie

    no tak ale jak juz wszysko jest to na wałku ssącym jest regulacjia kola i nie zauważyłem w jakiej pozycji ma byc ustawiony czy na max-a do przodu czy do tyłu? a moze po środku?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał romus130 Zobacz post
    no tak ale jak juz wszysko jest to na wałku ssącym jest regulacjia kola i nie zauważyłem w jakiej pozycji ma byc ustawiony czy na max-a do przodu czy do tyłu? a moze po środku?
    Czy nie powinno byc tam zadnego luzu? bo widzialem filmik na którym koleś normalnie poruszał w lewo i w prawo o jakieś 20* na zblokowanych wałkach. czy to moze był właśnie ten uszkodzony? wariat i dla tego ten luz tam sie znalazł..?

Podobne wątki

  1. Błąd P1320 Synchronizacja faza/obroty
    Utworzone przez gordon771 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-09-2022, 10:02
  2. Dziwna FAZA przy odpalaniu AKUMULATOR?
    Utworzone przez Tomunia w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-11-2015, 15:47
  3. 156 2.4 jtd cykanie, blad synchronizacja faza/obroty
    Utworzone przez _zagiel_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 07:59
  4. Zmienna faza rozrządu BRAK!!! POmocy
    Utworzone przez romus130 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-08-2014, 06:21
  5. Zmienna długość kolektora?
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-04-2013, 21:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory