Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Lejący wtryskiwacz - stałe napięcie TS 1.4 16V

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie Lejący wtryskiwacz - stałe napięcie TS 1.4 16V

    Zauważyłem problem:

    Odkręcilem listwę wtryskowa, zeby wyminić wtryskiwacz, który mi nie dzialał...rzekomo.
    Wszystko ladnie pieknie, pozakładalem wtryski do listwy i zanim ją zamontowałem, sprawdziłem poprawność, czy wszystkie działaja jak trzeba - i tak:

    Po przekręceniu zapłonu od razu podaje wtryskiwacz nr2(ten, który wymieniłem) reszta nie podaje - i tak powinno być prawda? Bo dopiero po zakręceniu silnikiem, wtryskiwacze powinny wtryskiwać paliwo.

    Zrobiłem inna próbę - wtyczkę od wtryskiwacza numer 2 przepiąłem do wtryskiwacza numer 3 i co się okazało - wówczas po przekręceniu zapłonu (tylko zapłon) podaje wtryskiwacz numer 3!

    niezależnie, gdzie podepnę "wadliwą" wtyczkę - ten wtryskiwacz podaje i to bez przerwy - tak, jak by był spięty "na krótko"

    Co może byc przyczyną tego zjawiska? Zwarcie na masie lub coś?

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Może tak być, trzeba było przekręcić trochę wałem w inna pozycję wtedy nie powinien lać

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Może tak być, trzeba było przekręcić trochę wałem w inna pozycję wtedy nie powinien lać
    A co ma wspolnego położenie wału z wtryskiwaczem, który ma tak jakby zwarcie - w sensie cały czas podaje po przekręceniu zapłonu - samego zapłonu (kontrolek)???

  4. #4
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdź instalacje wygląda to na zwarcie.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwy144 Zobacz post
    Sprawdź instalacje wygląda to na zwarcie.
    no to chyba bez elektryka się nie obejdzie...bo na elektryce w aucie się nie znam

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jarek_Jarecki Zobacz post
    A co ma wspolnego położenie wału z wtryskiwaczem, który ma tak jakby zwarcie - w sensie cały czas podaje po przekręceniu zapłonu - samego zapłonu (kontrolek)???
    ehhhh
    -------------------------------------------------
    Czujniki

    Dla właściwej pracy układu sterującego wtryskiem potrzebny jest szereg danych wejściowych o stanie pracy silnika, pojazdu, intencjach kierującego, itp. Należy zauważyć, że w tak postawionych zagadnieniach regulacyjnych nie ma górnego limitu opomiarowania układu, i liczba czujników i parametrów wejściowych jest ograniczona tylko inwencją producenta i kosztami, jednak pewne czujniki są z definicji niezbędne do właściwej pracy układu, ew. są wymagane przez prawo. Podstawowe w obecnie używanych układach to:

    Czujnik położenia wału korbowego - daje informacje o obrotach i fazie pracy poszczególnych cylindrów, synchronizuje pracę układu sterowania z mechaniką silnika i jego stanem pracy (np. obroty jałowe, maksymalne)
    Czujnik przepływu powietrza dolotowego (czasem w formie czujnika ciśnienia) - daje informację o ilości powietrza zasysanego przez silnik w jednostce czasu
    Czujnik lub czujniki zawartości tlenu w spalinach (sondy lambda) - daje informację o rzeczywistej stechiometrii spalania w silniku (mieszanka uboga, bogata) i pozwala utrzymać optymalny skład mieszanki i spalin w danym momencie pracy silnika.

    Dodatkowo używa się szeregu innych czujników i parametrów, np:

    położenia przepustnicy (lub przepustnicy elektronicznej, bez mechanicznego połączenia z pedałem gazu)
    położenia pedału hamulca, parametry pracy skrzyni biegów
    położenia wałka (wałków) rozrządu
    prędkości pojazdu
    temperatury silnika, powietrza dolotowego, paliwa
    ciśnienia paliwa
    czujnik spalania stukowego (wibracji)

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    ehhhh
    -------------------------------------------------
    Czujniki

    Dla właściwej pracy układu sterującego wtryskiem potrzebny jest szereg danych wejściowych o stanie pracy silnika, pojazdu, intencjach kierującego, itp. Należy zauważyć, że w tak postawionych zagadnieniach regulacyjnych nie ma górnego limitu opomiarowania układu, i liczba czujników i parametrów wejściowych jest ograniczona tylko inwencją producenta i kosztami, jednak pewne czujniki są z definicji niezbędne do właściwej pracy układu, ew. są wymagane przez prawo. Podstawowe w obecnie używanych układach to:

    Czujnik położenia wału korbowego - daje informacje o obrotach i fazie pracy poszczególnych cylindrów, synchronizuje pracę układu sterowania z mechaniką silnika i jego stanem pracy (np. obroty jałowe, maksymalne)
    Czujnik przepływu powietrza dolotowego (czasem w formie czujnika ciśnienia) - daje informację o ilości powietrza zasysanego przez silnik w jednostce czasu
    Czujnik lub czujniki zawartości tlenu w spalinach (sondy lambda) - daje informację o rzeczywistej stechiometrii spalania w silniku (mieszanka uboga, bogata) i pozwala utrzymać optymalny skład mieszanki i spalin w danym momencie pracy silnika.

    Dodatkowo używa się szeregu innych czujników i parametrów, np:

    położenia przepustnicy (lub przepustnicy elektronicznej, bez mechanicznego połączenia z pedałem gazu)
    położenia pedału hamulca, parametry pracy skrzyni biegów
    położenia wałka (wałków) rozrządu
    prędkości pojazdu
    temperatury silnika, powietrza dolotowego, paliwa
    ciśnienia paliwa
    czujnik spalania stukowego (wibracji)
    Ehhh - zaparło mi dech...nie wiem co mam powiedzieć...zdałem sobie natomiast sprawę, jaki jestem gamoniem w temacie mechaniki - elektroniki...


    Pytanie:
    Czy teraz, przy wyciagniętej listwie mogę ten zabieg zrobić?
    Jak to zrobić ( w sensie obrócic wałem) - czy jak odepne wtyczki od wtrysków i zakręce silnikiem przekrecając kluczykiem, to czy to bedzie prawidłowe?

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    zakręć rozrusznikiem wał raczej powinien ustawic się w innym położeniu, potem wyjmij i sprawdz czy dalej leje ten sam wtryskiwacz jeśli tak to wtedy może to być zwarcie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    zakręć rozrusznikiem wał raczej powinien ustawic się w innym położeniu, potem wyjmij i sprawdz czy dalej leje ten sam wtryskiwacz jeśli tak to wtedy może to być zwarcie
    Qurcze - myslałem, że to pomoże a tu lipa. Tak więc wszystko wskazuje na to, że to zwarcie...tylko jak je zlokalizować?
    Czy jestem w stanie sam to zrobić? Na domiar złego, mam instalację LPG sekwencja i do kabli wtrysków podpiete sa kable od LPG....więc pajeczyna jest niesamowita

  10. #10
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdź czy czasem to Ci instalacja lpg nie robi zwarcia omiń instalacje na tym wtrysku i zobacz.

Podobne wątki

  1. Autoalarm włączył się na stałe.
    Utworzone przez Robi619 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-08-2014, 22:35
  2. Lampka sufitowa tył nie włącza się na stałe
    Utworzone przez hagi w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 19:53
  3. [159] ConnectNav+ Jak wyłączyć radio na stałe
    Utworzone przez piotrpo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-10-2012, 18:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory