Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Jak wybadać nagrzewnicę (parowanie)

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie Jak wybadać nagrzewnicę (parowanie)

    Witam. Mam problem z parowaniem szyb. Dzieje się to w taki sposób że gdy termostat otwiera duży obieg (widzę ten moment na wskaźniku temperatury) to szyby natychmiast zachodzą parą. Podejrzewam cieknącą nagrzewnicę ale żeby to potwierdzić, muszę sprawdzić.
    Moje pytanie jak to sprawdzić ? Którędy tam dojść?, Gdzie wsadzić łapę żeby wymacać wilgoć? Co ewentualnie wymontować żeby było łatwiejsze dojście?
    Dzieje mi się tak za każdym razem. Latem nie było problemu ale nastał okres grzewczy i zonk.
    Szukajka przeszukana. Tematów sporo ale nic konkretnego się nie dowiedziałem.
    Dodam że płynu ubywa. Nie jakoś dużo ale jednak. Zapach w kabinie nie wyczuwalny i nie widać plam płynu na dywanikach.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    Nagrzewnica w aucie działa zanim termostat załączy duży obieg. Takie mam odczucie u siebie. Zanim temp dobije do tych ok 90 to u mnie grzanie w środku dawno już działa... Ale z jednym masz może racja gdy załącza się duży obieg to chyba i wzrasta ciśnienie w nim i w tedy wychodzi nieszczelność nagrzewnicy...
    Chyba najlepszym wyjściem jest zrucenie deski bo innego dojścia do nagrzewnicy niestety niema.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Cytat Napisał marioroza Zobacz post
    Podejrzewam cieknącą nagrzewnicę ale żeby to potwierdzić, muszę sprawdzić.
    Gdyby to była cieknąca nagrzewnica to poznałbyś to po zapachu w aucie, parujący płyn chłodniczy wydziela charakterystyczny słodki zapach.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał marioroza Zobacz post
    gdy termostat otwiera duży obieg (widzę ten moment na wskaźniku temperatury) to szyby natychmiast zachodzą parą.
    termostat musisz miec cos nie teges skoro widzisz otwarcie ,filtr przeciwypłkowy masz zmieniony, przy uwalonej nagrzewnicy miałbyś zawsze parę.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Też myślę że może to być filtr kabinowy /od tego można zacząć/.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Kiedyś na forum czytalem ze powodem parowania może być też niedrożne wężyki odprowadzające wode z podszybia. zostaje tam syf i paruje. Wiec przy wymianie filtra możesz przy okazji zobaczyć stan podszybia i ewentulanie przeczyścić te wężyki.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    Rzeczywiście kiedy zdjąłem podszybie było tam kupę wilgotnego syfu. Ukazał mi się też filtr przeciw pyłkowy. Jest czysty bo wymieniany nie dawno ale czy on powinien być przykryty jakąś pokrywką lub czymś w tym rodzaju czy tak odkryty bez niczego?
    Zawsze mechanik mi to zakładał przy okazji innych napraw i nie zwracałem na to uwagi.

    Co do momentu otwarcia termostatu to jest to akurat u mnie widoczne na wskaźniku otóż gdy odpalam zimne auto i jeżdżę, temperatura stopniowo wzrasta do
    ok. 90' C potem lekko opada i tak się utrzymuje. No dla mnie jest to logiczny znak otwarcia termostatu i od tego momentu zaczynają parować szyby.

    Może być że nagrzewnica dostaje większe ciśnienie po otwarciu i wtedy coś cieknie. Sam już nie wiem. Żadnego podejrzanego zapachu nie ma i jak czytałem inne podobne tematy to u niektórych też nie był wyczuwalny a ciekło.
    A gdzie dokładnie znajduje się ta nagrzewnica? Dokładnie w centralnej części dechy rozdzielczej czy może jakoś z boku?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Nad filtrem jest 3 4 cm przerwy i nad tym plastikowy daszek z rynienką sciekową i jej spustem z prawej strony

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    Nad filtrem jest 3 4 cm przerwy i nad tym plastikowy daszek z rynienką sciekową i jej spustem z prawej strony
    To by się zgadzało. Dzięki.

Podobne wątki

  1. Jaka nagrzewnicę wybrać ?
    Utworzone przez Kamil908 w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 08:57
  2. Jak wymienić nagrzewnicę?
    Utworzone przez fackamaka w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 11:21
  3. Jak wyjąć dmuchawę oraz nagrzewnicę klimy?
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-09-2010, 16:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory