Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Czasem muli, czasem nie

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie Czasem muli, czasem nie

    Witam.

    Ostatnio zauważyłem w swoim autku dziwne objawy, chciałbym się podzielić nimi oraz moimi wnioskami na ten temat. Proszę o komentarze i wszelką pomoc.

    1. Auto ciężko odpala, siwy dym, potrafi zgasnąć.
    2. Czasem jest tak, że do 2000 obr/min auto śpi totalnie... muł, że hej i nagle strzał od tych 2000 obr... moc pięknie ciągnie jak głupie. (EGR mam zaślepiony, ale sterowanie jest włączone wg FES).
    3. Również czasami w zakresie powyżej 2300 obrotów przy gazie w podłodze obroty silnika falują (przyspieszenie auta jest stałe... tzn nie szarpie). Wskazówka TURBO też.
    4. Termostat mam do wymiany (piszę w celach informacyjnych).

    Moje wnioski wyciągnięte z forum oraz zakamarków wiedzy ogólnej:
    1. Klapy wirowe? Czy może wtryski? (miałem próbę przelewową, generalnie wtryski średnio działają, ale najgorzej jest z 1 i 3). Czytałem na forum, że kiepskie odpalanie i dupne korekty mogą być spowodowane walniętymi klapami wirowymi. Jak to zdiagnozować? TYLKO DEMONTAŻEM? (kolektor amelinowy)
    2. Klapy wirowe? A może fakt, że EGR jest sterowany lecz zaślepiony? Nawet jak auto nie muli tak strasznie, to strzał mocy jest przy 1900 obrotów, a z tego co wiem to przy 1600-1700 powinno już być życie, prawda?
    3. Klapy wirowe, czy overboost? A może sprzęgło? Po czym poznać, że sprzęgło siada? Autkiem jeździ się dobrze na normalnych obrotach... no i przyspiesza jak głupie (jak już zacznie); czasem nie ma tych akcji z falowaniem obrotów i wszystko jest ok.
    4. Termostat BEHR kupię

    Proszę o pomoc. Do wiosny chcę auto odoprowadzić do należytego stanu... i chcę wiedzieć wszystko co powinienem, żeby mnie mechaniory nie wkręcały w drogie wymiany wszystkiego zamiast czujnika za 5zł...
    Ostatnio edytowane przez AirAjti ; 07-11-2012 o 12:23

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    miałem to co ty,wywaliłem klapy z kolektora i egr -auto jak nowe

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Miałeś wszystkie objawy? (prócz oczywiście termostatu)

    Ile zapłaciłeś za wywalenie klap i zaspawanie otworów?

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Nigdy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Okolice Oświęcimia
    Auto
    159 Sportwagon 2.4JTDm Q-Tronic
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzesk Zobacz post
    miałem to co ty,wywaliłem klapy z kolektora i egr -auto jak nowe
    U mnie dokładnie to samo.

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Miałeś wszystkie objawy? (prócz oczywiście termostatu)

    Ile zapłaciłeś za wywalenie klap i zaspawanie otworów?
    Ja 2000zł z EGR, DPF i końcówką jednego wtrysku. Nie pamiętam ile sam kolektor. Ale z wtryskami też powinieneś zrobić porządek jeśli mówisz że korekty są nie tak.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    No właśnie z tymi korektami to się obawiam, że klapy są powodem całego zamieszania.

    Jeśli chodzi o same końcówki to pewnie bym sobie sam poradził z wymianą... na forum ładnie opisali mędrcy co i jak.
    DPF niby bym chciał wyciąć... tylko po szlaka skoro działa? Raz mam chęć wywalić gówno bo mnie wkurza (paliwo + potencjalne problemy w przyszłości), a z drugiej strony cholera szkoda mi trochę kasy wywalać
    Pewnie się zdecyduję, gdy zacznie filterek świrować...

    Co do klap- muszę podziałać, święta idą to premie świąteczne, srakie i owakie może będą to by był fajny prezent dla Belli

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    No na zime zrób z tym porządek bo ja w tym roku luty/marzec jak były mrozy to juz swojej nie mogłem odpalic na własnym akumulatorze(nowy).Pamietaj o tym ze przy tej operacji dochodzi jeszcze rozrząd do roboty,robiłem u Marcina w Gliwicach,www.cinsoft.pl

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Trzeba robić rozrząd? Był 10k km temu robiony... jeszcze za poprzedniego właściciela.
    Ile Cinek Cię skasował?

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    przy takim przebiegu to w sumie pasek wystarczy

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Tak dla pewności... bo mam głupie przeczucie, że jednak może być coś ze sprzęgłem.
    Dzisiaj np. moc jakimś cudem była w miarę normalna... tj strzał był od 2000 obrotów, ale nie mulił poniżej tylko w miarę sprawnie przyspieszał.
    ALE- cały czas mi te obroty falują przy pełnym gazie. Właściwie to jest tak, że auto nagle dostaje 2800 obrotów, potem lekko spada, znów wzrasta... przyspieszenie jest stałe, ale wydaje mi się, że nie takie jak być powinno. Na pewno nie są to buksujące koła, bo po pierwsze czułbym to wyraźnie, a po drugie kontrola trakcji by na mnie krzyczała.

    Nigdy, Grzesk, co myślicie? Też tak mieliście? Sorry, że drążę temat, ale chciałbym spać spokojnie.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    ALE- cały czas mi te obroty falują przy pełnym gazie. Właściwie to jest tak, że auto nagle dostaje 2800 obrotów, potem lekko spada, znów wzrasta...
    Jeśli dobrze Ciebie zrozumiałem to ślizga Ci się sprzęgło. Uściślijmy: dajesz gaz w podłogę masz 2000 obrotów i 60 km/h, potem obroty rosną do 2800 i masz np. 70km/h, potem obroty spadają do 2500 i masz 75 km/h ?? Jeśli tak – to typowy objaw ślizgającego się sprzęgła. Samo ślizgające się sprzęgło to wynik albo jego zużycia albo np. jakiegoś wycieku na tarczę sprzęgła.

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD czasem pali, czasem nie (czujnik faz rozrządu ?)
    Utworzone przez zzuukkoo w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 27-07-2017, 20:19
  2. [159] Czasem odpala, czasem nie
    Utworzone przez Johny3 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 14:16
  3. słabnie i muli silnik,czasem strzeli z rury
    Utworzone przez marog6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-12-2013, 10:53
  4. [146] Oświetlenie wnętrza - czasem jest, czasem nie
    Utworzone przez paulcat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 10:18
  5. [164] czasem szarpnie, czasem zgaśnie na światłach
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 04-02-2009, 21:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory