Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: 147 Uciekający prąd

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Kolego ja miałem podobnie i gość u którego kupowałem aku powiedział ,że rozładowuje mi radio...Miałem spięte na prąd bez kluczyka i był pobór -niby mały ale jednak....Do tego przypadkiem trafiłem na forum caraudio ,że akurat Alpine który posiadam ma "małego głoda" na prądzik no i wróciłem do podpiecia "po stacyjce " . Druga sprawa ...Jak masz jakiś małej pojemności/mocy akumulator to też prędzej się rozładowuje bo ....jezdzimy na swiatłach cały czas , ty piszesz ,że 10km robisz a to jeszcze gorzej bo odpalasz auto , zapalasz swiatła , pewno nawiew i kiedy borok ma się podładować.....Dlatego po pierwsze wróc do podpiecia radia po stacyjce a po drugie polecam zakup swiateł ledowych dziennych bo to naprawdę ratuje całą elektryke wozu ( policz sobie same swiatła przednie 2x55 W + swiatła tylne 10-20W + całe oswietlenie deski i innych pierdół w aucie ) .Lampy ledy z automatem są już tanie jak barszcz , proste w montażu a pobór mocy mają od 1 do kilku Wat....Łatwa kalkulacja.

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzejm36 Zobacz post
    a może załatw sobie jakiś większy amperomierz..wypnij bezpieczniki w skrzynce przy akumulatorze i metodą prób i błędów szukaj gdzie i w jakich wartościach ucieka Ci prąd.Jest to trochę czasochłonne i musiałbyś odpalić eLerna ze schematami..jak już znajdziesz wiązkę to dalej w skrzynce bezp. w kabinie możesz wypinać poszczególne bezpieczniki sprawdzając kiedy pobór spadnie.Jeśli jest to na wyłączonej stacyjce to nie jest tych odbiorników aż tak dużo...Pewnie zostanie Ci w końcu jakieś radio lub alarm..i wtedy masz winowajcę
    Dobrze gada polać mu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Kolego ja miałem podobnie i gość u którego kupowałem aku powiedział ,że rozładowuje mi radio...Miałem spięte na prąd bez kluczyka i był pobór -niby mały ale jednak....Do tego przypadkiem trafiłem na forum caraudio ,że akurat Alpine który posiadam ma "małego głoda" na prądzik no i wróciłem do podpiecia "po stacyjce " . Druga sprawa ...Jak masz jakiś małej pojemności/mocy akumulator to też prędzej się rozładowuje bo ....jezdzimy na swiatłach cały czas , ty piszesz ,że 10km robisz a to jeszcze gorzej bo odpalasz auto , zapalasz swiatła , pewno nawiew i kiedy borok ma się podładować.....Dlatego po pierwsze wróc do podpiecia radia po stacyjce a po drugie polecam zakup swiateł ledowych dziennych bo to naprawdę ratuje całą elektryke wozu ( policz sobie same swiatła przednie 2x55 W + swiatła tylne 10-20W + całe oswietlenie deski i innych pierdół w aucie ) .Lampy ledy z automatem są już tanie jak barszcz , proste w montażu a pobór mocy mają od 1 do kilku Wat....Łatwa kalkulacja.
    Po pierwsze kolega ma TS i jakoś 10 km to jest odcinek dość spory i raczej na odpalaniu też nie marnuje tyle co JTD. Więc długość raczej nie ma wpływu na rozładowanie. Co do Ledów to mam nadzieję że nie chodzi Ci o te gówienko wiszące pod spodem. Jakoś kiedyś nie było ledów a problemu nie było. Dlaczego??

    - - - Updated - - -

    Sprawdź kolego połączenia czy są prawidłowe. Czy klema Ci nie zaśniedziała albo nie zasyfiła że zmniejsza styk. I co najważniejsze posłuchaj andrzeja.
    Masz możliwość zrobić sam pomiary V i A??


  3. #13
    Użytkownik Embrion Avatar LeNa
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,6 120PS T.S FL z pakiecikiem TI
    Postów
    7

    Domyślnie

    witam, mam tez podobny problem z 'uciekającym prądem'. szczerze jeszcze sie tym na poważnie nie zajęłam - tzn żaden elektryk auta nie oglądał....wiec proszę nie krzyczeć. Wstawiam post dla celów retrospekcji. Może coś poradzicie, a historia jest taka:
    zaraz po zakupie (auto dzień wcześniej przejechało 140km), w pogodny dzień krzątaliśmy się przy autku i pucowaliśmy od środka etc. włączyliśmy radyjko - grało może 30min. na nieodpalonym silniku.... po załatwieniu kilku spraw, wsiadamy i chcemy odpalić bellę - i d*** - kontrolki się palą, komputer się nie podświetla - szybka diagnoza - akumulator: "No cóż pewnie przez to radio" sobie myślimy. Aku był troche niechlujnie podłączony, podczyściliśmy klemy i odpaliliśmy z kabli bez problemu, pojechaliśmy do domu, wyciągneliśmy aku i podłączyliśmy do prostownika - wyładowany do zera. Podładowaliśmy przez noc. Wszystko spoko, bella odpalała 'na dotyk'. A tu i z tego ni z owego po dwóch miesiącach użytkowania autka (dwa dni wcześniej zrobiła 400km), wsiadam i znowu to samo - lampki się świecą, ale komp już nie - nie odpala. Z tym że tym razem dostałam komunikat z kompa "number plate light failure" - więc może ta lampka jest winowajczynią, za ten ekces? ale czy to możliwe żeby zaraz aku się miał wyładowywać? Widzę, że w większości przypadków to radio jest głównym powodem 'wyładowań'. Radio mam orginalne - działa 'bez kluczyka' i zawsze je wyłączam, gdy wysiadam z auta (bo zawsze jeżdże z grającym ;-). wyłączam także światła, mimo iż się wyłaczają po zgaszeniu silnika.... Tak się zastanwiam nad tym co napisał kolega u góry a propos "małego głoda". Owszem trzeba mieć na uwadze ile tego prądu system zabiera, gdy ma się światła włączone i radio i inne gadżety... a przy tym wykonuje się trasy na tyle krótkie, że "borok nie ma kiedy się podładować", ale czy inżynierzy qrde tego przewidzieli? Jakoś tego nie kupuje. Każdy 'zelektryzowany" samochód tak teraz ma? Mam uważać co włączam, bo inaczej bidok nie wyrobi? to po uj te wszystkie bajery? ;> (przepraszam za chwilowe uniesienie, ale nie uważacie że to 'trochę' irytujące) Ja stawiam na jakąś 'zwarę' albo żużyty akumulator hmm... ale ja się nie znam ;-) będę badać. Poza tym dopiero się z tą moją sucz zaprzyjaźniam.
    lampki ledowe - o tak! to moje najbliższe plany zakupowe.
    pzdr

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Inżynierowie o tym myśleli i wszystko jest jak należy. Alternator jest tak dobrany aby zaspokoić 'głód' wszystkich urządzeń i dodatkowo ma zapas. Jednak ludzie doczepiający różnego rodzaju bajery a na tym się nie znający powodują takie a nie inne cyrki w instalacji, typu super oszczędne Ledy skręcone na ryja, albo fachowe połączenie radia.

    Po pierwsze czy zrobiłaś jakiekolwiek pomiary żeby się odrazu irytować.? Jak mamy Ci pomóc?? Pójść do cyganki i powróżyć z fusów??.

    To że akumulator jest w 100% naładowany nie oznacza że posiada 100% pojemności i o tym każdy powinien pamiętać. Częste rozładowanie aku powoduje skrócenie jego pojemności. I tu leży w większości wypadków wina.
    Niedoładowujący alternator druga przyczyna. I często błąd przy pomiarach to pomiar bez obciążenia który pokazuje rewelacyjne parametry ale już pomiar na obciążonym alternatorze jest poza normą.

    - - - Updated - - -

    I zamiast wygłaszać teorię na temat instalacji elektrycznych i powodu ich problemu zalecam najpierw poszukać problemu.


  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Cytat Napisał Avari Zobacz post
    Inżynierowie o tym myśleli i wszystko jest jak należy. Alternator jest tak dobrany aby zaspokoić 'głód' wszystkich urządzeń i dodatkowo ma zapas. Jednak ludzie doczepiający różnego rodzaju bajery a na tym się nie znający powodują takie a nie inne cyrki w instalacji, typu super oszczędne Ledy skręcone na ryja, albo fachowe połączenie radia.

    Po pierwsze czy zrobiłaś jakiekolwiek pomiary żeby się odrazu irytować.? Jak mamy Ci pomóc?? Pójść do cyganki i powróżyć z fusów??.

    To że akumulator jest w 100% naładowany nie oznacza że posiada 100% pojemności i o tym każdy powinien pamiętać. Częste rozładowanie aku powoduje skrócenie jego pojemności. I tu leży w większości wypadków wina.
    Niedoładowujący alternator druga przyczyna. I często błąd przy pomiarach to pomiar bez obciążenia który pokazuje rewelacyjne parametry ale już pomiar na obciążonym alternatorze jest poza normą.

    - - - Updated - - -

    I zamiast wygłaszać teorię na temat instalacji elektrycznych i powodu ich problemu zalecam najpierw poszukać problemu.

    Dobrze gada polać mu

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Tylko ,że inżynierowie może nie przewidzieli ,że w kraju trzeciego swiata jakim jest Polska trzeba jezdzić 24h na swiatłach...Pozatym ja nie napisałem ,że ledy rozwiążą problem ale kolega i uszanuje aku , alternator i wszystko inne..... A samo sprawdzenie ile auto pobiera prądu po zgaszeniu problemem jakimś wielkim nie jest...A potem w razie czego można szukać dalej...Podjedz kolego do jakiegoś elektryka ,żeby ci to przemierzył albo kup jakiś miernik i ogien...

  7. #17
    Użytkownik Embrion Avatar LeNa
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,6 120PS T.S FL z pakiecikiem TI
    Postów
    7

    Domyślnie

    no właśnie! po co te irytacje? ;-) głośno myśle i z tego co czytam - to dobrze, bo zwróciliście uwagę na pare rzeczy o których nie wiedziałam (do czego mam prawo)

    podeszłam po południu do autka - a tam po przekręceniu kluczyka ciemno jak w mordorze... akumulator po podłączeniu do sprawnego (podłaczyliśmy drugi nasz aku i wsio hula) prostownika .... wyłączał prostownik! zero ładowania... więc tyle z objawów, bo zapewne przyczyna leży, tudzież iskrzy, gdzie indziej. No nic, czeka mnie wymiana aku i wizyta u elektryka.

    btw. podziwiam zaangażowanie tego forum - mimo iż miło czasami tu nie jest... ;-)
    pzdr

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Oj tam od razu niemiło luzzzzzzzz każdy coś wymarudzi to przynajmniej łatwiej przyczyne znalezć problemu ....A taka już natura samca ,że każdy wie lepiej

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Miałem przypadek u siebie w Hondzie, że przekaźnik od klaksonu się zawiesił.... przez 2 dni zeżarł cały prąd z aku. A co się człowiek naszukał przyczyny, głowa mała.

Podobne wątki

  1. [159] Uciekający prąd
    Utworzone przez Sandacz1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 09-04-2015, 06:45
  2. Uciekający czynnik klimatyzacji
    Utworzone przez michals_88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-03-2012, 09:40
  3. uciekający płyn chłodzący
    Utworzone przez przem-1986 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 16:14
  4. uciekający czynnik . ! klimatyzacja !
    Utworzone przez Wielki Q w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-05-2011, 21:42
  5. Uciekający tyła auta
    Utworzone przez berek w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-05-2009, 19:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory