Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 53

Temat: UWAGA: problemy z bagnetem!

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    A poważnie - sytuacja o której piszesz może mieć miejsce przy zajeżdżonym (głowica, pierścienie, etc.) lub uszkodzonym silniku (np. problemy z sondą lamba). Ale jest to oczywiście mały margines, dlatego proszę o nie przypisywanie takich sensacji wszystkim silnikom.
    przypomnę tylko, że do samochodów wyposażonych w DPF przeznaczone są inne oleje silnikowe, tzw niskopopiołowe, po to by podczas spalania oleju nie zatkać filtra cząstek stałych.
    Jak więc sam widzisz inżynierowie doskonale zdają sobie sprawę z tego, że każdy silnik (mniej lub więcej) tego oleju zużywa...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    przypomnę tylko, że do samochodów wyposażonych w DPF przeznaczone są inne oleje silnikowe, tzw niskopopiołowe, po to by podczas spalania oleju nie zatkać filtra cząstek stałych.
    Jak więc sam widzisz inżynierowie doskonale zdają sobie sprawę z tego, że każdy silnik (mniej lub więcej) tego oleju zużywa...
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    A ja przypomnę tylko, że mój post był odpowiedzią na Twoje rewelacje o spalaniu oleju podczas rozruchu lub jazdy na zimnym silniku - i jak widać poniżej w swoim poście nie poruszałeś tematyki DPF:

    Napisał alces1

    Natomiast to, że na bagnecie jest wciąż ten sam stan spowodowane jest tym, że ubytek oleju uzupełniany jest paliwem. Najwięcej oleju ubywa, a paliwa w nim przybywa podczas rozruchu i jazdy na zimnym silniku. Min dlatego należy olej wymieniać.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    i jak widać poniżej w swoim poście nie poruszałeś tematyki DPF:
    a jakie to ma znaczenie?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1
    a jakie to ma znaczenie ?
    oj, o to musisz zapytać samego siebie, ponieważ najpierw pisałeś o tym, że podczas rozruchu i pracy na zimnym silniku silnik spala olej i zastępuje go paliwem (sic !):

    Cytat Napisał alces1
    Natomiast to, że na bagnecie jest wciąż ten sam stan spowodowane jest tym, że ubytek oleju uzupełniany jest paliwem. Najwięcej oleju ubywa, a paliwa w nim przybywa podczas rozruchu i jazdy na zimnym silniku. Min dlatego należy olej wymieniać.
    po czym jak widać w poście poniżej przeskoczyłeś na tematykę DPF:

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    przypomnę tylko, że do samochodów wyposażonych w DPF przeznaczone są inne oleje silnikowe, tzw niskopopiołowe, po to by podczas spalania oleju nie zatkać filtra cząstek stałych.
    Jak więc sam widzisz inżynierowie doskonale zdają sobie sprawę z tego, że każdy silnik (mniej lub więcej) tego oleju zużywa...
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    pozdrawiam.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumiem co miałbym sobie zarzucać.
    Napisałem że każdy silnik zużywa olej spalając go, a jego ubytek zastępowany jest paliwem, przy czym dzieje się to w największym stopniu podczas jazdy na zimnym silniku.
    Ty mnie wyśmiałeś, więc dla potwierdzenia tego co napisałem przytoczyłem przykład z DPF.
    Co w moich wypowiedziach jest niejasne?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Nie bardzo rozumiem co miałbym sobie zarzucać.
    Napisałem że każdy silnik zużywa olej spalając go, a jego ubytek zastępowany jest paliwem, przy czym dzieje się to w największym stopniu podczas jazdy na zimnym silniku.
    Ty mnie wyśmiałeś, więc dla potwierdzenia tego co napisałem przytoczyłem przykład z DPF.
    Co w moich wypowiedziach jest niejasne?
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Zacznijmy od tego, że przy wypalaniu DPF udanym czy też nieudanym zawsze większa lub mniejsza niespalona dawka paliwa spływa razem z olejem do miski olejowej i rozrzedza go - i to jest jasne jak słońce.

    Ale...wypisywanie tego, że "każdy silnik zyżywa olej spalając go, a jego ubytek jest zastępowany paliwem (...)" to wybacz, ale...jest to brednia. Zapytaj pierwszego lepszego mechanika, napisz do "Auto-Świata" z prośbą o odpowiedź - zrób cokolwiek, ale nie wypisuj tego typu rewelacji, bo to po prostu nie jest prawdą. Ktoś wprowadził Cię w błąd albo coś kiedyś gdzieś usłyszałeś, ale widocznie nie do końca zrozumiałeś.

    Pozdrawiam.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    Ale...wypisywanie tego, że "każdy silnik zyżywa olej spalając go, a jego ubytek jest zastępowany paliwem (...)" to wybacz, ale...jest to brednia. Zapytaj pierwszego lepszego mechanika, napisz do "Auto-Świata" z prośbą o odpowiedź - zrób cokolwiek, ale nie wypisuj tego typu rewelacji, bo to po prostu nie jest prawdą. Ktoś wprowadził Cię w błąd albo coś kiedyś gdzieś usłyszałeś, ale widocznie nie do końca zrozumiałeś.
    Ale ja nie mam potrzeby udowadniania sobie tego faktu.
    Wiedza którą się podzieliłem nie jest wyssana z palca, ale pochodzi z prasy o tematyce motoryzacyjnej. Niestety, ale nie podam konkretnego źródła, bo artykuł ten czytałem przynajmniej dwa lata temu i zupełnie nie pamiętam w jakim czasopiśmie.
    Nawiasem mówiąc sam to sobie udowodniłeś:
    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    przy wypalaniu DPF udanym czy też nieudanym zawsze większa lub mniejsza niespalona dawka paliwa spływa razem z olejem do miski olejowej i rozrzedza go - i to jest jasne jak słońce.
    Więc czym różni się stopień uszczelnienia cylinder/pierścienie/tłok w momencie wypalania DPFu, a podczas normalnej pracy silnika? Bo przecież tędy dostaje się wspomniany olej silnikowy do komory spalania i olej napędowy do układu smarowania.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    - - - Updated - - -

    Myszkin nie chce mi się teraz przeszukiwać, ale przeczytaj ten artykuł:
    http://warsztaty.samochodowka.intern...eje/oleje1.htm
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Ostatnio edytowane przez alces1 ; 09-11-2012 o 00:08

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1
    Więc czym różni się stopień uszczelnienia cylinder/pierścienie/tłok w momencie wypalania DPFu, a podczas normalnej pracy silnika? Bo przecież tędy dostaje się wspomniany olej silnikowy do komory spalania i olej napędowy do układu smarowaniał
    Tak ja napisałem wcześniej - mylisz dwie różne sprawy. Przy DPF szczelność nie ma znaczenia - paliwo jest "umyślnie" wstrzykiwane do oleju by obniżyć temperaturę jego zapłonu. Gdyby nie było takiego wynalazku jak DPF, to w normalnym zdrowym silniku ubytek oleju nie ma prawa być "zastępowany", jak to określiłeś, paliwem.

    Zresztą, w artykule do którego dałeś namiar, stoi jak byk:

    "Zaznaczyć także trzeba, że olej smarowy bywa zanieczyszczany ciekłym paliwem: benzyną lub olejem napędowym."

    Jedno magiczne słowo: "bywa" - oznacza to, że taka sytuacja może się zdarzyć (i zdarza się w szczególności w starych, wyeksploatowanych silnikach), ale taka sytuacja nie jest regułą a jedynie wyjątkiem potwierdzającym regułę.

    Jasne ??
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    paliwo jest "umyślnie" wstrzykiwane do oleju by obniżyć temperaturę jego zapłonu
    ????
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał Airen Zobacz post
    ????
    Ok, źle to ująłem - następuje późny zapłon paliwa, które razem z nagromadzoną sadzą powinno spalić się w dpf. Ale niespalone najczęściej wraca i rozrzedza olej - i szczelność silnika nie ma tu nic do rzeczy.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

Podobne wątki

  1. [Giulietta] UWAGA: problemy z bagnetem oleju!
    Utworzone przez donvito w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 10:16
  2. pomiar oleju bagnetem
    Utworzone przez areyoufine w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 26-07-2010, 20:34
  3. [Brera] 1750 TBi - jak sobie radzicie ze sprawdzaniem poziomu oleju bagnetem?
    Utworzone przez pafka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-06-2010, 13:47
  4. UWAGA UWAGA!!! Mój własny film o mojej 145-ce
    Utworzone przez kiler w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-03-2007, 23:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory