Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Selespeed problem z odpaleniem auta i inne ciekawostki...

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie Selespeed problem z odpaleniem auta i inne ciekawostki...

    Witam,

    GT 2.0jts kupiony z uszkodzonym silnikiem. Po zamontowaniu silnika przejechałem się kilka km- zaczął pojawiać się SS system failure[wcześniej niby SS był OK]. Auto przestawało reagować na wrzucanie biegów podczas jazdy- jednak odczekałem chwilkę i pojazd dalej zaczął jechać po wrzucaniu biegów. Najgorszy dramat to taki, gdy zostawiam auto na biegu to jeśli ponownie chcę auto uruchomić to rozrusznik ani drgnie- na pewno jest to problem od selespeeda. Examiner pokazuje błąd ciśnienia płynu w układzie SS. Układ jest szczelny, sprzegło skalibrowane i odpowietrzone. Ponadto nie słychać pompy przy otwieraniu drzwi i ogólnie dość cicho ją słychać jeśli już w ogólne pracuje. NIE JEST TO WINA POMPY bo ta sama pompa w drugiej alfie[147] pracuje idealnie. Słychać ją doskonale przy zmianach biegów i zawsze przy otwieraniu drzwi po dłuższym postoju.
    Auto udaje mi się odpalić jeśli pobawię się na examinerze w kalibrację i odpowietrzanie- wtedy łaskawie wrzuci bieg na N.
    Ogólnie w tej chwili jeśli zostawiam na luzie auto to odpala, jeśli na biegu to nie ma szans żeby zakręciła ani nie ma szansy na wrzucenie na luz lub wsteczny lub inny bieg.

    Z tego co pamiętam to błąd jest P1773. Examinera mam swojego w razie czego.

    Ma ktoś jakiś pomysł czego to jest wina?
    gdzie jest jakiś przekaźnik od pompy?

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS
    Postów
    18

    Domyślnie

    Bład
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	image.jpg
Wyświetleń:	295
Rozmiar:	110.9 KB
ID:	77681  

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Cytat Napisał Graboś Zobacz post
    Bład

    ????

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał Graboś Zobacz post
    Bład
    ? heh

    - - - Updated - - -

    a seleespeda nie powinno odpalać się tylko na luzie?
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jony88 Zobacz post
    ? heh

    - - - Updated - - -

    a seleespeda nie powinno odpalać się tylko na luzie?

    Nawet jeśli zostawisz na biegu a zaczniesz odpalać to on ci zrzuci z biegu na neutral, tak jest zaprogramowany. Choć i tak dobrym zwyczajem jest samemu zrzucić na N przed odpaleniem. Przecież auta z całkowicie manualna skrzynią też się nie odpala na biegu. Warto sprawdzić parametry ciśnienia w akumulatorze, czy trzyma rzeczywiście. Może być tak że gdzieś jednak spada a pompka już na wyczerpaniu.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    Nawet jeśli zostawisz na biegu a zaczniesz odpalać to on ci zrzuci z biegu na neutral, tak jest zaprogramowany. Choć i tak dobrym zwyczajem jest samemu zrzucić na N przed odpaleniem. Przecież auta z całkowicie manualna skrzynią też się nie odpala na biegu. Warto sprawdzić parametry ciśnienia w akumulatorze, czy trzyma rzeczywiście. Może być tak że gdzieś jednak spada a pompka już na wyczerpaniu.
    Nie ma znaczenia czy przy odpalaniu jest na biegu czy na luzie, ale nie w tym rzecz- problem jest taki, że jak wyłączę auto z pozostawionym jakimś biegiem to później po przekręceniu zapłonu przy ponownej próbie odpalenia pojazdu nie reaguje w ogóle na próbę zmiany biegów. Auto ani drgnie- nie widzi biegów chyba. Zauważyłem, że płyn w układzie SS tak jakby wyrzucało do góry tj- jest przy samym korku, a normalny poziom jeśli auto daje się odpalić to poniżej połowy.

    Ten błąd o którym wspominałem na początku daje się skasować, ale powraca.

    To musi być coś z ciśnieniem bo tak jak pisałem pompa nie pompuje przy otwieraniu drzwi. Nie jest to wina akumulatora na pewno ani samej pompy.

    Co jeszcze robiłem przy wymianie silnika to zmiana jednego z czujników na aktywatorze- ten wcześniejszy był pęknięty- może to ma coś do rzeczy?

    Ktoś zna temat ?

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    Choć i tak dobrym zwyczajem jest samemu zrzucić na N przed odpaleniem.
    Instrukcja podaje,że należy zostawiać na biegu 1.
    Sprawdz czujnik pod pedałem hamulca.
    Aha czy w fesie widzi,że otwierasz drzwi?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał majersco Zobacz post
    Co jeszcze robiłem przy wymianie silnika to zmiana jednego z czujników na aktywatorze- ten wcześniejszy był pęknięty- może to ma coś do rzeczy?
    Który to czujnik?
    Cytat Napisał majersco Zobacz post
    gdzie jest jakiś przekaźnik od pompy?
    Obok akumulatora /147/
    Szukaj czarnej kostki ok 3cm na 3cm/ 50A/ powinny być dwa
    W 147 jeden jest w skrzynce drugi obok akumulatora od strony silnika.
    Czy napewno podpiąłeś wszytkie przewody prawidłowo w SS po przekładce?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Instrukcja podaje,że należy zostawiać na biegu 1.
    Sprawdz czujnik pod pedałem hamulca.
    Aha czy w fesie widzi,że otwierasz drzwi?

    - - - Updated - - -


    Który to czujnik?

    Obok akumulatora /147/
    Szukaj czarnej kostki ok 3cm na 3cm/ 50A/ powinny być dwa
    W 147 jeden jest w skrzynce drugi obok akumulatora od strony silnika.
    Czy napewno podpiąłeś wszytkie przewody prawidłowo w SS po przekładce?
    Diagnozowałem tylko examinerem jak narazie i nie sprawdzałem tego tematu z drzwiami, ale sprawdzę. Dopiero co kupiłem sprzęt i jeszcze dokładnie nie wiem gdzie to sprawdzić z tymi drzwiami. Pod FESa też podepnę.

    Czujnik pod pedałem sprawdzę- nie robiłem tego jeszcze.

    Ten przekaźnik to ten kwadratowy czarny między aku a termostatem przy tej dużej wtyczce od aktywatora?

    Ten czujnik, który wymieniałem to czarny na dwa torxy- to ten który w środku ma taśmę- jego wtyczka skierowana jest mniej więcej w stronę nagrzewnicy- na samym końcu aktywatora, jego śruby[torxy] patrzą w górę w stronę zbiorniczka ham. Kojarzysz?

    Silniki wrzucał mi pracownik, ale nie wydaje mi się żeby coś było nie tak bo auto w ogóle by nie jeździło, a tak to ten kibel jeździ tyle tylko, że ten błąd się pojawia i jak zostawię auto na biegu "1" to cholera nie chce ruszyć później.

    Sprawdzę ten czujnik na aktywatorze bo może być tak, że źle go wkręciłem. kiedyś miałem podobną sytuację z czujnikiem tym całkiem na końcu aktywatora, który odpowiada za wrzucanie biegów powyżej "2". Auto jeździło mi tylko na 1, 2 i R bo trzeba było najpierw zakręcić tym czujnikiem w odpowiednią stronę na trzpieniu w aktywatorze, być może to samo trzeba tutaj zrobić??

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał majersco Zobacz post
    Ten przekaźnik to ten kwadratowy czarny między aku a termostatem przy tej dużej wtyczce od aktywatora?
    Tak
    Cytat Napisał majersco Zobacz post
    Ten czujnik, który wymieniałem to czarny na dwa torxy- to ten który w środku ma taśmę- jego wtyczka skierowana jest mniej więcej w stronę nagrzewnicy- na samym końcu aktywatora, jego śruby[torxy] patrzą w górę w stronę zbiorniczka ham. Kojarzysz?
    Sorry ale ja nie wróżka.Są zdjecia, schematy aktywatora.Mozesz poszukać który to i wskazać nazwę lub strzłką na rysunku.
    Cytat Napisał majersco Zobacz post
    jak zostawię auto na biegu "1" to cholera nie chce ruszyć później.
    Z ciekawości a naduszasz hamulec?
    Cytat Napisał majersco Zobacz post
    Silniki wrzucał mi pracownik, ale nie wydaje mi się żeby coś było nie tak bo auto w ogóle by nie jeździło, a tak to ten kibel jeździ tyle tylko, że ten błąd się pojawia i jak zostawię auto na biegu "1" to cholera nie chce ruszyć później.
    Jak masz kluczyk w pozycji MAR to biegi Ci wszystkie chodzą 12345 i R?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Tak

    Sorry ale ja nie wróżka.Są zdjecia, schematy aktywatora.Mozesz poszukać który to i wskazać nazwę lub strzłką na rysunku.

    Z ciekawości a naduszasz hamulec?

    Jak masz kluczyk w pozycji MAR to biegi Ci wszystkie chodzą 12345 i R?

    co znaczy "naduszasz hamulec?" ?


    nie mogę zdjęć załadować, a mam zaznaczone na aktywatorze ten czujnik.

    jeśli auto wyłączę na N, wyjmę kluczyk, włożę z powrotem i przekręcę na MAR to biegi wchodzą 1,2,N,R(inne biegi w SS nie wchodzą w tej pozycji klucza)
    jeśli auto wyłączę na 1, wyjmę kluczyk, włożę z powrotem i przekręcę na MAR to skrzynia ani drgnie przy próbie włączenia jakiegoś biegu lub N i tu jest problem właśnie.
    Ponadto błąd SS czasami wyskakuje podczas jazdy i auto chwilowo przestaje reagować na wrzucanie biegów.

Podobne wątki

  1. Problem z odpaleniem auta. Niskie ciśnienie paliwa 1.9 JTD
    Utworzone przez Pawel8513 w dziale 156
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 24-01-2018, 22:51
  2. [159] Problemy z odpaleniem auta.
    Utworzone przez PrzemekZ81 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 21-12-2014, 12:04
  3. Problem z odpaleniem auta+z zamkiem centralnym
    Utworzone przez xzaar w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-12-2013, 22:57
  4. Problem z odpaleniem auta 2.4JTD
    Utworzone przez skinnerpl w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-11-2011, 14:03
  5. [2.4 JTD] drzenie auta na biegu jalowym i inne....
    Utworzone przez Dj_Direct w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-12-2007, 20:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory