Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Błędu ECU - marchewa i ABS

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie Błędu ECU - marchewa i ABS

    Alo

    Ostatnio skasowałem wszystkie błedy i jeździłem w oczekiwaniu co sie bedzie dziać Kilka dni bezstresowej i aż dziwnej tablicy przyrządów z kontrolkami tylko od świateł

    No i dzisiaj zirytowany zachowaniem pewnego pana w kapeluszu w dostojnym passacie B5 FL pociągnąłem na czwartym biegu do 6000obr, na piątce go jeszcze pogoniłem i tyle. Potem jednostajna jazda. Za kilka km światła i skrzyżowanie. Zauważyłem marchewe. Podpiąłem pod EFS i wyszło tak:
    P0130 lambda sensor / brak sygnalu / zapisane
    P0236 turbo pressure difference / wysoki poziom/ krytyczne

    Dodam że lambda była zmieniana niedawno (BOSCH).

    Do tego powraca temat maty zajęcia fotela pasażera:
    12 - passenger detection sensor
    Jaki rezystor dać i w ktore złącze aby na stałe aktywować poduszke pasażera?
    Tutaj już znam odpowiedź - działa opornik 200ohm i poduszka jest cały czas aktywna.

    Przy kontroli ABS zauważyłem taki błąd:
    2A - failure lamp.
    Zauważyłem też że na zapłonie nie ma kontrolki ABSu. Te kontrolki to są w ogole żarówki czy diody? Kasując błąd pojawia sie od razu na nowo, nawet przy zgaszonym i zatrzymanym aucie. Wnioskuje że jest spalona żarówka/dioda.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    P0130 lambda sensor / brak sygnalu / zapisane
    Pewnie padła sonda. Upewnij się a nie myśl że niedawno wymieniałeś.


    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    P0236 turbo pressure difference / wysoki poziom/ krytyczne
    Bo padła sonda lub zaczynają się "klasyczne fochy TB" najpierw wyeliminuj problem z sondą.


    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    Zauważyłem też że na zapłonie nie ma kontrolki ABSu. Te kontrolki to są w ogole żarówki czy diody? Kasując błąd pojawia sie od razu na nowo, nawet przy zgaszonym i zatrzymanym aucie. Wnioskuje że jest spalona żarówka/dioda.
    Pewnie poprzednik nie ogarną tego wcześniej i wyciął kontrolkę. Chyba dioda.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Pewnie padła sonda. Upewnij się a nie myśl że niedawno wymieniałeś.
    Wtyczka od sondy nie zdążyła sie nawet ubrudzić czy zakurzyć.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale wiesz że to żaden argument. Z błędu jak byk wynika że sonda nie żyje. Może przez kabel a może szlag ją trafił. Masz TB. Może turbina puszcza Ci ciut oleju i już sondę szlag trafi po paru tygodniach a nawet dniach (z autopsji).
    Musisz sprawdzić połączenia, sodę. Wykręć, obejrzyj.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Problem nastepuje tylko gdy dociągne silnik w okolice 6000obr, nie zdarzyło mi sie go dociągnąć jeszcze do odcięcia, mam wrażenie że zmieniając bieg na wyższy robie lepszy ruch niż dokrecając go do końca. Przy normalnej jeździe (powiedzmy do 4000-4500obr) żadnego błędu nie ma a spalanie na kompie jest w miare - jeśli w ogóle można sie sugerować.

    Ale spoko, spróbuje ją sprawdzić jak pozwoli aura, bo przy 0stopniach nie bede śleczał przy aucie

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nigdy najlepszych parametrów nie ma się przy odcięciu. Dlatego też nigdy nie ma sensu do odcięcia ciągnąć. To raczej zabawa dla młodzików z pod disco i to dla takich to zabezpieczenie jest dedykowane żeby silnik młodemu nie wyskoczył spod maski

    Z sondą to myślałem że ciągle nie trybi. Jak tylko na wysokich obrotach to bardziej złożona sprawa. Tak czy siak to podstawa do wszystkiego. To musi być w 100% sprawne.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Są auta i silniki które są tak zestopniowane ze sobą (skrzynia+silnik) że gdy nie dokrecisz biegu do końca to po zmianie biegu tracisz cenne ułamki sekund bo niestety obroty spadają zbyt nisko Ale to tak apropo mojego dawnego auta

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Biegi się przekłada zawsze w optimum mocy i momentu. W przeciwnym wypadku zawsze będą straty. A odcięcie zawsze jest sporo wyżej. Nie mówię tu o silnikach specjalnie przygotowanych. Ale mniejsza o to
    Z tą sondą to może przejdź się z kompem i może coś wyśledzisz "na żywo".

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    P0130 lambda sensor / brak sygnalu / zapisane
    szukaj przerwy.
    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    P0236 turbo pressure difference / wysoki poziom/ krytyczne
    Ten błąd może wynikać z pierwszego.
    Ale pierwszy błąd może wynikać z uszkodzonej przepływki ./ale nie musi/
    Tak czy siak aby Ci pomóc musisz dać logi z fesa.
    A co ciagnięcia do 6000 ,bez jaj ma jeżdzić i tyle to nie cukier ,że ma sie rozpuścić./ oczywiście tylko na rozgrznym silniku/
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    O przewrażliwieniu na temat pałowania auta póki wskazówka nie stoi w poziomie nie musze wspominac. Jestem raczej świadomym użytkownikiem auta które nie jest dla każdego

    Cóż. Błedy wywaliło w sobotę, do dzisiaj przy normalnej jeździe nie ma żadnych, ani kontrolki sie nie zapalają

Podobne wątki

  1. [159] Kod błędu
    Utworzone przez JacekCZ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-11-2020, 19:45
  2. Usunięcie błędu - Kraków
    Utworzone przez Bauer w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-03-2014, 17:48
  3. GT 1.9 przerywa a błędu brak :<
    Utworzone przez Drst w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 18:54
  4. Kasowanie błędu poduszek
    Utworzone przez dawideksl w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-04-2013, 23:22
  5. kody błędu
    Utworzone przez Adi169 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-12-2012, 19:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory