Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 63

Temat: lancia thesis a 166

  1. #41
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Silnik 2.4 VIS R5 o mocy 175KM dość dobrze znany wśród Lancisti, występujący m.in. w Lancii Kappa, czy Thesis. Można by go nazwać pochodną 2.0 VIS R5 występującego m.in. w Lybrze, Kappie, Fiacie Coupe (chyba), a to z racji wspólnego dołu i różnych innych części.
    Niestety podobnie jak TSy wymaga dość dobrego traktowania - kompletny brak pałowania na zimno, nie kręcenia do odcinki, pilnowania stanu oleju jak oka w głowie etc., z powodu przekręcających się panewek. O dziwo problem z panewkami jest rzadszy w bliźniaczym 2.0 VIS.



    Świetna? Zaryzykuję stwierdzenie, że z tych oferowanych w Thesis to najbardziej ryzykowny silnik
    I w bravo HGT jakie miałem. Moim zdaniem te silniki są świetne. Porównanie do TS`a? To jak Alfy do SyangYounga czy jakoś tak. Nie wiem skąd Ci się uroiło z tymi panewkami i awaryjnością? Chyba pomyliłeś z turbodoładowanymi z coupe. Nie widziałem w życiu zatartej R5 w żadnym makaronie. Czy to 2,0 czy 2,4. Zaznaczę że nie widziałem a nie że nie ma a robiłem sporo przy tym i znałem/znam dużo takich aut. Aha, jeszcze Stilo Abarth z 2,4. Równie dobrze można napisać że 3,0V6 alfy też przekręca panewki i to padaka bo też się zdaża (słyszałem)....
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 22-11-2012 o 22:07

  2. #42
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Po pierwsze w Bravo jest 2.0 R5, a jak już pisałem w nich o dziwo problem panewek nie występuje, zbyt często (chociaż i tak widziałem kilka Lybr i Kapp z obróconą panewką w tym silniku). A wracając do 2.4 R5 to nic mi się nie uroiło - wystarczy trochę posiedzieć na forum LKP, sporo było tam przypadków obróconej panewki właśnie w tym motorze.

  3. #43
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Niestety robiąc przy tylu autach nie spotkałem się z tym zjawiskiem o którym piszesz. A to że czasem się zdarza to nie świadczy o tym silniku. One mają po kilkanaście lat, często kilka razy przekręcony budzik. To czego się ludzie spodziewają? Tak jak wspomniałem. W busso też się przekręcają. Ale porównanie do TS`a to już jest przegięcie. Przy TS`ie to 2,4R5 jest niezniszczalne.

  4. #44
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    W takim razie zapraszam na forum LKP - tam masz dość sporą ilość samochodów i problemów z panewkami w tym motorze (oczywiście nie napiszę, że jest to notoryczne, ale jest to silnik wymagający wzmożonej troski o niego). Przekręcony budzik kilka razy w tym silniku ? Wybacz, ale na kilkadziesiąt samochodów z tym motorem widziałem jeden (słownie jeden), który się zbliżył do 500tys. km.

    BTW przejrzałem na szybko kilka tematów W ciągu 2-3 minut znalazłem przynajmniej 10 przypadków przekręconej panewki

    2.4 R5 to jest niezniszczalne, ale w Volvo
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 22-11-2012 o 22:45

  5. #45
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    Lancia Thesis
    Postów
    3

    Domyślnie Mam dwie Tereski

    Mam dwa Thesisy. Jedna 2.0t zagazowania Vialle, druga 2.4 benzyna. Nic złego nie mogę powiedzieć, staram sie dbać o samochód. Trochę też siedzę w elektronice. Choinka w Teresce to jej urok. Przejedziesz 5 kilometrów i przeważnie wszystko gaśnie. W Thesisie jest Bosch'owska elektronika , nieodporna na wstrząsy i wilgoć - po prostu do niczego, ale można się przyzwyczaić. Trzeba też odróżniać poważne błędy od drobiazgów. samochód ma bardzo rozbudowaną autodiagnostykę. Wykończenie jest naprawdę bardzo dopracowane. jest też w Polsce jeden dobry serwis i 3-4 dobrych mechaników.
    Zawsze jeździłem trochę udziwnionymi samochodami Japończyki Camry, Maxima i Primera, niemieckie Audi 80, Peugoty 306 i 406. Ale Tereska ma swój niepowtarzalny urok. To samochód dla tych co lubią trochę inaczej, nie sztampowo i choć trochę chcą poznać samochód, a nie mówić, że się nie witają bo rano widzieli się w serwisie. U mnie jest jeszcze jedna przyczyna, pierwsza Teresa to prezent na rocznicę ślubu.

  6. #46
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Aroniaa
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 3.0v6 azurro nuvola
    Postów
    474

    Domyślnie

    Przedszkolak= Argenta67?

    Ja dość długo jeździłem lanciami miałem parę fajnych kąsków..
    do thesisa przymierzałem się parę razy.. ale nie zdobyłem się na taka odwagę
    fakt, trzeba mieć naprawdę dobrze wypchany portfel..
    a jeśli taki masz, to będzie stać cie na utrzymanie 166 w tygodniu
    a thesisa postaw w ciepłym garażu na weekendy.


    cenisz sobie komfort, prestiż, indywidualność = lancia
    oczekujesz sportowych emocji prostych zakrętów w przyzwoitym komforcie wybierz AR

    ps co do zatartych silników 2.4 benzyna według mnie wynika to tylko z niekompetencji posiadacza lub z dużego przebiegu
    niż z wad konstrukcyjnych
    Ostatnio edytowane przez Aroniaa ; 23-11-2012 o 13:11

  7. #47
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    To samo można powiedzieć o TS-ach Co nie oznacza, że inne silniki tak samo traktowane przekręcają się.
    Też czytałem trochę o 2.4 bo to podobno "optymalny" silnik do kappy (która strasznie mi się podoba) no zacierają się.
    A co do V6 w alfach, to jak przejrzy się to forum, to też się panewa przekręca. W bokserkach też się to zdarza...
    A w VW jak żyję to jeszcze o takim czymś nie słyszałem

  8. #48
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    A w VW jak żyję to jeszcze o takim czymś nie słyszałem
    Za to się sypią wałki i inne rzeczy

  9. #49
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    W TS-ach też wałki lecą

    Ale chyba nie ma co tego tematu roztrząsać. Każdy (prawie) wie jak jest. Prawda Radziu?

  10. #50
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Ale że co? Mój TS był bezproblemowy, o ile się od czasu do czasu za bagnet chwyciło... W tej chwili szwagier nim jeździ i też się nie żali. Cóż, wariatora nie posiadałem, fakt.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Lancia thesis ???
    Utworzone przez alfabravoII w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-10-2011, 09:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory