Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: alfa 147 1,6ts błąd p0443

  1. #11
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Czyli pozostaje określić stan i ewentualnie wymienić zawór. Dobra, umówię się na wizytę i ocenię co tam siedzi. Pzdr

  2. #12
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    A więc po wizycie, okazało się że zawór uszkodzony. Próbowałem go od spodu wyciągnąć ale niestety nie ma miejsca na jakiekolwiek manewry więc pozostaje rozebrać kolektor.
    Dużo z tym jest roboty? Chodzi mi o rozbiórkę kolektora, bo z tego co zauważyłem to można by było się dostać z prawej strony rozbierając dolot oraz wykręcając ten komputer co tam siedzi. I jeszcze jedno, zauważyłem rozmaite zaworki na allegro, nie do alfy, ale wyglądają tak samo praktycznie, gniazdo jest takie samo, np. http://allegro.pl/zawor-odpowietrzan...785213680.html
    Doradźcie czy można założyć np coś takiego jak w linku czy trzeba zakupić identyczny? No i gdzie dostanę oryginalny zawór, czy tylko w ASO?

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pewnie dałoby się coś dopasować, ale wtyczka pewnie nie będzie pasowała, więc musiałbyś przerabiać.
    No i podstawowa sprawa - zawór musiałby mieć takie same parametry elektryczne, jak w AR.
    Roboty jest trochę, ale nie ma tragedii z wyjęciem kolektora. Ja, doszedłem do takiej wprawy, że zajmuje mi to ok. 1 godz, ale jak zaczynałem pierwszy raz to było ponad 2.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 14-11-2012 o 20:30

  4. #14
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj wymieniałem zawór. Zakupiony został z alfy 156 ts , różni się tylko mocowaniami. Jako że nie udało się starego mocowania przełożyć należało lekko odgiąć mocowania ze 156 na zaworku i zamontować na 1 śrubce, co i tak trzyma go nieźle na kolektorze. Co do dolotu, nie wyjmowałem całego kolektora, dostałem się do zaworu od prawej strony, zdejmując jedynie przepustnicę oraz rurę dolotową. Gumy zeszły nieźle co pozwoliło wyjąć łatwo zawór spod kolektora.
    Robota trwała 1,5h z montażem/demontażem tych rzeczy które opisałem.
    Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - uruchom jeszcze test zaworka, bo może zaworek nowy ale elektronika nie taka.
    - warto dla potomnych sprawdzić test zaworka.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #16
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Nie dopisałem tego, ale oczywiście test był robiony, FES również go może zrobić. Wszystko było ok, tym razem słychać wyraźne klikanie zaworu.
    Błąd wykasowany i nie powrócił, klientka zadowolona
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. P1653, P0443, P0100 - kontynuacja problemów.
    Utworzone przez Pietrox w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 19:04
  2. błąd P0443 i p1687
    Utworzone przez daniel1986 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 13:42
  3. Błąd P0443
    Utworzone przez fenix_tbg w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 19:30
  4. [145] Błędy P1653, P0443, P0100 Alfa 145 1.4 ts
    Utworzone przez Lotnik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-01-2012, 21:48
  5. Błąd P0443
    Utworzone przez Radu w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-10-2010, 09:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory