Czyli pozostaje określić stan i ewentualnie wymienić zawór. Dobra, umówię się na wizytę i ocenię co tam siedzi. Pzdr
Czyli pozostaje określić stan i ewentualnie wymienić zawór. Dobra, umówię się na wizytę i ocenię co tam siedzi. Pzdr
A więc po wizycie, okazało się że zawór uszkodzony. Próbowałem go od spodu wyciągnąć ale niestety nie ma miejsca na jakiekolwiek manewry więc pozostaje rozebrać kolektor.
Dużo z tym jest roboty? Chodzi mi o rozbiórkę kolektora, bo z tego co zauważyłem to można by było się dostać z prawej strony rozbierając dolot oraz wykręcając ten komputer co tam siedzi. I jeszcze jedno, zauważyłem rozmaite zaworki na allegro, nie do alfy, ale wyglądają tak samo praktycznie, gniazdo jest takie samo, np. http://allegro.pl/zawor-odpowietrzan...785213680.html
Doradźcie czy można założyć np coś takiego jak w linku czy trzeba zakupić identyczny? No i gdzie dostanę oryginalny zawór, czy tylko w ASO?
Pewnie dałoby się coś dopasować, ale wtyczka pewnie nie będzie pasowała, więc musiałbyś przerabiać.
No i podstawowa sprawa - zawór musiałby mieć takie same parametry elektryczne, jak w AR.
Roboty jest trochę, ale nie ma tragedii z wyjęciem kolektora. Ja, doszedłem do takiej wprawy, że zajmuje mi to ok. 1 godz, ale jak zaczynałem pierwszy raz to było ponad 2.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 14-11-2012 o 20:30
Dzisiaj wymieniałem zawór. Zakupiony został z alfy 156 ts , różni się tylko mocowaniami. Jako że nie udało się starego mocowania przełożyć należało lekko odgiąć mocowania ze 156 na zaworku i zamontować na 1 śrubce, co i tak trzyma go nieźle na kolektorze. Co do dolotu, nie wyjmowałem całego kolektora, dostałem się do zaworu od prawej strony, zdejmując jedynie przepustnicę oraz rurę dolotową. Gumy zeszły nieźle co pozwoliło wyjąć łatwo zawór spod kolektora.
Robota trwała 1,5h z montażem/demontażem tych rzeczy które opisałem.
Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
- uruchom jeszcze test zaworka, bo może zaworek nowy ale elektronika nie taka.
- warto dla potomnych sprawdzić test zaworka.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Nie dopisałem tego, ale oczywiście test był robiony, FES również go może zrobić. Wszystko było ok, tym razem słychać wyraźne klikanie zaworu.
Błąd wykasowany i nie powrócił, klientka zadowolona
Pozdrawiam