Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 41

Temat: Wielki Problem z 2.0TS POMOCY!!

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Bankowo wał do roboty.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał kudlaty_bytom Zobacz post
    mój silnik powinien być naprawiany średnio co miesiąc wg Twojej opinii
    Nie chodzi mi o krótkie odcięcie, a o jechanie na odcięciu, zbyt mało precyzyjnie się wyraziłem Bo w tym przypadku moje 1.4 też by się dawno rozleciało
    Obciążenia w układzie wtedy są tak duże, że zwykle po tym ujawnia się luz na panewce. Kolega ok. 3-4sekundy pojechał 2.0 TSem na odcince na trzecim biegu i efekt był identyczny ^^ Inna sprawa, że tamten TS nigdy nie miał lekko.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Domyślnie

    Nie mam teraz jak posłuchać ,ale przedstawię pewne sytuacje hipotetyczne :

    Odgłosy stukania lub uderzeń
    • Zużyte panewki korbowodowe – regularne stuki, czasami wzmagające się pod obciążeniem
    • Zużyte panewki główne – dudnienie i stuki czasami wzmagające się pod obciążeniem
    • Stukanie tłoków – bardziej zauważalne przy zimnym silniku


    Odgłosy stukania lub klekotania
    • Zużyty mechanizm zaworów lub wał rozrządu
    • Niewłaściwe luzy zaworowe


    Generalnie to wstępna diagnoza została już podjęta powiedz jaki masz przebieg/stan licznika w swojej Alfisi 166 2.0 TS?
    Pytanie do posiadaczy i ludzi,którzy mają doświadczenie z motorami Twin Spark :

    *Czy prawdą jest,aby parkować auto jak to możliwe na wzniesieniu,aby wariator był? zamoczony w oleju ? słyszałem taką '' hipotezę''..(serio!)

    *Ile tak naprawdę trzeba przejechać kilometrów,aby doszło do usterki:panewka

    *Ile km może wytrzymać wariator ?

    Oczywiste,że stan oleju ( jeżeli motor pobiera ) musi być w idealnej pozycji między min,a maximum i jest to też ''korzystne'',dla wariatora ?

    Pozdrawiam i Dziękuję na pewno wielu skorzysta..zadałem te pytania bo nie udało mi się odnaleźć jednoznacznych odpowiedzi,wniosków.

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    Pytanie do posiadaczy i ludzi,którzy mają doświadczenie z motorami Twin Spark :

    *Czy prawdą jest,aby parkować auto jak to możliwe na wzniesieniu,aby wariator był? zamoczony w oleju ? słyszałem taką '' hipotezę''..(serio!)

    *Ile tak naprawdę trzeba przejechać kilometrów,aby doszło do usterki:panewka

    *Ile km może wytrzymać wariator ?

    Oczywiste,że stan oleju ( jeżeli motor pobiera ) musi być w idealnej pozycji między min,a maximum i jest to też ''korzystne'',dla wariatora ?

    Pozdrawiam i Dziękuję na pewno wielu skorzysta..zadałem te pytania bo nie udało mi się odnaleźć jednoznacznych odpowiedzi,wniosków.
    Pierwsze: lewa strona wyżej - to fakt. Drugie - 2.0 TS zwykle pada po 200-250 tys. km. Trzecie - mam kolegę, który w jeździe miejskiej zarżnął na 150 tys. 8 wariatorów od nowości auta. Moja Alfa po 150 tys. miała jeszcze drugi wariator (co potwierdzają dokumenty), ale mój silnik miał zaworek zwrotny w głowicy, który zastępuje parkowanie z lewą wyżej.
    A olej w TSie ma być na maksa.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  5. #25
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    - O parkowaniu też słyszałem,
    - To zależy czy czepku jesteś urodzony czy w Chełmie Moja miała licznikowo 186 Niektórzy podobno widzieli ponad 300 000 km przebiegu.
    - Jak wyżej,
    - Jak Rzmudzior pisze - ciągle na max.

  6. #26
    autowis
    Gość

    Domyślnie

    Panewka korbowodowa na 200%... Ja tą opcję z panewką przerobiłem przy 310 tyś. zaraz po kupnie Wału nie dało się szlifować bo nie dostałem panewek nadwymiarowych i pierścieni tłokowych (teraz już są)
    Kupiłem:
    Wał korbowy używany za 350 zł,
    Osiowanie korbowodu 70 zł reszta ok
    Nowe panewki korby nominalne 170 zł
    Nowe panewki główne nominalne 200 zł
    uszczelniacze wału 80 zł tył i 35 zł przód
    Uszczelka głowicy 180 zł
    Wiadomo nowy olej i filtr ok 170zł

    Plus tego był taki że wyjąłem silnik i zrobiłem sam bo mam własny warsztat samochodowy a minus? Bo nikt mi za to nie zapłacił...

    Ale po tym zabiegu mam zrobione ok 40 tyś km i śmiga że hoho...

    Co do wariatora to nie wiem ale u mnie czuje kopnięcie ok 3500 obr/min.

    Jestem za tym żeby zrobić raz a dobrze !!! Używany silnik dla bogatych...

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    I nie uzbierało Ci się jeszcze "kilku" drobiazgów przypadkiem?

    Jak udam mi się auto odpalić po kolejnej awarii to i tak będzie ono służyło tylko do ganiania wokoło komina. Zaufania brak!

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Pewne jest juz ze to panewka niestety
    i będzie remont silnika chyba ze znajde jakiś niedrogi, dobry silnik z podkarpacia ale nic nie ma ;/

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Szkoda kurcze, ale tak czułem ;/
    Koszt remontu 2.0 16V i kupienia innego to w zasadzie to samo.
    Jak będziesz robił remont 2.0 16V to sugeruję dorzucić te parę stówek na drobne bajery, mianowicie: wyważenie wału po robocie, korbowodów (całkowicie i tzw. end-to-end), tłoków do siebie i wału z przykręconymi kołami zamachowym i pasowym. Po takich zabawach po pierwsze, będziesz mógł postawić peta na sztorc na pracującym silniku, a po drugie, na pewno bardzo pozytywnie to wpłynie na jego żywotność i odporność na pałowanie. No i jeszcze możesz niedużym kosztem odelżyć koło zamachowe, ale w tak wielkim aucie jak 166, to może powodować problemy, więc max. kilogram wydaje się rozsądnie.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Przy odelżeniu koła zamachowego należy pamiętać, iż moment zamachowy to iloczyn masy koła i jego średnicy. Koło należy dokładnie zmierzyć i zważyć - i przed rzeźbą liczyć.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

Podobne wątki

  1. Wielki problem! Pomocy!! 2,4 JTD!
    Utworzone przez yelosnki w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 20:43
  2. Wielki (?) problem z radiem. Pomocy!
    Utworzone przez majkelpl w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 23:08
  3. alfa 156 2.4jtd 1997 rok wielki problem z elektryką Pomocy!!!
    Utworzone przez geronimosin w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 21:18
  4. Wielki problem z Alfa 156[POMOCY]
    Utworzone przez blademan89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-08-2009, 22:16
  5. [156] Wielki problem. Gasnie pomocy!!!!
    Utworzone przez jarm1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-09-2008, 10:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory