Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: [156] Wielki problem. Gasnie pomocy!!!!

  1. #1
    jarm1
    Gość

    Domyślnie [156] Wielki problem. Gasnie pomocy!!!!

    Witam autko to oczywiscie AR 156 2.0 TS + gaz(stag 300) 154 tyś przebiegu.
    Auto gaśnie podczas jazy po czym sa problemy z odpanieiem. czasami zaskoczy za 1 razem czasem za 5 a czasami musi postac troche i dopiero zapala.Rano tez mus ie to zdaza. Gaśnie nie zaleznie od temperatury silnika i jazdy na gazie czy paliwie. Czasami jak juz uda sie odpalic to po delikatnym wcisnieciu gazu odrazu gaśnie.Zdaża mu sie tez strzelic z wydechu i czasami smierdzi paliwkiem.Faluja obroty Wymienione zostaly już:
    -czujnik polożenia wału
    -rozrzad kompletny
    -czujnik temperatury
    -swiece
    -czujnik temeperatury
    -jakas wiazka kabli
    -czyszczenie i adaptacja przepustnicy
    -sonda lambda uzywana lecz w pelni sprawna
    -nie ma dziur w dolocie powietrza

    Zaden mechanik mi nic nie moze pomoc.Wszyscy tylko kasuja pare stowek a problem nie znika. Dodam ze komputer nic nie wykazal. Myśle jeszcze nad przeplywka ale nie chce wydawac znow kasy jesli to nie ma byc to. Wolam rozpaczliwie POMOCY

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    to jeszcze pozostały dziury poza dolotem powietrza.
    1. zaworek odmy
    2. kolektor ssacy poniewaz to auto jest zagazowane
    3. a jak tam klapki anty-wybuchowe
    4. łącznik elastyczny.

    Tylko problemy z gaśnięciem podczas jazdy moga być spowodowane
    a. niepewne połaczenia masy
    b. czujnik obrotów wału korbowego
    c. problemy z akumulatorem, słaby, uszkodzona cela
    d. sterownik zapłono-wtrysku ECU.

    A to że komputer nie wykazał błędu to fakt ale są inne parametry które mówią o tym że sa problemy w samochodzie.
    Te parametry dla M1.5.5 to : TRA, FRA oraz lambda regulation row 1.
    Te parametry pokazuje darmowy Unidiag + kabel z alegro za 74 zł + notebook i już masz diagnostykę robioną w domu.
    Interpretacja parametrów to Ci forum pomoże.

    Także troche jest podejrzany silnik krokowy, ponieważ po wyczyszczeniu i poprawnej adaptacji nie powinien wachlować.
    Ponowne uszkodzenie czujnika Halla będzie tylko skutkować utrudnionym rozruchem zimnego silnika. ( ta teoria została spawdzona na aucie z gazem u naszego kolegi ).

    Wodę stająca w pierwszym cylindrze można wykluczyć poniewaz były zmieniane świece, mogły jeszcze pozostac popękane cewki wysokiego napięcia ale powinien to pokazać miernik W.N ( na świecach impuls powieniem mieć 9 - 11 KV, polaryzacja ujemna ) lub parametr Lambda regulation row 1.
    Tak jak widzisz diagnostyka była niepełna chyba robiona prze mechanika a nie elektro-mechanika.

    ale zakres wyników i tak jest zalezny od programu, uniwersalne diagnoskopy takie jak examiner, KTS te starsze modele nie pokazuja parametrów graficznie a czasami nie pokazują wszytkich parametrów.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To tak wygląda, wypisz wymaluj, jakby był padnięty czujnik wału korbowego - czy jesteś pewny, że czujnik który masz obecnie założony był nowy i w pełni sprawny - zacząłbym od tego, ze szczególnym uwzględnieniem ciągłości przewodów idących od tego czujnika do ECU, a potem to już tylko zasilanie w prąd (szczególne ewentualny brak masy) no i możliwa awaria samego ECU.
    Sprawdź też koniecznie pompę paliwa - przede wszystkim jej zasilanie - może nie ma styku na kościach pod tylnym fotelem i stąd te kłopoty.

  4. #4
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    czy jesteś pewny, że czujnik który masz obecnie założony był nowy i w pełni sprawny
    - no i czy zakładany był oryginalny czy też jakaś chińszczyzna? swojego czasu miałem u siebie podobny problem, okazało się że tanie zamienniki mają trochę inne oporności i przez to silnik może świrować, po wymianie na oryginalny wszystko wróciło do normy...

  5. #5
    jarm1
    Gość

    Domyślnie

    czujnik polozenia walu by lwymieiony na czujnik wloskiej firmy efs, co do akumulatora to rzeczywiscie swoje lata ma ale czy to moze byc przczyna gasniecia? Bylem wczoraj u gazownika i jesli chodzi o instalacje to wszystko okej. Jutro jade do podobno jakiegos dobrego serwisu w Jawożnie. doradzcie co mam im powiedziec zeby ich jakos nakierowac na usterke bo komputer i pomiary nic nie wykazuja.dzieki

Podobne wątki

  1. Wielki problem! Pomocy!! 2,4 JTD!
    Utworzone przez yelosnki w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 20:43
  2. Wielki Problem z 2.0TS POMOCY!!
    Utworzone przez konrad251 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 15:53
  3. Wielki (?) problem z radiem. Pomocy!
    Utworzone przez majkelpl w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 23:08
  4. alfa 156 2.4jtd 1997 rok wielki problem z elektryką Pomocy!!!
    Utworzone przez geronimosin w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 21:18
  5. Wielki problem z Alfa 156[POMOCY]
    Utworzone przez blademan89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-08-2009, 22:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory