Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: WYMIANA PŁYNU CHŁODZĄCEGO - Alfa Romeo 147

  1. #11
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Kraków-Kocmyrzów
    Auto
    147 1.6 120KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Trzeba. Jeden jest na wężu do nagrzewnicy, a drugi na chlodnicy po lewej z tego co pamietam.

  2. #12
    GeGu
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki, będę musiał w takim razie znaleść zanim wezmę się za sama wymianę.

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Ostatnio byłem na wymianie płynów i filtrów. Patrzyłem z akwarium jak mechanik przeklinał moje auto (bo to przecież nie koncern VW!). Zdjął wąż od chłodnicy - dolny i wylał cały płyn. Prawie cały, bo resztę blokuje zdaje się termostat. Weszło 5 litrów, ja dolałem jeszcze pół. Reszta została w układzie. Na szczęście płyny się nie pogryzły (w układzie było ze 3/4 wody, a reszta to barwnik po pozostałosci płynu... poprzedni właściciel tak kochał to auto) i jest OK. Oczywiscie o odpowietrzeniach zapomniał, a ja mogłem mu powiedzieć bo mnie nie wpuścili na warsztat (przyjmujący zlecenie zapomniał mu przekazać moje uwagi).

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Kraków-Kocmyrzów
    Auto
    147 1.6 120KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Ostatnio byłem na wymianie płynów i filtrów. Patrzyłem z akwarium jak mechanik przeklinał moje auto (bo to przecież nie koncern VW!). Zdjął wąż od chłodnicy - dolny i wylał cały płyn. Prawie cały, bo resztę blokuje zdaje się termostat. Weszło 5 litrów, ja dolałem jeszcze pół. Reszta została w układzie. Na szczęście płyny się nie pogryzły (w układzie było ze 3/4 wody, a reszta to barwnik po pozostałosci płynu... poprzedni właściciel tak kochał to auto) i jest OK. Oczywiscie o odpowietrzeniach zapomniał, a ja mogłem mu powiedzieć bo mnie nie wpuścili na warsztat (przyjmujący zlecenie zapomniał mu przekazać moje uwagi).
    Dlatego takie rzeczy wole robić sam. Zarezerwuje sobie cały dzień na właśnie taką np. wymianę płynu chłodniczego, 6-cio paczek i wszystko robie powoli i dokładnie. Najpierw spuszczam stary(ja węża nie odkręcam od chłodnicy tylko wyżej bo lepszy dostęp i można od góry to zrobić), potem płukanka na rozgrzanym silniku, potem studzenie, kolejna płukanka czystą wodą z rozgrzaniem silnika, zlewka i zalewam nowym. W Alfie rzeczywiście troszkę utrudniona(a raczej dłuższa) jest wymiana np w Hyundaiu i30 odkręca się korek na dole chłodnicy i wszystko ładnie ścieka potem od góry osobnym korkiem zalewa się chłodnice, a osobnym zbiorniczek wyrównawczy i odpala autko jak się nagrzeje to samo sie odpowietrza i zasysa płyn ze zbiorniczka wiec tylko trzeba dolać. No ale w i30 wymiana płynu trwa 2 browary a w Alfie 6 więc wole wymieniać w Alfie

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Juro
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Sulejówek
    Auto
    Alfa Romeo 147 TS 1.8 144KM
    Postów
    834

    Domyślnie

    Cytat Napisał DexterKr Zobacz post
    zień na właśnie taką np. wymianę płynu chłodniczego, 6-cio paczek i wszystko robie powoli i dokładnie. Najpierw spuszczam stary(ja węża nie odkręcam od chłodnicy tylko wyżej bo lepszy dostęp i można od góry to zrobić), potem płukanka na rozgrzanym silniku, potem studzenie, kolejna płukanka czystą wodą z rozgrzaniem silnika, zlewka i zalewam nowym
    kolego możesz coś przybliżyć wiecej , jak zrobić tą płukankę ? bo 6-cio paczek już mam , płyn i termostat też tylko teraz interesuje mnie schemat działania wymiany płynu w alfie. Do tej pory nie miałem z tym do czynienia i nie chce czegoś popsuć

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar jarzyn
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    166 3.0 03, była 156 SW jtd
    Postów
    244

    Domyślnie

    Postaram się w małych krokach.
    Zacznij od tego, żeby samochód mieć zimny, żeby się nie poparzyć przy spuszczaniu płynu.
    Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, zlokalizuj dolny wąż od chłodnicy (dojście kiepskie, ale im niższy punkt obierzesz tym lepiej (grawitacja)), odkręć trzymający go cybant, (owiń go szmatką, żeby w momencie zdjęcia węża nie zachlapać wszystkiego w okół), podłuż miskę i odciągnij powoli wąż. Gdy płyn przestanie płynąć odkręć jeszcze odpowietrznik na górze chłodnicy i kilka razy ściśnij prawy, górny wąż chłodnicy, to pozwoli wydostać się resztkom płynu.
    Skoro masz nowy termostat, to w czasie jego wymiany zleci Ci także część płynu znajdującego się w obwodzie zamkniętym (tj. między innymi w bloku silnika), a to dobrze, bo zostanie mniej starego płynu.

    I teraz coś czego nie próbowałem, ale logicznie myśląc mogłoby poskutkować (poprawcie mnie):
    Aby pozbyć się większości płynu przed zdjęciem termostatu, to po spuszczeniu płynu z chłodnicy (pierwsza część opisu), załóż z powrotem wąż i korek na zbiorniczek wyrównawczy. Odpal auto, poczekaj aż się nagrzeje, tzn. do momentu otwarcia termostatu. Wtedy płyn, wspomagany przez ciśnienie wytworzone przez pompę wody, z bloku i nagrzewnicy spłynie do chłodnicy. W tym momencie temperatura na wskaźniku będzie drastycznie rosnąć, więc zgaś silnik. Poczekaj aż wystygnie i powtórz procedurę od początku. Po tym nie potrzebujesz żadnej płukanki.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarzyn Zobacz post
    Postaram się w małych krokach.
    Zacznij od tego, żeby samochód mieć zimny, żeby się nie poparzyć przy spuszczaniu płynu.
    Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, zlokalizuj dolny wąż od chłodnicy (dojście kiepskie, ale im niższy punkt obierzesz tym lepiej (grawitacja)), odkręć trzymający go cybant, (owiń go szmatką, żeby w momencie zdjęcia węża nie zachlapać wszystkiego w okół), podłuż miskę i odciągnij powoli wąż. Gdy płyn przestanie płynąć odkręć jeszcze odpowietrznik na górze chłodnicy i kilka razy ściśnij prawy, górny wąż chłodnicy, to pozwoli wydostać się resztkom płynu.
    Skoro masz nowy termostat, to w czasie jego wymiany zleci Ci także część płynu znajdującego się w obwodzie zamkniętym (tj. między innymi w bloku silnika), a to dobrze, bo zostanie mniej starego płynu.

    I teraz coś czego nie próbowałem, ale logicznie myśląc mogłoby poskutkować (poprawcie mnie):
    Aby pozbyć się większości płynu przed zdjęciem termostatu, to po spuszczeniu płynu z chłodnicy (pierwsza część opisu), załóż z powrotem wąż i korek na zbiorniczek wyrównawczy. Odpal auto, poczekaj aż się nagrzeje, tzn. do momentu otwarcia termostatu. Wtedy płyn, wspomagany przez ciśnienie wytworzone przez pompę wody, z bloku i nagrzewnicy spłynie do chłodnicy. W tym momencie temperatura na wskaźniku będzie drastycznie rosnąć, więc zgaś silnik. Poczekaj aż wystygnie i powtórz procedurę od początku. Po tym nie potrzebujesz żadnej płukanki.
    A potem weź samochód na hol lub na lawetę i jedź do dobrego warsztatu.
    Może jeszcze uda się uratować ten przegrzany silnik.

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar jarzyn
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    166 3.0 03, była 156 SW jtd
    Postów
    244

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A potem weź samochód na hol lub na lawetę i jedź do dobrego warsztatu.
    Może jeszcze uda się uratować ten przegrzany silnik.
    Cytat Napisał jarzyn Zobacz post
    W tym momencie temperatura na wskaźniku będzie drastycznie rosnąć, więc zgaś silnik.
    Przez te pół sekundy chyba nic mu się nie stanie.

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To po co piszesz, żeby nagrzać do otwarcia termostatu?

    Jak się zdejmie dolny wąż i wypuści płyn to zejdzie prawie wszystko.
    Jeśli nastąpi wtedy uruchomienie silnika to to nic nie da, bo pompa, która jest w głowicy, będzie pracować na sucho.
    Jeśli zaczniemy nagrzewać silnik, jak napisałeś, to go załatwimy na amen.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Juro
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Sulejówek
    Auto
    Alfa Romeo 147 TS 1.8 144KM
    Postów
    834

    Domyślnie

    no dobrze a czy stosować jakieś środki do czyszczenia układów przed spuszczeniem ?

Podobne wątki

  1. Wymiana płynu chłodzącego 1.9 JTD
    Utworzone przez lbk1 w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-01-2015, 08:29
  2. [145] Wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 17:41
  3. [155] Wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez vtunerek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2009, 13:22
  4. [155] wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez ufty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-06-2008, 19:27
  5. [166] Wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez Misiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-12-2007, 10:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory