koledzy jestem laikiem mógłby ktoś mi napisać krok po kroku jak wymienic plyn w gt 1.9 jtd dokladnie krok po kroku jak odpowietrzyć itd
koledzy jestem laikiem mógłby ktoś mi napisać krok po kroku jak wymienic plyn w gt 1.9 jtd dokladnie krok po kroku jak odpowietrzyć itd
Nie ma żadnej skomplikowanej procedury. Odpinasz dolny wąż od chłodnicy, odkręcasz korek na zbiorniczku i czekasz aż płyn zejdzie.
Podpinasz wąż i zalewasz nowy płyn. Warto zaopatrzyć się wcześniej w nową opaskę na ten wąż, bo oryginalnie jest zaciskana jednorazówka, jak masz skręcaną to warto ją wymienić - koszt kilku zł a nie ma ryzyka, że stara puści.
Następnie otwierasz ogrzewanie na max. I uruchamiasz silnik. Niech pochodzi chwilę, w tym czasie obserwuj zbiorniczek i w razie potrzeby uzupełnij płyn. Temperatury są niskie, więc czekanie aż silnik złapie 90 st. może długo trwać. Pojeździj " w koło komina " i sprawdzaj czy ubywa w zbiorniczku. W razie potrzeby dolej. Sprawdź na następny dzień jaki jest stan płynu.
To wszystko - powodzenia.
Do instrukcji którą kolega podał precyzyjnie dołożyłbym od siebie :
- warto spuszczać zagrzany płyn i otwartym zaworem nagrzewnicy ( ogrzewanie ma max )
- przy odkręcaniu zbiorniczka i spuszczaniu płynu gorącego zalecana ostrożność
- ja podczas spuszczania płynu zawsze dmucham do zbiorniczka co pozwoli małym nadciśnieniem wydmuchać resztki płynu ( to istotne jeżeli wcześniej wlaliśmy płukankę)
- poziom płynu sprawdzamy zawsze na zimnym silniku ( po rozgrzaniu objętość rośnie)
- w niektórych starszych modelach jest odpowietrznik na chłodnicy lub przewodzie ( zawsze w najwyżej położonym elemencie układu )
Co do pierwszej rady - na zimnym płynie się nie poparzy a i tak wyleci prawie wszystko.
Zalewasz auto z odkręconymi odpowietrznikami i jak leci płyn to kolejno zakręcasz. Po zalaniu zbiorniczka na max zagrzewasz auto i potem po ostygnięciu uzupełniasz do max.