Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Wymiana płynu chłodzącego 1.9 JTD

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    gdańsk
    Auto
    gt 1,9jtd
    Postów
    41

    Domyślnie Wymiana płynu chłodzącego 1.9 JTD

    koledzy jestem laikiem mógłby ktoś mi napisać krok po kroku jak wymienic plyn w gt 1.9 jtd dokladnie krok po kroku jak odpowietrzyć itd

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar jarbi
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Była GT 1.9JTD, jest Giulietta QV 1.75TBi
    Postów
    119

    Domyślnie

    Nie ma żadnej skomplikowanej procedury. Odpinasz dolny wąż od chłodnicy, odkręcasz korek na zbiorniczku i czekasz aż płyn zejdzie.
    Podpinasz wąż i zalewasz nowy płyn. Warto zaopatrzyć się wcześniej w nową opaskę na ten wąż, bo oryginalnie jest zaciskana jednorazówka, jak masz skręcaną to warto ją wymienić - koszt kilku zł a nie ma ryzyka, że stara puści.
    Następnie otwierasz ogrzewanie na max. I uruchamiasz silnik. Niech pochodzi chwilę, w tym czasie obserwuj zbiorniczek i w razie potrzeby uzupełnij płyn. Temperatury są niskie, więc czekanie aż silnik złapie 90 st. może długo trwać. Pojeździj " w koło komina " i sprawdzaj czy ubywa w zbiorniczku. W razie potrzeby dolej. Sprawdź na następny dzień jaki jest stan płynu.
    To wszystko - powodzenia.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarbi Zobacz post
    Nie ma żadnej skomplikowanej procedury. Odpinasz dolny wąż od chłodnicy, odkręcasz korek na zbiorniczku i czekasz aż płyn zejdzie.
    Podpinasz wąż i zalewasz nowy płyn. Warto zaopatrzyć się wcześniej w nową opaskę na ten wąż, bo oryginalnie jest zaciskana jednorazówka, jak masz skręcaną to warto ją wymienić - koszt kilku zł a nie ma ryzyka, że stara puści.
    Następnie otwierasz ogrzewanie na max. I uruchamiasz silnik. Niech pochodzi chwilę, w tym czasie obserwuj zbiorniczek i w razie potrzeby uzupełnij płyn. Temperatury są niskie, więc czekanie aż silnik złapie 90 st. może długo trwać. Pojeździj " w koło komina " i sprawdzaj czy ubywa w zbiorniczku. W razie potrzeby dolej. Sprawdź na następny dzień jaki jest stan płynu.
    To wszystko - powodzenia.
    Do instrukcji którą kolega podał precyzyjnie dołożyłbym od siebie :
    - warto spuszczać zagrzany płyn i otwartym zaworem nagrzewnicy ( ogrzewanie ma max )
    - przy odkręcaniu zbiorniczka i spuszczaniu płynu gorącego zalecana ostrożność
    - ja podczas spuszczania płynu zawsze dmucham do zbiorniczka co pozwoli małym nadciśnieniem wydmuchać resztki płynu ( to istotne jeżeli wcześniej wlaliśmy płukankę)
    - poziom płynu sprawdzamy zawsze na zimnym silniku ( po rozgrzaniu objętość rośnie)
    - w niektórych starszych modelach jest odpowietrznik na chłodnicy lub przewodzie ( zawsze w najwyżej położonym elemencie układu )

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Co do pierwszej rady - na zimnym płynie się nie poparzy a i tak wyleci prawie wszystko.

    Zalewasz auto z odkręconymi odpowietrznikami i jak leci płyn to kolejno zakręcasz. Po zalaniu zbiorniczka na max zagrzewasz auto i potem po ostygnięciu uzupełniasz do max.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar jarbi
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Była GT 1.9JTD, jest Giulietta QV 1.75TBi
    Postów
    119

    Domyślnie

    U siebie nie mogłem odkręcić odpowietrznika, więc dałem spokój żeby go nie zerwać i odpowietrzył się bezproblemowo.
    Na gorąco również nie polecam - płyn w układzie nawet bez ruchu odbiera ciepło z głowicy a zalanie rozgrzanego silnika zimnym płynem nie jest wskazane !

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Pneumat - to w gt/147 sa zawory nagrzewnicy? Wydaje mi sie ze płyn zawsze płynie a klapki mieszają powietrze...

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Wydaje mi sie ze płyn zawsze płynie a klapki mieszają powietrze...
    Tak właśnie jest, zaworu żadnego nie ma.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Od siebie dorzucę, kup jakieś 6l płynu, bo mi osobiście brakło...

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar D.A.R.
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM - była, Alfa Romeo GT 1.9 JTD - jest
    Postów
    109

    Domyślnie

    Tylko wlej jakiś dobry płyn, może być K2 albo Dynagel.

Podobne wątki

  1. WYMIANA PŁYNU CHŁODZĄCEGO - Alfa Romeo 147
    Utworzone przez GeGu w dziale 147
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 15-03-2015, 18:24
  2. [145] Wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 17:41
  3. [155] Wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez vtunerek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2009, 13:22
  4. [155] wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez ufty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-06-2008, 19:27
  5. [166] Wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez Misiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-12-2007, 10:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory