Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [156] wariator-jak złożyć ???

  1. #1
    rolanddmode
    Gość

    Domyślnie [156] wariator-jak złożyć ???

    Witam wszystkich.Jestem na etapie naprawy wariatora i mam jedno pytanko jak powinny być ułożone podkładki (te dwie wypukłe z otworem) względem siebie,znajdujące sie na końcu wałka rozrządu w wariatorze i czy przy składaniu go powinno sie zrócić uwage na położenie zębatek względem siebie.Pytam ponieważ przy rozbiórce troszke mi sie to wszystko rozsypało.
    Może ma ktoś jakiś schemacik?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli dobrze pamiętam podkładki powinny być złożone tak, żeby w przekroju była elipsa. Natomiast uważam, że to nie są podkładki tylko rodzaj sprężyny (tzw. sprężyna talerzowa). Czy masz nowe takie talerzyki, bo według mnie przy naprawie wariatora powinno się takie zastosować?
    Co do sposobu złożenia części zębatych to powinny być to założone tak, jak było pierwotnie - szkoda, że sobie tego nie zaznaczyłeś przed demontażem bo może się okazać, że po złożeniu wariatora i zamontowaniu go w samochodzie nie będzie odpowiedniej regulacji na otworach śluzowych koła rozrządu po założeniu blokad.

  3. #3
    rolanddmode
    Gość

    Domyślnie

    Elipsa mówisz,a ja wywnioskowałem z wytarć na obudowie wariatora i wałka,że ma to być coś w stylu litery X.Sam już nie wiem ((
    Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No właśnie już dokładnie nie pamiętam, więc mogę się mylić - wariator rozbierałem kiedyś z ciekawości, jak jest zbudowany, ale to było kilka lat temu - ewentualnie możesz podjechać do jakiegoś warsztatu, gdzie naprawiają alfy i poprosić o stary wariator - na ogół takie wariatory są po prostu wyrzucane na złom.
    Natomiast co do złożenia części zębatych, to jeżeli będziesz dysponował jakimś innym wariatorem, to możesz spróbować złożyć go tak, żeby 4 otwory, w które są wkrecane śruby mocujące koło rozrządu były ustawione dokładnie względem początku gwintu trzpienia wkręcanego do wałka rozrządu - wtedy powinno wszystko pasować na samochodzie podczas ustawiania rozrządu na blokadach.
    Pozdrawiam

  5. #5
    klapekslonik
    Gość

    Domyślnie

    witam i prosze o pomoc.jestem w trakcie skladania rozrzadu w ar 156 2.0 ts.mam zamontowany nowy wariator posiadam czujnik zegarowy blokady na walki tylko jak ustawic sam wariator czy obrocic go na max w lewa strone ,czy wprawo jesli walki mam zablokowane a tlok 1 cylindra znajduje sie gmp

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumiem, co chcesz obracać. Wariator jest nakręcony przecież do oporu na wałek i nie ma mozliwosci jego obracania. Niewielki ruch masz tylko na kole rozrzadu, które ma 4 otwory śluzowe oraz na drugim kole od wałka wydechowego. Dlatego, żeby dobrze ustawić rozrząd musisz to zrobić na tzw. pływających kołach.
    Pamiętaj też, że może być sytuacja, że po ustawieniu kół ząbki na pasku i znaki nie będą pasowały idealnie przy wyzerowanym tloku w położeniu GMP. Wtedy może być konieczność niewielkiej korekty kołem wału korbowego, żeby wszystko idealnie się pokryło.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Mój mechanik teraz ma problem złożyć wariator, czy jest jakiś tutorial jak to zrobić?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar gechu
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    konin,bełchatów
    Auto
    156 1.8ts
    Postów
    335

    Domyślnie

    specjalistą od wariatorów jest darek2116 może coś ci podpowie




    Alfa, czyli walka serca z rozumem

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    dzięki
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Skoro umiał rozłożyć to powinien umieć złożyć
    Jak liczysz na skuteczność zestawu to poszukaj moich postów w temacie.To coś jak kilkanaście godzin w zimowych butach na upale po czym umycie stóp i założenie wyeksploatowanych skarpetek do tych samych butów i znowu mały meeting a potem np do łóżka
    Nie będziesz zadowolony niestety z efektów takiej operacji

Podobne wątki

  1. [147] Jak złożyć wariator
    Utworzone przez kakamistrz1990 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-04-2013, 19:59
  2. Jak złożyć wariator
    Utworzone przez Rzmudzior w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-02-2011, 18:59
  3. Budowa kluczyka. Rozebrałem i nie wiem jak złożyć.
    Utworzone przez konrado00` w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-12-2010, 22:33
  4. wariator?
    Utworzone przez lukka w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 18:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory