Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [145] Nowy user Twin Spark-a i kilka pytań

  1. #1
    simeone
    Gość

    Domyślnie [145] Nowy user Twin Spark-a i kilka pytań

    1. Czy wariator ma wpływ na dynamikę poniżej 3-3,5 tys obr/min? U
    mnie poniżej tego zakresu obrotów wyrażnie brakuje mocy i
    elastycznosci jak na silnik o tej pojemnosci (1.8 TS). Dopiero
    powyżej 3-4 tys samochód dobrze przyspiesza. Dodam,że wariator
    nadaje się do wymiany (wyrażny dieslowski dzwięk silnika. pzrypominający starą "beczkę" Mercedesa...)

    2. Słyszałem ,że w TS-ach czujniki temperatury silnika nie są zbyt
    dokładne- czy możliwe jest aby w ruchu miejskim wkaźnik wskazywał
    około 100 'C? Zadna kontrolka temp. cieczy się nie zapala. Sugerowac
    się wskazaniami wskaźnika na desce czy też nie traktowac go w 100%
    poważnie (słyszałem o przypadkach gdy temp na wskaźniku różniła się
    od rzeczywistej, mierzonej na komputerze o ok. 20'C...) A moze
    termostat do wymiany, zanieczyszczona chłodnica lub zapowietrzony układ chłodzenia?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    1. Kazdy T.S praktycznie tak ma Wszyscy nazekaja
    2. termostat

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    1. rzeczywiscie do 3500tys obrotow to nasze silniczki nie zachwycaja dynamika, ale niesprawny wariator jeszcze poteguje ta niemoc... Wiem bo mialem tak u siebie, praktycznie silnik nie ciagnal dopiero pow. 4500 obrotow cos sie ruszalo, a po wymianie wariata wszytko gra :wink:
    2. nie wiem co jest przyczyna ale u mnie temperatura nie podniosla sie nigdy pow. 90 stopni, nawet w korku w upalny dzien
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    1 max momen obrotowy w TS 1,8 jest przy 4000 obr/min .nie jest prawda ze ponizej silnik ma "mula" powinien przyspieszac w miare rowno,co oczywicie nie wylkucza znacznie wiekszego ciagu przy wyzszych obrotach.wariator ma oczywiscie wplyw na harakterystyke silnika(po to jest) na tzw mulenie ma tez wplyw przeplywomierz,ktory w wiekszosci po ok 120tys km nadaje sie do wymiany. 2.wskaznik temperatury rzeczywiscie nie jest dokladny.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za wyjaśnienia. :wink:
    Mam jeszcze kilka pytań kture mnie nurtują-pozwólcie ,że się nimi z Wami podziele:

    * jaki klucz do swiec (czy specjalny, dzwiny rozmiar, przedłużka itp) potrzebują do TS-a?
    * czy po wymianie płynu w ukł. chłodzenia trzeba odpowietrzać układ?
    * do obudowy filtra powietrza dochodzi jakiś chwyt (rura) spod zderzaka czy kończy się tylko na puszce? (tak jest przynajmniej u mnie)
    * prawdą jest ,że w czasie szybko pokonywanych zakretów, nawrotów może dochodzić
    do "przycierania się" silnika (z powodu specyficznej budowy miski olejowej)?

  6. #6
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie

    Jest taka fajna opcja "Szukaj".Radzę skorzystać.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Cytat Napisał simeone
    prawdą jest ,że w czasie szybko pokonywanych zakretów, nawrotów może dochodzić
    do "przycierania się" silnika (z powodu specyficznej budowy miski olejowej)?
    pierwsze slysze :roll: to chyba jakas plotka bo przeciez alfa stworzona jest do zakretow :twisted:

    lesio146 1.8ts maksymalny moment 169Nm uzuskuje przy 3500obr/min
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Cytat Napisał simeone
    * jaki klucz do swiec (czy specjalny, dzwiny rozmiar, przedłużka itp) potrzebują do TS-a?
    Normalny 16 chyba...

  9. #9
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo
    pierwsze slysze to chyba jakas plotka
    Niestety tak słyszałem (a nawet gdzieś czytałem- jeśli sobie przypomnę gdzie wkleję link)


    Cytat Napisał gonzo
    przeciez alfa stworzona jest do zakretow
    Właśnie. Tym bardziej byłaby to zła wiadomość.... ;//

  10. #10
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Cytat Napisał simeone
    do obudowy filtra powietrza dochodzi jakiś chwyt (rura) spod zderzaka czy kończy się tylko na puszce?
    Wg tego schematu przed tą puszką jest coś jeszcze:


    ...jednak ja też nic tam nie mam :shock:
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


Podobne wątki

  1. Nowy user i kilka pytan<156>.
    Utworzone przez dziwax w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-12-2007, 04:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory