Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 40

Temat: [1.8 TS] słabsza moc... czy to przeskok paska rozrządu...?

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziulek61 Zobacz post
    obecny zakupiony na allegro w cenie 320zł okazał się tandetną podróba przez ktory powstał problem...
    Podróbą czego...? Napisz dla potomnych jakiej firmy był pasek. Powodem przeskoczenia paska było raczej złe (nieumiejętne) jego naprężenie lub niewłaściwy profil ząbków.

  2. #32
    9none
    Gość

    Domyślnie

    czyli poprawnie pokazał ECu numer błędu.... nie mozna żle naprężyć paska, w końcu robili to mechanicy.....

  3. #33
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Pasek był firmy gates. Rozrząd miał być taki sam jaki jest wstawiany na pierwszym montażu niestety okazał się jakimś chińskim syfem... Obecni mechanicy nie chcieli ustawiać paska na tym rozrządzie, tym bardziej kazali mi zapomnieć o gwarancji na usługe.
    Poprzedni warsztat kusił tanimi cenami niestety w nim chlebem codziennym były stare golfy i ople nawet blokady musiałem dać własne. Cały czas byłem przy wymianie i do prawdy nie pamiętam żeby naciągali pasek. Niestety jaka cena taka usługa

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Coś mi się wydaje że rozrząd niestety był zle zmontowany i kiepsko naciągnięty pasek a ty miałeś dużo szczęścia.
    Części na wymiane najlepiej dobrać po VINie bo potem są takie jaja a za 320 zł komplet to na pewno nic dobrego skoro sam napinacz SKF to prawie 200zł a gdzie reszta.Niech teraz alfiszon śmiga po naprawie

  5. #35
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Tak przy okazji: w lecie wymienilem rozrzad i naciagnalem napinacz tak, zeby wskazowka byla jakies 6mm powyzej punktu referencyjnego. Liczylem, ze z czasem opadnie wlasnie do tego punktu. Niedawno minelo 1500km od wymiany i postanowilem zajrzec pod obudowe rozrzadu. Mocno sie zdziwilem, bo wskazowka jest jakies 4mm ponad punktem ref. Przy sprawdzaniu pamietalem o pokreceniu walem nieco w prawo. Czy to normalne?

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Coś mi się wydaje że rozrząd niestety był zle zmontowany i kiepsko naciągnięty pasek a ty miałeś dużo szczęścia.
    Części na wymiane najlepiej dobrać po VINie bo potem są takie jaja a za 320 zł komplet to na pewno nic dobrego skoro sam napinacz SKF to prawie 200zł a gdzie reszta.Niech teraz alfiszon śmiga po naprawie
    Też uważam, że powodem przeskoczenia paska był za słabo napięty napinacz.
    To tak jest, jak się robi rozrząd w TS u mechaników od golfów.
    Takie rozrządy za 320 zł nie są aż tak złe, bo zwykle pasek i rolki są markowe, a pompa to jakiś chińczyk.
    Ja niedawno w sklepie we Wrocławiu kupiłem markowy zestaw po rabacie za 400 zł - pasek gates, rolki ina, pompa, bugatti.

    - - - Updated - - -


    [QUOTE=radek-j;1018278]Tak przy okazji: w lecie wymienilrozrzad i naciagnalem napinacz tak, zeby wskazowka byla jakies 6mm powyzej punktu referencyjnego. Liczylem, ze z czasem opadnie wlasnie do tego punktu. Niedawno minelo 1500km od wymiany i postanowilem zajrzec pod obudowe rozrzadu. Mocno sie zdziwilem, bo wskazowka jest jakies 4mm ponad punktem ref. Przy sprawdzaniu pamietalem o pokreceniu walem nieco w prawo. Czy to normalne?[o/QUOTE]

    To znaczy, że miałeś porządny pasek. Mój najgorszy przypadek to ok. 8 mm opadnięcia wskazówki po przejechaniu ok. 2 tys.km na pasku dayco. Na szczęście w porę to skontrolowałem i poprawiłem, bo pewnie miałbym silnik do remontu.
    Dlatego teraz zawsze nainam pasek trochę więcej, a potem przeprowadzam kontrolę po przejechaniu ok. 2 tys. km i reguluję, jeśli jest taka potrzeba.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 11-11-2012 o 14:18

  7. #37
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Tylko, ze ja tez mam pasek dayco
    Chyba bede musial go pilnowac...

    Mam jeszcze jedno pytanko. Czy po opadnieciu napinacza przeprowadzasz cala procedure ustawiania rozrzadu (blokady, czujnik, luzowanie kol) czy po prostu tylko podciagasz napinacz?
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 12-11-2012 o 11:40

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Nie mam zastrzeżeń na razie do pasków DAYCO,zakładam jeszcze GATES albo CONTI.
    Reszta SKF i pompy-metelli,bugatti,SKF jak tanio to ew.AIRTEX jest znośny
    Zerknąć na ustawienie trzeba profilaktycznie i podciągnąć napinacz

  9. #39
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał radek-j Zobacz post
    Tylko, ze ja tez mam pasek dayco
    Chyba bede musial go pilnowac...

    Mam jeszcze jedno pytanko. Czy po opadnieciu napinacza przeprowadzasz cala procedure ustawiania rozrzadu (blokady, czujnik, luzowanie kol) czy po prostu tylko podciagasz napinacz?
    Napinacz można wyregulować bez blokowania wałków.
    A co do tego paska dayco to nie wiem, dlaczego aż tyle opadła mi wtedy wskazówka napinacza. Zdarzyło mi się to tylko jeden raz. Później stosowałem różne paski i nigdy nie było wiekszej różnicy niż ok. 2-3 mm.

  10. #40
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Trochę zapomniałem o temacie...
    Auto wyszło już z naprawy, koszt duży, wymieniony ponownie rozrząd na oryg. fiatowski...
    Różnica znaczna, przyśpieszenie wróciło, auto zbiera się teraz idealnie, nie sprawdzałem jak ze spalaniem (przed przeskokiem palił na moje oko dużo, po przeskoku brał olej a z kolei palił mniej)... Wyciszył się też silnik, wcześniej było słychać delikatne "cykanie" (pewnie wina złego ustawienia), teraz słychać płynny "szum" silnika, jest OK

Podobne wątki

  1. Naciąganie paska rozrządu
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-01-2014, 08:05
  2. [164] Napinacz paska rozrządu V6 24V
    Utworzone przez Bog w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-01-2013, 21:16
  3. [156] Osłona paska rozrządu
    Utworzone przez slow w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-05-2008, 13:21
  4. [164] Napinacz paska rozrządu
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-10-2007, 21:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory