Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 59

Temat: 147 JTD 16V Kilka pytań początkującego

  1. #41
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Tarnow
    Auto
    AR 159 2,4 JTDM
    Postów
    148

    Domyślnie

    No dokladnie, u mnie przebieg 130kkm i tez biegi nie chodza plynnie. Czuc lekki opor przy wlaczaniu biegu.(Tak samo wymienilem olej w skrzyni i nie czuc roznicy) Kiedys w puncie mialem podobny problem, wymienilem linki i podzialalo. Mozna linki wybieraka przesmarowac, powinno pomoc a jak nie to wymienic linki na nowe. Ja poki co zostawiam tak jak jest.

  2. #42
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    jaki olej zalałeś do tej skrzyni ?

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wysprzęglik bęc może dopomina się wymiany, a na pewno płyn + odpowietrzenie układu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #44
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał pajak83 Zobacz post
    No dokladnie, u mnie przebieg 130kkm i tez biegi nie chodza plynnie. Czuc lekki opor przy wlaczaniu biegu.(Tak samo wymienilem olej w skrzyni i nie czuc roznicy) Kiedys w puncie mialem podobny problem, wymienilem linki i podzialalo. Mozna linki wybieraka przesmarowac, powinno pomoc a jak nie to wymienic linki na nowe. Ja poki co zostawiam tak jak jest.
    Od góry da się jakos linki przesmarować (niestety nie posiadam kanału) lub nawet wymienić?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    jaki olej zalałeś do tej skrzyni ?
    Total Transmission Syn FE 75W90. Ma wiele rekomendacji różnych producentów. Chciałem Agipa ale drogo wychodziło.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wysprzęglik bęc może dopomina się wymiany, a na pewno płyn + odpowietrzenie układu
    Poprzedni właścicel mówił, że wysprzęglik wymieniał, gdyż padł. Ale ile prawdy jest w tym co on mówił?

  5. #45
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Wyciagnij aku, potem jego podstawę i zauważysz wysprzeglik wtedy oceniasz czy jest nowy czy nie.

  6. #46
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Wyciagnij aku, potem jego podstawę i zauważysz wysprzeglik wtedy oceniasz czy jest nowy czy nie.

    Tak zrobię, może przy okazji dostanę się do overbosta

  7. #47
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Tarnow
    Auto
    AR 159 2,4 JTDM
    Postów
    148

    Domyślnie

    Ja wlalem valvoline durablend 75w90 gl5

  8. #48
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    ...
    Poprzedni właścicel mówił, że wysprzęglik wymieniał, gdyż padł. Ale ile prawdy jest w tym co on mówił?
    No to jeszcze pompa może byc zużyta - wytrzymuje ok 100tys km
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #49
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Powolutku ale auto się doprowadza do porządku

    Byłem w sobotę w serwisie i kazałem mechanikowi przełozyć overbosta oraz wymienić wężyki idące od/i do niego. Co sie nasłuchałem.... po co, na co, dlaczego, bez sensu, nie da się, dużo dłubania i w ogóle..... wężyki mam nowe a zawór overbosta (kolejno w garażu go zdjałem i przeczysciałem, ciut tylko było zanieczyszczeń w środku) przeniesiony na głowicę (po prawej, prawie pod wężem od kolektora dolotowego), pod pokrywę silnika. Sucho jest mu tam i ciepło, w porównaniu do poprzedniego miejsca - na puszcze filtra.

    Wężyki, przewody :
    - 1m - 3,2 mm
    - 1m - 4 mm

    Teaz kolej na czujnik MAP (miał być na imbus a jest na torx, którego akurat mam zgubionego) A jak to nie poskutkuje to jadę na czyszczenie łopatek. Utwierdzam się w przekonaniu, że to jest powodem muła do 2 tys. obr.

    Pytanie z innej beczki: ile EGR ma być otwarty na wolnych obrotach i zimnym silniku (cos. ok. 10 stopni cieczy chłodzącej). Mi komp pokazuje ok. 45%. To jest jakieś miarodajne?

  10. #50
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Kolejny problem.

    Wpadłem któregoś dnia w dziurę. Od tego momentu na zimnym (na ciepłym raczej nie słychać) coś stuka (stukanie, a może lepiej to określić jako wyraźne ocieranie) w okolicy rozrządu. Nie rozrząd na 100%. Odpalam zimny silnik, po ok. 10 sekundach coś zaczyna cichutko stukać, coraz głośniej i głośniej. Przy dodawaniu gazu nic nie słychać, gdyż zapewne silnik zagłusza. W miarę narastania obrotów stukanie się nasila. Po przyłożeniu ucha w okolice napędu urzadzeń pomocniczych słychać jakby kulki w łozysku się przesuwały gdzieś u góry (albo jestem przewrażliwiony i to nie ten dżwięk). Nie mogę zlokalizowac dokłądnie z którego miejsca ów hałasy pochodzą, jednak jest to góra lub środek silnika. Co to może być? Jakies pomysły? Rozumiem, że w razie "W" pasek i rolki można bez problemu wymienić? Nie trzeba zwalać rozrządu? O łożysku pompy klimatyzacji już przeczytałem - pada jedno łożysko i da się to bez większych problemów ogarnąć.

    Patrzyłem na pasek czy gdzieś nie ociera czy nie skacze. Nic z tych rzeczy.

    Czy może lepiej pojechać na podnośnik, ściągnąć nadkole i nasłuchiwać niż wróżyć z fusów? A może przy okazji wymienić rolki i pasek urz. pom.?


    Drugie pytanie: czy ja szukam drugego dna czy...? EGR przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym w jakiś sposób pracuje? Słuchać od niego jakieś stuki, jakby elektromagnes pracował.
    Ostatnio edytowane przez LukaSS ; 18-02-2013 o 12:25

Podobne wątki

  1. [GTV] Kilka pytań początkującego usera AR Gtv
    Utworzone przez Bart87 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-11-2013, 19:35
  2. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. Parę pytań o 147 od początkującego
    Utworzone przez Adiii w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 20:55
  5. [GTV] Kilka pytań początkującego użytkownika silnika 2.0 V6 TB
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-11-2010, 00:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory