Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 74

Temat: Diagnostyka GT JTS.

  1. #61
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    bubu a jak ładujesz te pliki konfiguracyjne ? Bo chyba coś źle robię. Ok. Zrobie save dziś jak napisałeś. To akurat najmniejszy problem. Tylko że e pliki które wrzuciłeś nie sa widziane z rozszerzeniem przez program. Chyba że nie wciska się PID KONFIGURACJA tylko ładuje gdzieś indziej. (mam po polsku).
    Dobra mam nadzieję że starczy mi dziś czasu żeby to zrobić. Laptopa i kabelek mam cały czas już w aucie I wyjąłem go spod deski tak że mam założoną osłonę bezpieczników
    Prawie PLUG&PLAY

  2. #62
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wiesz ja te czynności to robię z zamkniętymi oczami, dlatego czasami nie rozumiem problemy innych.

    - masz kolejne zrzuty ponumerowane, nic na nich nie ma o PID-ach.
    1 wybieramy odpowiednią zakładkę, strzałka pokazuje jak należy zrobić Open.
    2 wybieramy plik konfiguracyjny, wcześniej rozpakowujemy plik konfiguracyjny do katalogu jakiegoś.
    3 mamy 12 parametrów do pomiaru.
    - zanim zaczniemy pomiar musimy sie połączyć z autem.
    4. po skonczonym pomiarze robimy SAVE, nazwa zbioru to najlepiej w formacie data-czas
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #63
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    dobra ogarnę - ja jak cos robie bez zastanowienia tez nie kumam problemów innych
    Spoko bede wieczorem ogarniał.

  4. #64
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poniżej sposób aby się dostać do sygnału czujnika położenia i obrotów wału korbowego.
    - pamietajmy aby takie manewry wykonywać po odłączeniu (zdjęciu) klemy ujemnej akumulatora.
    - dostęp był wymagany aby określić balans cylindrów za pomocą oscyloskopu samochodowego.

    - poniżej wykresy z diagnostyki oscyloskopem, na razie bez analizy poblemów.
    - ale proszę porównać wykresy kompresji dynamicznej dla cylindrów 4 i 3, już z tego coś widać jaka jest kompresja dynamiczna na 3 cylindrze.
    - załączono także wykres z Lanosa, coś w rodzaju wzorca.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT jts 002.jpg
Wyświetleń:	231
Rozmiar:	117.2 KB
ID:	79533   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT jts 005.jpg
Wyświetleń:	357
Rozmiar:	132.5 KB
ID:	79534   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT jts 013.jpg
Wyświetleń:	85
Rozmiar:	130.4 KB
ID:	79535   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT jts 016.jpg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	113.7 KB
ID:	79536   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Lanos 1.5 wzorzec.jpg
Wyświetleń:	111
Rozmiar:	34.4 KB
ID:	79545  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl3-3.jpg
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	60.1 KB
ID:	79546   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl4.jpg
Wyświetleń:	85
Rozmiar:	66.2 KB
ID:	79547   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl4-1.jpg
Wyświetleń:	93
Rozmiar:	57.7 KB
ID:	79548   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl4-5.jpg
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	47.1 KB
ID:	79549  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 08-12-2012 o 16:07
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #65
    9none
    Gość

    Domyślnie

    a jak na wykresie z JTS będzie się uwidaczniał zawór EGR.... czy te odchylenia od wykresu wzorcowego to nie właśnie działanie zaworu EGR między wydechem a komorą ssania.... w jakim zakresie obrotów działa zawór EGR ?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGR-JTS.jpg
Wyświetleń:	114
Rozmiar:	37.4 KB
ID:	79629  

  6. #66
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie bardzo wiem jak działanie EGR wpływa na wykresy.
    - odchyłki na wykresie od linii normatywnej , z tego co pisza na forum rosyjskim, są spowodowane przepuszczaniem zaworów.
    - po datarciu zaworów, bez ruszania popychaczy hydraulicznych, wykres wrócił na swoje miejsce.
    - brak dojscia na wykresie zaworu wydechowego do linii 270 stopni chyba jest spowodowane złym ustawieniem rozrządu.
    - jeśli są przestawione wałki rozrzadu, to nie ma szans aby się wykonał cały cykl mechaniczny Otta.
    - w jakiejs fazie musi zabraknąć miejsca na dojście ciśnienia do normatywnej wysokości.
    - to szczególnie widać na cylindrze 3, prawa strona wykresu, 180 stopni, daje tylko około 250 cisnienia, normatywna wartośc to >= 350.
    - ale to wszystko powyższe to tylko przepuszczenia, autor programu twierdzi że dane z wykresu są bardziej zależne od innych ustawień.
    - i nie można jednoznacznie powiedzieć że to zawory lub popychacz hydrauliczny.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #67
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - to szczególnie widać na cylindrze 3, prawa strona wykresu, 180 stopni, daje tylko około 250 cisnienia, normatywna wartośc to >= 350
    Nie widzę tego, raczej nie rozumiem - czy możesz to pokazać? Ok. 180st to okolice E na wykresie Px? W skrypcie Px?
    A wykres 3. cyl 4 - pokazuje inne rpm niż 850?
    Który egzemplarz? Możesz wrzucić fragment oscylogramu?


    Biorę pod uwagę normy autora skryptu, ale nie do końca. To normy ogólne, krzywe odcięcia. Dla JTSa widać po tych trzech, że są inne, dla TSa też - trzeba je postawić inaczej – szkoda, że program, panel Px/skryptPx nie ma opcji ustawiania krzywych odcięcia przez użytkownika. Nie ma raczej jednej normy dla wszystkich modeli. Brakuje mi też możliwości jednoczesnego porównywania wyników pomiędzy egzemplarzami.

    Biorąc jako normę lanosa – żaden z testowanych JTSów, ani TS nie plasuje się w tą normę dokładnie, z różnych przyczyn. Wg mnie rozwiązania konstrukcyjne są inne i dlatego nie powinno się takiego porównania robić, chyba, że do określenia różnic konstrukcyjnych. JTS wcześniej otwiera zawory wydechowe, etc. TS jak się plasuje w lanosa?

    Można założyć, że wszystkie 3 JTSy, które testowałam - mają rozrząd ustawiony poprawnie na blokadach z tego samego warsztatu, różnice w ustawieniu rozrządu powinny być minimalne, w granicach luzu – tam na wałku wydechowym jest mały zakres regulacji. Dlatego różnice, które widać na wykresach wynikają chyba z czegoś innego, biorąc pod uwagę te same rpm i SA?

    Nie można uzyskać pełnego obciążenia w czasie Px, mi się nie udało. Ale na postoju, ciężko w JTS uzyskać 100% loadPCT, w zasadzie się nie uda. Trzeba raczej pojechać.
    - zrobię w swojej GT pomiar ciśnienia gazów w wydechu – w kolektorze wydechowym (czujnik w m-ce lambda, oddzielne pomiary dla banków), na jałowym i podczas ostrego gazowania. Może będzie można porównać z Px?

    Co widać, zależy jednak jaki fragment wykresu, który wykres wybrać do analizy. Silnie zależy to od wahnięć rpm i tego jak silnik pracuje na jałowym na 3 cylindrach. Na ile musi korygować SA, aby utrzymać rpm biegu jałowego. Zależy od kąta wyprzedzenia zapłonu. Jeśli ECU koryguje SA na jałowym, to wykres się zmienia.
    - dlatego wybrałam fragmenty wykresów, gdzie obydwie GT pracowały w zakresie 850 rpm (nie przekraczały 900 rpm) oraz miały analogiczne SA. Wyjątek stanowi cyl 2 w GTJTS2, tam nie uzyskałam obrotów niższych niż 900. 156JTS jeszcze nie ruszyłam.
    - W sumie to niżej mnie niepokoi, biorąc porównanie między cylindrami w jednym egzemplarzu. Tylko, że razem z przesunięciem fragmentu wykresu A – E przesuwa się też w lewo fragment wykresu L – A. Różnice nie są jednak duże, na poziomie różnic w kątach otwarcia zaworów. Może takie mogą być? Reszta w załączniku + oscylogramy wybranych fragmentów wykresów.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTJTS_porownanie_cylindrow_1.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	108.9 KB
ID:	79822

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTJTS_2_porownanie_cylindrow_1.jpg
Wyświetleń:	88
Rozmiar:	119.2 KB
ID:	79823

    Kwestia strat na jałowym - wg mnie one przy ubogiej mieszance muszą być znaczne?

    Tak, to wygląda na cyl. 3 w mojej GT jak ECU musi korygować kątem wyprzedzenia zapłonu, aby utrzymać rpm == 850. Zmienia się szybkość przepływu spalin?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTJTS_SA.jpg
Wyświetleń:	178
Rozmiar:	114.5 KB
ID:	79827

    Nie ma zaworu EGR w JTS. Jest wewn. EGR, który jest realizowany przez odpowiednią pracę zaworów wydechowych i ssących. Dlatego ma w ogóle możliwość działać na jałowym. Zawór EGR chyba na jałowym nie działa. W JTS wewn. EGR działa od jałowego do 1500 rpm.
    Znalazłam jednak silnik benzynowy z wewn. EGR i ujemnym współotwarciem zaworów:
    - z tego wnioskuję, że wewn. EGR może być realizowany na różne sposoby,

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wewn_EGR_ujemne_wsp_zaworów.png
Wyświetleń:	160
Rozmiar:	39.0 KB
ID:	79824

    - taki powinien pokazać inne wykresy w Px,
    - a JTS – wydaje mi się nadal, że opóźnia kąt zamknięcia zaworów wydechowych.


    Do tego dołączyć CSS:
    - z ostatniej części wykresu (prawej) wynika, że mechanika silnika jest w porządku.
    - balansu nie ma cyl. 3 i 4 punktowo w GTJTS – wg mnie to z winy zapłonu, w sensie wypada zapłon – nie pali wtedy mieszanki.
    - ale też nie ma w żadnym JTS pełnego balansu, na 3 testowane.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CSS_GTJTS.jpg
Wyświetleń:	106
Rozmiar:	62.6 KB
ID:	79829

    - sam test jest trudny do wykonania w JTS.
    --- odłączenie pompy i wstrzelenie się w moment, że paliwa już nie będzie jest żmudne,
    --- GTJTS2 i 156JTS – schodziły fatalnie z rpm w czasie testu ECU zwiększało ciśnienie na listwie i wydłużało czas wtrysku, dawało 3x zapłon. W 156JTS się udało, ale to była kolejna próba i na włączonej pompie chodziła b. krótko. Nie wiem, czy to pompa, czy wtryskiwacze? Skądś brały jednak paliwo i podbijało ECU rpm.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GTJTS2_CSS.jpg
Wyświetleń:	106
Rozmiar:	80.0 KB
ID:	79828

    Zmierzę się z zaworami i silnikiem jeśli taka będzie konieczność, ale na razie traktuję diagnozę, jako tezę roboczą, o ile dotyczy mojego samochodu? Sporo rzeczy w analizie, jest dla mnie nie do końca jasnych, zależności zmian w wykresach od różnych czynników, warto chyba uporządkować. Chodzi też o to, aby coś się dowiedzieć i ustalić.
    - powtórzę Px w mojej GT i może CSS. Z Px mam SA tylko dla 3 i 4, a większość wykresów Px ma zakłócenia. Popełniłam wtedy za pierwszym razem - kilka błędów, bo nie zdawałam sobie sprawy, że ocena czystej mechaniki w silniku, będzie zależała od szeregu czynników w tym także działalności ECU.

    GTJTS_Px.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 12-12-2012 o 14:40

  8. #68
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jesli ktos zna język rosyjski, to mozna poogladac prace z oscyloskopem i przykłady wykresów, problemów.
    --
    http://injectorservice.com.ua/script_px.php
    --
    - poniżej balans cylindrów z GT JTS, widać zakłócenia na 1 i 4 cylindrze.( wtryskiwacze, zawory, nagar na gnieżdzie)
    - mechanika silnika, zaznaczone na czerwono w normie.
    - test był robiony żle, pierwsze zwiększanie obrotów do 2.000 robimy wolno, wtedy widać na wykresie prace wtryskiwaczy.
    - drugie zwiększanie obrotów robimy dynamicznie.

    - kąt pokrycia zaworów dla cyl 4 wynosi 5 stopni, dla cyl 3 7 stopni.

    - punkty otwarcia i zamknięcia zaworów są przesunięte w lewo, około 10 stopni.

    - teoria gazów
    - z wykresów widać że cylinder 3 w punkcie 180 stopni ma tylko 263 stopni cisnienia (chyba 2.63 bara ?).
    - jedynym wyjaśnieniem jest że zawory cylindra 3 są pokryte nagarem i dlatego ucieka ciśnienie.
    - lub też zawór 3 jest juz podpalony, na razie minimalnie poniewaz nie widac tego jeszcze na balansie cylindrów.
    - który dokłądnie zawór jest z nagarem lub jest podpalony to będzie widać na wykresie Dx.
    - punkty styku z linia 180 powinny się kończyć na wysokości 0.7 maksymalnego ciśnienia oraz 0.3.
    - maksymalne ciśnienie mierzone czujnikiem Px w granicach liniowości to 4.5 bara.

    - wg tej całej teorii gazów, ustawienie rzorządu w GT JTS jest zrobione żle, minimalnie ale jest blędne.
    - powstaje pytanie dlaczego tak się dzieje, mimo stosowania blokad przy regulacji rozrzadu.
    - wiem to ze swojego doświadczenia w 147 TS, po regulacji rozrzadu fabrycznymi blokadami, auto dalej nie miało mocy od dołu.
    - po regulacji w zakładzie tunningowym , auto o wiele lepiej się zbiera od dołu.
    - może jednak te blokady to takie sobie, bez certyfikatu, bez sprawdzenia.

    - tylko nic nie da regulacja rozrzadu bez sprawdzenia , regulacji zaworów a to już kosztuje.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	balans cylindrow.jpg
Wyświetleń:	91
Rozmiar:	73.9 KB
ID:	79914   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kat pokrycia zaworow 5 stopni cyl4.jpg
Wyświetleń:	93
Rozmiar:	61.5 KB
ID:	79916   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl3-pokrycie zaworow.jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	58.7 KB
ID:	79918   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl 4 145stopni.jpg
Wyświetleń:	77
Rozmiar:	61.2 KB
ID:	79919   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl4-fazy.jpg
Wyświetleń:	81
Rozmiar:	60.3 KB
ID:	79921  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl3-fazy.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	58.8 KB
ID:	79922   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl3-gazy.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	71.7 KB
ID:	79923  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-12-2012 o 11:39
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #69
    9none
    Gość

    Domyślnie

    ściąganie głowicy, dotarcie zaworów, planowanie bloku to koszt około 2000 zł.... doregulowanie rorządu to koszt tylko 200 zł.... ja bym jednak doregulował rozrząd i zobaczył jak będzie potem, szczególnie pod oscyloskopem i w działaniu.

  10. #70
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - takim dodatkowym wyznacznikiem że są problemy w cylindrze 3 jest parametr Compresion Ratio, stopień sprężania.
    - dla silnika TS ten parametr wynosi 10:1, dla JTS 11.3 :1 w silniku nowym.
    - można łatwo obliczyć że nagar grubosci 0.3mm , w silniku 1600 ccm3 spowoduje wzrost stonia spężania z 10,5:1 na wartość 11.2:1.

    - diagnozowany GT JTS
    cyl 4 - 13,5
    cyl 3 - 14,5.

    GT JTS
    cyl 1 - 13.3
    cyl 2 - 13.2
    cyl 3 - 13.1
    cyl 4 - 13.4

    GT JTS case2
    cyl 2 - 13.3
    cyl 3 - 13.6
    cyl 4 - 13.7

    147 TS 1.6 105CV
    cyl 1 - 11.9
    cyl 2 - 11.3

    - teraz przy zakupie starego auta do wymaganych przyrządów, czyli miernika grubości lakieru dodamy jeszcze czujnik PX, mierzący ilośc nagaru w komorze spalania.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 14-12-2012 o 11:10
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [Giulietta] diagnostyka G 1.4 MA
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 07-12-2016, 15:44
  2. [155] diagnostyka
    Utworzone przez alfa155ts w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 02:14
  3. diagnostyka ??
    Utworzone przez tommi_alfa w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-10-2010, 14:50
  4. Diagnostyka
    Utworzone przez azbxcc88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory