" Przywarla " do asfaltu. To wylacznie opony? Jesli nie, ktora czesc ( prawdopodobnie ) jest tego przyczyna?
" Przywarla " do asfaltu. To wylacznie opony? Jesli nie, ktora czesc ( prawdopodobnie ) jest tego przyczyna?
Tarcze/klocki to na pewno. Próbowałeś ją odpalać? Przed odpalaniem pasowałoby wymienić choć olej i filtry, dla pewności zlałbym też stare paliwo, przez ten czas mógł się jakiś syf tam wytrącić, choć nie jestem ekspertem.
147 2001, 1.6 105 KM- była
156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
159 2006 1.9 JTD- była
159 2005 1.9 Distinictive- była..
156 2003 2.0 TS+LPG- była
156 2003 2,5 V6- była..
156 FL 2005 1.9 jtd- była
166 FL 2005 2,4 jtd - była
Alfa Romeo Crosswagon - był..
156 FL 3.0 V6 - była
Brera Tbi 2010 - jest
Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest
i rozrząd wymień bo po tylu latach to paski sparciałe,a trzymają pewnie klocki na tarczach
Alfa, czyli walka serca z rozumem
Przez cztery lata ( 1458 - 1460 dni ) raz wlaczona, w listopadzie ub. roku. Predkosc 2000 obr. / min. i wciaz w miejscu. " Przywarla " ?
wywal klocki
Alfa, czyli walka serca z rozumem
Najbardziej prawdopodobne to właśnie klocki. Najlepiej to ściągnij koła i wtedy zobaczysz.
147 2001, 1.6 105 KM- była
156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
159 2006 1.9 JTD- była
159 2005 1.9 Distinictive- była..
156 2003 2.0 TS+LPG- była
156 2003 2,5 V6- była..
156 FL 2005 1.9 jtd- była
166 FL 2005 2,4 jtd - była
Alfa Romeo Crosswagon - był..
156 FL 3.0 V6 - była
Brera Tbi 2010 - jest
Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest
Wraz z odpowietrzeniem Ukladu hamulcowego. Lozyska?
miałem też kiedyś do czynienia z podobnym przypadkiem do twojego. stała prawie 3 lata nie odpalana na dworze, nie dalo sie jej ruszyc bo klocki przywarły do tarczy. Niestety to byl najmniejszy problem. Odpaliła i po 5 sekundach zaczęło dymić z silnika, został zgaszony szybko. Okazało się że silnik się zatarł. Także naucz się na moim przypadku, posprawdzaj oleje, paliwo, filtry, wszystko co możliwe zanim ją odpalisz![]()
Czyli, wylacznie Laweta?
Łożyska pewnie umrą, ale nie blokują póki co. Na tę chwilę najpewniej zablokowane są hamulce. Minimum to rozebranie i czyszczenie. pewnie trzeba wymienić klocki i tarcze (czasem w starych autach je daję do przetoczenia, ale w przypadku 156 to nie ma sensu, bo tak baaaardzo drogie nie są a auto potem jeździ ze słusznymi prędkościami). Raczej zastały się też zaciski i ew linki od ręcznego.
Co do rozrządu to pewnie tak,a le wątpię, żeby pękł przy odpaleniu. Za to z samym odpaleniem bywa różnie, bo po takim czasie często gryzonie się autem interesują. Olej przed odpaleniem obowiązkowo zmiana z płukaniem. Poza tym dobrze przekręcić 2-4 obroty ręką zanim ruszysz rozrusznikiem, żeby wiedzieć, czy coś nie "złapało"
jeśli odpali możesz próbować jechać, ale raczej bardzo krótki dystans. opony będą biły, hamulce - nawet jak puszczą będą bardzo tępe i kiepskie. Najlepiej laweta, weekend w garażu i możesz ruszać. Gdybyś był ze śląska to chętnie bym się przydał za przysłowiową flachę![]()
166 2.4 JTD '00 - była
164 2.0 V6 TB '91 - była
156 1.9 JTDm '04 - już nie
156 1.8 TS '00 - juz nie ma
164 2.0 V6 TB '93 - jest
Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...