Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 72

Temat: Jaka Alfa na PB/LPG pod przebiegi 40 tys. rocznie?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    156 3.0 V6 '01 blu cosmo
    Postów
    70

    Domyślnie

    Tak się składa, że mam doświadczenia z eksploatacji w LPG zarówno TS'a 2.0 jak i V-ki 2.5. Nie ma co ukrywać, że V-ka pociąga wyższe koszty eksploatacji, głównie za sprawą wyższego spalania (TS palił mi średnio ok.11l/100 LPG, V-ka średnio 13,5l/100 LPG). Trochę drożej wychodzi też bieżąca obsługa - wymiana rozrządu, oleju itp.
    Jeżeli koszty utrzymania są dla Ciebie bardzo ważnym kryterium, myślę, że TS wcale nie byłby takim złym wyborem. Nawet zakładając, że spotka Cię kiedyś konieczność remontu TS'a ( tak jak mnie spotkała - obrócona panewka), w ogólnym rozrachunku koszty i tak przemawiałyby za TS'em (przy Twoim rocznym przebiegu 40-50 tys.km sama różnica w kosztach LPG między TS a V6 to będzie ok 3 tys.zł).
    Co do wrażeń z jazdy, oczywiście V-ka deklasuje TS'a Chociaż, zadbany TS też jeździ nie najgorzej.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Witam
    Mogę mniej więcej porównać TS'a 1.8 do obecnej mojej Alfy 164 3.0 V6 a mianowicie...
    Miałem okazję jeździć przez 3 tygodnie zastępczo Twinem 1.8 do pracy i z powrotem (tylko na PB) i średnio spalał mi 9-10L wachy w trybie mieszanym (50% miasto, 50% trasa). Jazda szczerze powiem była średnio zadowalająca, nie wyrywało z butów, przyspieszenie takie sobie, no ale fakt dało się jeździć.
    Obecnie, do jazdy codziennej, używam AR 164 3.0 V6 (na razie także PB, ale przymierzam się do instalacji LPG) i wrażenia z jazdy są nie do opisania... Czuć tą moc, przy wyprzedzaniu 0 problemów, na światłach klienci za mną mogą jedynie wąchać zapach mojej strawionej przez silnik benzynki Obecnie nie zamieniłbym V-ki na żaden inny motor, aczkolwiek są też minusy a mianowicie spalanie w granicach 14L (ale jak to mówią coś za coś)
    Co do kosztów napraw, nie mam zbytnio jak porównać, ponieważ podczas mojej jazdy TS'em nic takiego sie nie stało, wymieniłem jedynie filtr powietrza, bo zasyfił się niemiłosiernie.
    Na zakończenie chciałbym napisać, że polecam V6 jeżeli lubisz poczuć trochę adrenaliny, LPG jakoś nie szczególnie szkodzi tym typom silników, natomiast nie wiem jak sprawa ma się do Twin Sparka
    Pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar pepe146
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Bujaków
    Auto
    AR 146 1,6TS ,AR166 3.2 TI, AR166 3.2
    Postów
    72

    Domyślnie

    Ja polecam 166 ale tylko V-ke żaden TS co w takim autku tylko wyje i sie męczya nie chce jechac.
    Fabryczne 150 koni to w rzeczywistości jakies 137 a V mamoment i ciągnie od wolnych obrotów i nie trzeba jej kręcić do obrócenia panewek jak często się dzieje w TS-ie w 166.
    Moje maleństwo z silniczkiem 3,2 mieści sie w 14 l LPG w mieście (jak mam szczęście i nie stoje po pół godziny w korku) hehe.
    I jeszcze jak mruczy V-ka to po prostu poezja.
    Problem z parkowaniem? Przeciętny kierowca się szybko przyzwyczai a w lusterkach fajnie widać.
    Są powody do mruczenia a dokładniej 240 powodów.
    Ostatnio się ścigałem z kumplem co ma E30 z silnikiem M z E46 i żenada BMK-a została daleko w tyle a ja ciągłem tylko do połowy gazu(było trochę ślisko i nie mógł przenieść mocy co mu jej nie brakuje bo tu turbo na asfalt zczym moja mrucxzusia nie miała problemu -wiadomo elektronika czasem sie przydaje ).



    Pozdrawiamy.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    156 V6 2,5
    Postów
    28

    Domyślnie

    Dziękuję wszystkim za dotychczasowe wypowiedzi i zainteresowanie.
    Fajnie jest się poczuć, że nie jest się pozostawionym samemu z tematem.


    Cytat Napisał marcin 80 Zobacz post
    w ogólnym rozrachunku koszty i tak przemawiałyby za TS'em (przy Twoim rocznym przebiegu 40-50 tys.km sama różnica w kosztach LPG między TS a V6 to będzie ok 3 tys.zł).
    Jaki mniej więcej jest koszt remontu TS'a po obróceniu panewki, bądź też wymiany silnika na zdrowy egzemplarz? Czy ciężko znaleźć fachowca, który sobie z tym poradzi?


    Jeśli wybór padłby na 166 to raczej tylko V, z tym, że brałbym pod uwagę również te mniejsze (2,5), bo nie ma co ukrywać, że 3,2 to już jest smoczysko jeśli chodzi o spalanie (aczkolwiek piękne, a dźwięk mogę sobie tylko wyobrazić..).

    Natomiast przy 156 dopuszczam nadal i V i TS. Może i faktycznie remont TS nie jest taki straszny, ale fajnie mieć kogoś zaufanego kto zrobi to zgodnie ze sztuką. Pozostaje rozejrzeć się zawczasu czy w moim województwie mogę na kogoś pod tym względem liczyć. Zresztą V-ki też się to tyczy w jakimś stopniu, bo nie wyobrażam sobie serwisowania u przypadkowych osób.
    Za TS'em pewnie przemawia również większa podaż na rynku (nie wiem czy ilość przekłada się na jakość) niż w przypadku V-ki.

    Koszty eksploatacji mają dla mnie znaczenie, ale powiedzmy, że paliwo nie jest tak kluczowe jak całokształt obsługi, uciążliwości związane z potencjalnym przestojem auta podczas remontu i jazda w jakąkolwiek dalszą trasę (szczególnie zagraniczną) z duszą na ramieniu. No i podatność blachy na korozję.
    Ale pewnie przesadzam i sam sobie niepotrzebnie zasiałem ziarko strachu.

    Pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    Cytat Napisał Em_Zet Zobacz post

    Jeśli wybór padłby na 166 to raczej tylko V, z tym, że brałbym pod uwagę również te mniejsze (2,5), bo nie ma co ukrywać, że 3,2 to już jest smoczysko jeśli chodzi o spalanie (aczkolwiek piękne, a dźwięk mogę sobie tylko wyobrazić..).

    Natomiast przy 156 dopuszczam nadal i V i TS. Może i faktycznie remont TS nie jest taki straszny, ale fajnie mieć kogoś zaufanego kto zrobi to zgodnie ze sztuką. Pozostaje rozejrzeć się zawczasu czy w moim województwie mogę na kogoś pod tym względem liczyć. Zresztą V-ki też się to tyczy w jakimś stopniu, bo nie wyobrażam sobie serwisowania u przypadkowych osób.
    Za TS'em pewnie przemawia również większa podaż na rynku (nie wiem czy ilość przekłada się na jakość) niż w przypadku V-ki.

    Koszty eksploatacji mają dla mnie znaczenie, ale powiedzmy, że paliwo nie jest tak kluczowe jak całokształt obsługi, uciążliwości związane z potencjalnym przestojem auta podczas remontu i jazda w jakąkolwiek dalszą trasę (szczególnie zagraniczną) z duszą na ramieniu. No i podatność blachy na korozję.
    Ale pewnie przesadzam i sam sobie niepotrzebnie zasiałem ziarko strachu.
    Spalanie 2.5 nie jest dużo mniejsze niż 3.2.
    Miałem 2.5 teraz mam 3.2 i po mieście to jest kwestia 1-2 litrów, a istotnym faktem jest, że 3.2 nie trzeba tak wysoko kręcić jak 2.5, bo w 3.2 moment jest sporo większy i dostępny niżej.
    Widzę, że jesteś z DG tak więc o serwis bym się nie martwił - w Katowicach masz ItalAuto i AutoItal Tam się znają na Vkach i ogólnie Alfach.

    Ja bym brał 156 z Vką - wydaję mi się, że jest tańsza w eksploatacji, np. samo zawieszenie z tyłu.
    Jak już będziesz w posiadaniu Vki () daj znać - mam namiary na dobrego montera LPG koło DG
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Coxu, widzę że mamy podobne przekonanie co do V-ki
    Jednak nie zgodzę się z jedną kwestią, a mianowicie jeżeli V6 to nie 156 tylko 166 albo 164 tak jak w moim przypadku. Koszty eksploatacji takiej Włoszki może i są ciut większe, ale przyjemność z jazdy nie do opisania no i ten dzwięk silnika..
    Oczywiście to jest tylko moja opinia na temat modeli i silników, wybór należy do Ciebie
    Pozdrawiam.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    156 V6 2,5
    Postów
    28

    Domyślnie

    Cytat Napisał coxu Zobacz post
    Widzę, że jesteś z DG tak więc o serwis bym się nie martwił - w Katowicach masz ItalAuto i AutoItal Tam się znają na Vkach i ogólnie Alfach.
    Rozumiem, że warsztaty godne polecenia. Dobrze wiedzieć.


    Cytat Napisał coxu Zobacz post
    Jak już będziesz w posiadaniu Vki () daj znać - mam namiary na dobrego montera LPG koło DG
    Dzięki z góry. Będę pamiętać.


    Z tymi pojemnościami to jest trochę jak ze wszystkim w życiu - trzeba iść na jakiś kompromis.
    Ja wiem, że patrząc na frajdę z jazdy to powinienem mieć jakieś 164/166 albo GTV z 3.0 . Z drugiej strony chcąc jeździć ekonomicznie powinienem mieć TS 1,6 i po sprawie. Nie sztuka iść w którąkolwiek z tych skrajności, sztuką jest znaleźć złoty środek
    Kompromisem samym w sobie jest już sama instalacja LPG, ale to nieuniknione. Daje oszczędności, tylko, że nawet na gazie można zagalopować się w kosztach. Tak jak podał wyżej Kolega Marcin 80 - spalanie pomiędzy TS'em a V2,5 to około 2,5l różnicy. 3,2 to kolejne 1-2 litry względem 2,5 co daje już powoli 4-5 litrów. A to się przekłada na 4-5 tys./rok różnicy w wydatkach. To są już wymierne kwoty.
    Już teraz mam dylemat, a co będzie jak zacznę oglądać auta? Pewnie jeszcze gorzej. Albo i nie - wybiorę drogą eliminacji po mocnym odsiewie i co zostanie to wybiorę (spodziewam się, że sporo min do ominięcia przede mną).

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    C
    Jednak nie zgodzę się z jedną kwestią, a mianowicie jeżeli V6 to nie 156 tylko 166 albo 164 tak jak w moim przypadku. Koszty eksploatacji takiej Włoszki może i są ciut większe, ale przyjemność z jazdy nie do opisania no i ten dzwięk silnika..
    156 i 166/164 to całkiem inne auta imo. 156 to taki mały agresor z Vką pod maską, 166/164 to już jednak limo

    @Em_Zet, ja robię około 100km za 50PLN - w mieście łyka mi około 18L LPG, na trasie około 13-14 z prędkościami w okolicach 130-150. Jeżdżę głównie po autostradach lub wyrobach autostradopodobnych - zresztą wtedy też często cisnę na benie. LPG głównie używam do jazdy wkoło komina i spokojnego bujania się.
    Ogólnie trzeba liczyć się z około 20% większym spalaniem LPG niż PB.
    Co do kosztów eksploatacji Vki to dosyć droga jest wymiana rozrządu, a silnik jest ogólnie bez obsługowy- pilnować trzeba tylko wymian oleju i jego stanu.
    TSy to już niestety jest inna historia.
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Koszty eksploatacji i złożoność konstrukcji są różne dla 156 i 166.
    Twałość zawieszenia nie zależy od tego, czy jeździsz w trasie, czy w mieście, tylko od jakości dróg. 166 ma na pewno bardziej problematyczne. Dużo bardziej.
    Moim zdaniem na początek wystarczy 156 1.8 - sprawna, z pewnego źródła, za jakieś 12 tys. zł.
    Na Vkę przyjdzie jeszcze czas. Przynajmniej będziesz miał progress.

    I najważniejsze - na zakupy wybierz się z kimś, kto przynajmniej ma Alfę i wie z czym to się je. Ktoś kto podpowie i ostudzi Ci łeb, żeby nie była to pierwsza i ostatnia, jaką kupujesz.
    W Zagłębiu masz zagłębie takich ziomali. Warto odżałować przysłowiową flaszkę, żeby później się cieszyć bezproblemową jazdą...
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  10. #20
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    W Zagłębiu
    kurde normalnie
    chociaż jeden wie co nie co o regionalizacji i historii regionu
    a nie pisze głupio że jak okolice Katowic to już Śląsk
    :-)

    em-zet - damy radę z mechanikami jak by co :-)








Podobne wątki

  1. Przebiegi w v6,
    Utworzone przez Hexinio11 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 02-04-2015, 20:22
  2. Przebiegi :)
    Utworzone przez mariwa21 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 23-03-2013, 21:35
  3. alfa 145 1.6 ts jaka instalacja jaka cena czy warto
    Utworzone przez aqaz w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-02-2012, 14:09
  4. [159] Ile dokładacie rocznie poza paliwem?
    Utworzone przez Seti w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 09-09-2011, 16:55
  5. Alfa ma konkurować z VW i sprzedawać 500 tys. samochodów rocznie
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-07-2010, 00:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory