Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 52

Temat: koszty alfy 156 - przy okazji jakość silnika ts

  1. #11
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał J@rek
    Normalne samochody przez 200000km wymagają wydatku rzędu 200zł
    Jakie niby ? to jest strasznie nie realne sane klocki i tarcze plyny itp. wyniosa wiecej

  2. #12
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Jak Twin Spark to tylko 8V, 16ki to już nie to.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  3. #13
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo
    Jak Twin Spark to tylko 8V, 16ki to już nie to.
    8V prawdziwy Alfoski aluminiowy blok Mam T.S przebieg 209 tys km i jak nowka

  4. #14
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Moment, moment, jak Panowie to liczycie.

    J@rek (z którym się zwykle nie zgadzam) chciał chyba zwrócić uwagę nie na to ile kosztuje eksploatacja na miesiąc. Zresztą to podejście jest błędne.

    Właściciel tego auta po zakupie przejechał 32.300km. I przejechanie tego dystansu
    (nie ważne czy zrobił go w 1,2 czy 3 lata) zgodnie z zasadą: "Jak się dba, to się ma" (bardzo często widywana opinia na forum) kosztowało go 8185zł + BENZYNA + UBEZPIECZENIE.

    Czy to są kosmiczne kwoty? Dla mnie tak. Jak na przejechany dystans absurdalne.

    Oczywiście można mówić, że na pewno licznik kręcony, oszust pewnie, oleju ktoś nie wymieniał, i pewnie jeszcze specjalnie po wybojach jeździł. Pewnie dlatego specjalnie jeździł do serwisu tyle razy, żeby auto zepsuć. Mi się te wszystkie naprawy (poza generalką silnika) wydają realne, jeżeli założymy że właściciel postępował z zasadą "Jak się dba, to się ma". Bo np. sprzęgło można wymienić jak zaczyna lekko rzęźić, a można 20.000km potem jak biegu już nie wbijesz itd.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał ozzy
    Oczywiście można mówić, że na pewno licznik kręcony, oszust pewnie, oleju ktoś nie wymieniał, i pewnie jeszcze specjalnie po wybojach jeździł. Pewnie dlatego specjalnie jeździł do serwisu tyle razy, żeby auto zepsuć. Mi się te wszystkie naprawy (poza generalką silnika) wydają realne, jeżeli założymy że właściciel postępował z zasadą "Jak się dba, to się ma". Bo np. sprzęgło można wymienić jak zaczyna lekko rzęźić, a można 20.000km potem jak biegu już nie wbijesz itd.
    I tu się zgadzam z Tobą.

    Historia mojej alfy, choć to 147, ale w rankingu awaryjności plasuje się podobnie:
    I właściciel (6 lat eksploatacji)
    Pierwsze 53 tys – 3 przeglądy w ASO zgodnie z zaleceniami.
    Wymiana rozrządu – przy 40 tys (obyło się szczęśliwie bez remontu silnika)
    II właściciel – JA – od lutego b.r. (7 miesięcy eksploatacji)
    Kupiona – 53 tys teraz ma 59 tys (przebieg autentyczny - znam ten samochód od nowości)
    Przegląd jak przy 60 tys, + wymiana 4 świec głównych
    Wymiana zawieszenia – wszystkie wahacze tylne, dwa przednie, końcówki drążków, tłumiki tylny i środkowy, amortyzatory tylne, sprzęgło z łożyskiem i wysprzęglikiem, elektryka (ogólnie), wszystkie żarówki kokpitu
    Teraz mam nadzieję na trochę spokoju….
    Jednym słowem ja wymieniam wszystko, czego nie wymienił I właściciel. Ale jak napisałeś jak się dba tak się ma….

  6. #16
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    najprostszą drogą do zarżnięcia silnika TS są wymiany oleju co 20kkm...

  7. #17
    adasco
    Gość

    Domyślnie

    J@rek nie zauwazaq jednej, zajebiscie prostej rzeczy - jezli kupuje sie mine na kolach zamiast alfy, to rzeczywiscie koszty sa zabojcze.
    A po drugie, to alfa nie jest marka dla skner i biedoty. Od tego koncern ma fiaty, a jesli nadal komus za drogo, to niebawem dotra do nas rewelacyjne samochody tata, ktore maja byc supertanie.

  8. #18
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    jedna wymiana oleju prawie po 34000 km :shock:
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #19
    adasco
    Gość

    Domyślnie

    Tak sobie czytam i analizuje i czytam.....
    i chcialbym powiedziec tylko, ze przepraszam w imieniu łodzian za naszego ziomka, ktory powinien raczej kupic calibre....

  10. #20
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    ...lepiej Corse

Podobne wątki

  1. Co wymienić przy okazji rozrządu i pompy
    Utworzone przez LukaSS w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-12-2014, 19:55
  2. spocik przy okazji WRC Pleszew
    Utworzone przez fajf w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 16:59
  3. Co wymienić przy okazji rozrządu i wariatora?
    Utworzone przez KarolAR156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-02-2012, 17:29
  4. [164] Wymiana wałka rozrzadu - co przy okazji
    Utworzone przez kw w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-03-2008, 12:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory