Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 52

Temat: koszty alfy 156 - przy okazji jakość silnika ts

  1. #21
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Ja to nawet miałam astrę...

  2. #22
    Kosiar
    Gość

    Domyślnie

    a co wy do Łopla nagle macie hehe

    to co ile ten olej w TS do wymiany idzie panowie mechanicy?

  3. #23
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    W oplu to co 40tys

  4. #24
    ʇɧɹqoq Romeo Avatar bobryt
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    OPC
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    przenosze temat do odopowiedniego działu
    1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
    2000 Subaru Forester S-Turbo

    2002 Opel Zafira OPC


    1999 Volvo V70

  5. #25
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    a to nie do działu humor :?: :wink:

  6. #26
    Awagandro
    Gość

    Domyślnie

    Chcesz tanio? Kup Corse ;] a i do niej stalówki i silnik nie za dobry bo spalanie pojdzie w gore ;] Znajomy ma zarabia miesiecznie 200zl i jeszcze mu zostaje na fajki z utrzymania auta

    Ja tam mam alfe 156 2.0 ts 98r -3 cm zawiecha. I kocham to autko ;] ps. moje 1 auto ;] taka moc a jeszcze zyje :d 12l 98.BP spalania przy 4.5l ON corsy to duzo... ale i tak wole dolozyc i powozic dupsko alfa ;]

    Pozdrawiam ;D

  7. #27
    adasco
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majka
    Ja to nawet miałam astrę...
    brzmi, jakbys chwalila sie katarem
    Ale wybaczamy bledy mlodosci....

  8. #28
    mojax
    Gość

    Domyślnie

    Historia mojej alfy, choć to 147, ale w rankingu awaryjności plasuje się podobnie:
    I właściciel (6 lat eksploatacji)
    Pierwsze 53 tys – 3 przeglądy w ASO zgodnie z zaleceniami.
    Wymiana rozrządu – przy 40 tys (obyło się szczęśliwie bez remontu silnika)
    II właściciel – JA – od lutego b.r. (7 miesięcy eksploatacji)
    Kupiona – 53 tys teraz ma 59 tys (przebieg autentyczny - znam ten samochód od nowości)
    Przegląd jak przy 60 tys, + wymiana 4 świec głównych
    Wymiana zawieszenia – wszystkie wahacze tylne, dwa przednie, końcówki drążków, tłumiki tylny i środkowy, amortyzatory tylne, sprzęgło z łożyskiem i wysprzęglikiem, elektryka (ogólnie), wszystkie żarówki kokpitu
    Teraz mam nadzieję na trochę spokoju….
    Jednym słowem ja wymieniam wszystko, czego nie wymienił I właściciel. Ale jak napisałeś jak się dba tak się ma….[/quote]

    Nie no Majka jak to czytam to naprawdę włosy mi stają na głowie 60 tyś to żaden przebieg a imprezę że tak powiem miałaś sytą... Ja mam 125 tyś , w V-ce i dopiero kończy mi się sprzęgło, elektryka jest super, 2 razy zmieniałem żarówki, wahacze tylne nietkinięte, wymienione łączniki i gumy stab. przód oczywiście cały nowy, tłumiki oryginalne, nowe jest tylko sitko... nie przypuszczałem że w siódemce może tyle się dziać, a może zrobiłaś to profilaktycznie?
    Wracając do tematu, koszty serwisu i częsci do Alfy są chore, szczególnie w ASO, dlatego trzeba sobie radzić inaczej, mamy na szczęscie Allegro i nieautoryzowane ale dobre serwisy. Części też mogłyby być nieco tańsze, ale wiadomo, auto złożone z części zamiennych kosztuje 3 razy tyle co nowe, więc trudno nie mieć wrażenia że ktoś nas jednak okrada... A co do textu że przy 200 tyś wydatek sięga 200 zł, sorry, ale głupota nie boli, nie obrażając nikogo. Mój kolega sprzedał lidera segmentu E mianowicie BMW 530, dlaczego? Jak kupił nowe był zachwycony ale po 50 000 km musiał wymienić wahacze i elementy zawieszenia, raptem wyszło 6 000, czyli w sumie rzeczywiście blisko wspomnianych 200 zł. Po prostu przeraził się kosztami.
    Wszystkie auta się psują i nie ma zmiłuj, ale dużo zależy od szczęscia, egzemplarza i dbałości właściciela. Nie rozumiem tylko rozczarowania niektórych osób, kupują AR a potem biadolą że częsci serwis itd, a gdzie był przed kupnem? Dlaczego nie sprawdził cen? No ale jak widać co niektórzy mają jeszcze we krwi ułańską fantazję, a więc Panowie z szabelkami na czołgi!!!
    Pozdrawiam prawdziwych Alfistów i Alfaholików.

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majka
    I właściciel (6 lat eksploatacji)
    Pierwsze 53 tys – 3 przeglądy w ASO zgodnie z zaleceniami.
    Kupiona – 53 tys teraz ma 59 tys (przebieg autentyczny - znam ten samochód od nowości)
    ….
    To tylko potwierdza, że Alfy nie są dla wszystkich. Przez 6 lat tylko 3 przeglądy???? - instrukcja mówi wyraźnie co 20tys km lub co roku, więc jak to jest z tą zgodnością z zaleceniami. Zresztą olej powinien być zmieniany co 10tys km
    Cytat Napisał Majka
    Przegląd jak przy 60 tys, + wymiana 4 świec głównych
    ….
    Po co ta wymiana świec. Nie miały prawa się zużyć (bez problemów wytrzymują 100tys km)- chyba że przebieg nie jest prawdziwy..

    Cytat Napisał Majka
    Wymiana zawieszenia – wszystkie wahacze tylne, dwa przednie, końcówki drążków, tłumiki tylny i środkowy, amortyzatory tylne, sprzęgło z łożyskiem i wysprzęglikiem, elektryka (ogólnie), wszystkie żarówki kokpitu
    ….
    Takie spustoszenie w zawieszeniu może tylko spowodować użytkowanie auta jak terenowego... Zresztą wymiana sprzęgła po 60tys km też dużo mówi o użytkowniku i jego sposobie jazdy. Te spalone żarówki kokpitu sugerują że auto ma jednak większy przebieg...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Zgadzam się z kolegą J@rkiem, to nie są normalne samochody.Często się tłumaczy awaryjność alfy tym , że poprzedni właściciel nie dbał, nieregularnie serwisował, itp. Ale przecież niedbalstwo użytkowników nie jest domeną tylko alfy, a jakoś inne auta znoszą to niedbalstwo. Po prostu alfy są słabej jakości, siadają w nich najróżniejsze drobiazgi. Co do silników TS 16v to choćbyś nie wiem jak koło niego skakał to i tak prędzej czy później padnie, czego dowodem jest wielu forumowiczów. Sam kupiłem alfę JTD, krajową, zadbaną , regularnie serwisowaną w aso na oryginalnych częściach- po prostu widać że poprzedni właściciel nie żałował grosza (zresztą jest rektorem na uczelni , to go było stać), i co się okazuje, że teraz mam problem z szarpaniem przy przyspieszaniu w zakresie 2000-3000rpm, powyżej ciągnie jak głupia, i znowu trzeba odwiedzić serwis, zamiast 'przepuścić' pieniądze na przyjemności , dobrze że nieźle zarabiam. No cóż, myślałem że obalę mity o awaryjności alfy, ale niestety nic z tego.


    pozdrawiam
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Co wymienić przy okazji rozrządu i pompy
    Utworzone przez LukaSS w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-12-2014, 19:55
  2. spocik przy okazji WRC Pleszew
    Utworzone przez fajf w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 16:59
  3. Co wymienić przy okazji rozrządu i wariatora?
    Utworzone przez KarolAR156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-02-2012, 17:29
  4. [164] Wymiana wałka rozrzadu - co przy okazji
    Utworzone przez kw w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-03-2008, 12:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory