Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Odpala, 10 sekund i gaśnie.

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    AR 159 SW 2.4 210KM + bonus by CINSOFT
    Postów
    121

    Domyślnie

    Tydzień temu miałem identyczną sytuację jak u Ciebie. Rano samochód odpalił bez problemów i po przejechaniu ok 500 m, zaczął się dusić na skrzyżowaniu. Zero reakcji na gaz, nawet w podłogę. ostatecznie auto zgasło :/ odpaliłem i znowu brak reakcji na dodawanie gazu i odgłos jakby się wszystko dusiło się w silniku. Samochód gasł i odpalał chyba 15 razy, a ruszyć nie mogłem. W końcu na linie pojechał do serwisu. Tego dnia był mróz ok -8 stopni, a ja dzień wcześniej zatankowałem trochę paliwa shell v-power którego nigdy wcześniej nie tankowałem. Auto weekend stało w serwisie w plusowej temperaturze, nie było żadnych błędów poza jakimś sporadycznym centralki świec żarowych. Wcześniej w tygodniu dwa razy wyskoczył na kompie błąd EGR, ale nie było Checka a po drugim usunięciu już go nie było.
    W poniedziałek odpaliło w serwisie bez problemów i jak tak jest do teraz. Padło podejrzenie, że może EGR zaciął się w pozycji otwartej. Teraz czekam na nowy EGR i zobaczę czy nie powtórzy się to po wymianie.
    Może jakieś inne sugestie oprócz EGRa?
    Ostatnio edytowane przez Belmondo ; 20-12-2012 o 22:33

  2. #12
    kocurr
    Gość

    Domyślnie

    Jak narazie
    - wypaliłem połowę baku trefnego BP ULTIMATE, zalałem zwykłe paliwo z Orlenu (tak mi polecono) i dolałem połowę dawki depresantu Shell'a.
    - przez FES'a wypaliłem DPF i z 79% zrobiło się 16%
    - Dzisiaj wymieniłem świece (wiem, że może to mieć mało wspólnego...).

    Jak narazie jest ok. Będę obserwował błędy w FES'ie, ale docelowo też stawiam na EGR.
    Jeżeli problem będzie się powtarzał - po sylwestrze wymiana tego jakże przydatnego zaworu.

    Myślę, że przyczyną tego dziwnego zachowania było połączenie - "zawieszonego" EGR'u, trefnego paliwa oraz zapchanego DPF'u - bo nic konretnego nie wyszło, a auto znów ma swoją moc i odpala "za dotknięciem"...

    Pzdr.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał kocurr Zobacz post
    Jak narazie
    - wypaliłem połowę baku trefnego BP ULTIMATE, zalałem zwykłe paliwo z Orlenu (tak mi polecono) i dolałem połowę dawki depresantu Shell'a.
    - przez FES'a wypaliłem DPF i z 79% zrobiło się 16%
    - Dzisiaj wymieniłem świece (wiem, że może to mieć mało wspólnego...).

    Pzdr.
    Sugerowałbym nie bawić się opcją wypalania serwisowego - to że fes ją umożliwia jako prawie darmowy program diagnostyczny nie oznacza że powinno się ją stosować, Jak auto miało 79% zapylenia zwykła przejażdżka po drodze szybkiego ruchu z obserwacją nasycenia, temperatur i czujników różnicowych sprawę by załatwiła (wypalałby od ok 82-85%), a metoda ta jest nieporównywalnie bezpieczniejsza niż wypalanie serwisowe.

    Pozdrawiam
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    AR 159 SW 2.4 210KM + bonus by CINSOFT
    Postów
    121

    Domyślnie

    Cytat Napisał kocurr Zobacz post
    Jak narazie
    - wypaliłem połowę baku trefnego BP ULTIMATE, zalałem zwykłe paliwo z Orlenu (tak mi polecono) i dolałem połowę dawki depresantu Shell'a.
    - przez FES'a wypaliłem DPF i z 79% zrobiło się 16%
    - Dzisiaj wymieniłem świece (wiem, że może to mieć mało wspólnego...).

    Jak narazie jest ok. Będę obserwował błędy w FES'ie, ale docelowo też stawiam na EGR.
    Jeżeli problem będzie się powtarzał - po sylwestrze wymiana tego jakże przydatnego zaworu.

    Myślę, że przyczyną tego dziwnego zachowania było połączenie - "zawieszonego" EGR'u, trefnego paliwa oraz zapchanego DPF'u - bo nic konretnego nie wyszło, a auto znów ma swoją moc i odpala "za dotknięciem"...

    Pzdr.
    U mnie też jest już cały czas ok! Dzisiaj w nocy było -8 i auto odpaliło na dotyk. Błędów na kompie brak, a EGR jeszcze nie wymieniony. Auto przyspiesza jak wcześniej. Ale przez to że lina już raz była co mnie mocno zirytowało, odpalając rano auto zastanawiam się czy zaraz nie stanę.
    Jak coś ustalisz to pisz

    Pozdro

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    Sumując te wszystkie objawy,które tutaj opisujecie i ogólnie na na forum(w szczególności dotyczy silnika 2,4)typu :szarpie,nie jedzie,odpala i gaśnie,muli przy 2tys obrotów,puszcza dyma itd to w 95% przypadków odpowiada za to kolektor dolotowy(klapy wirowe) lub EGR.Także proponuje wszystkim wywalenie tego ekoszajsu z silnika i wtedy zobaczymy ile jeszcze będzie się pojawiało tematów z ww objawami.Nie pisze tego w ciemno,też przerabiałem ten temat,pozbyłem sie tego i od 3 miesięcy mam święty spokój z autem.Rozwiązanie z klapami i EGRem jest wadliwe i dam sobie mały palec obciąć,że wiedzą o tym w Fiacie tylko jakoś muszą zarabiać na serwisie.W moim silniku 2,4MJET kolektor wyleciał po raz pierwszy przy przebiegu 33tys-wymieniony na gwarancji+oczywiście rozrząd;przy 68tys powtórka,tylko że teraz to już trzeba płacić za wszystko,a tani interes to nie jest.Zakładając przebieg 100tys rocznie to jak? mam płacić 10k-chyba jakiś fatalny żart.Wnioski wyciągajcie sami,ja to zrobiłem.

  6. #16
    kocurr
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Sugerowałbym nie bawić się opcją wypalania serwisowego - to że fes ją umożliwia jako prawie darmowy program diagnostyczny nie oznacza że powinno się ją stosować, Jak auto miało 79% zapylenia zwykła przejażdżka po drodze szybkiego ruchu z obserwacją nasycenia, temperatur i czujników różnicowych sprawę by załatwiła (wypalałby od ok 82-85%), a metoda ta jest nieporównywalnie bezpieczniejsza niż wypalanie serwisowe.

    Pozdrawiam
    Uwierz, że zrobiłem to z konieczności, bo DPF nie wypalił się w trasie, a kontrolka "Anti-pollute filter clogged" wyskakiwała i samochód miał "muła"...
    Po wypalaniu serwisowym samochód zaczął w końcu jeździć normalnie i bez problemowo.
    Po trasie którą dzisiaj zrobiłem jedyny błąd jaki wyskoczył to P0100 czyli "Przepływomierz". Skasowałem - zobaczymy co dalej będzie.
    Jak widać coś w tym układzie dolotowym siedzi i trzeba będzie to sprawdzić, ale to raczej po nowym roku.

    Pzdr i dzięki wszystkim za pomoc.

  7. #17
    kocurr
    Gość

    Domyślnie

    Problem powrócił po tygodniu.
    Samochód znów stoi pod blokiem z rozładowanym akumulatorem, bo po odpaleniu nie reaguje na gaz i gaśnie po 5 sekundach.
    Tym razem nawet nie było mrozu, ani BP Ultimate.
    Największy problem to fakt, że zarówno T&T Twardowski jak i Pablo Garage - są nieczynni do 3-ego Stycznia.

    No nic... To chyba jednak poważniejsza sprawa.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar stawu
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 2005r Sedan
    Postów
    440

    Domyślnie

    Ja miałem takie same objawy. Czasami udało się uruchomić to bardzo kopcił i z opóźnieniem reagował na pedał gazu. Mechanik szukał rożnych przyczyn. Po odłączeniu wężyka od zmiennej geometrii auto odpalało za każdym razem ale pojawiał się brak mocy i kopcił strasznie z rury. Po ponownym podpięciu gasł od razu. Wysłałem turbinę do sprawdzenia, okazało się ze łopatki są lekko zapieczone. Niestety po montażu problem nie zniknął. W końcu udało się naprawić. Okazało się ze EGR się przyciął i czujnik od turbo złapał jakiegoś syfu. Od tamtej pory mam na razie spokój. Problem opisywałem w tym temacie http://www.forum.alfaholicy.org/159_...silnika-3.html
    Alfa Romeo 146 1.4 TS '98, 156 1.8 TS '00, 159 1.9 JTDM '05

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Zamiast sprawdzać tylko błędy i gdybać proponowałbym zarobić logi z dłuższej przejażdżki. Masy powietrza, ciśnienia na listwie, %egr, dawkę ogólną paliwa, korekty i to w tym samym czasie, a tym bardziej podczas gdy nie chce zapalić. Te wartości przyszły mi do głowy jako podstawowe, a z nich wiele można wyłapać.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Zamiast sprawdzać tylko błędy i gdybać proponowałbym zarobić logi z dłuższej przejażdżki. Masy powietrza, ciśnienia na listwie, %egr, dawkę ogólną paliwa, korekty i to w tym samym czasie, a tym bardziej podczas gdy nie chce zapalić. Te wartości przyszły mi do głowy jako podstawowe, a z nich wiele można wyłapać.
    Wiesz, jest problem z "zrobić logi z dłuższej przejażdżki" w sytuacji gdy auto nie chce zapalić
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. Odpala i gaśnie
    Utworzone przez ayrekp w dziale 147
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 17:20
  2. Ksenon mruga przez 5 sekund i gaśnie
    Utworzone przez sebek501 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-06-2015, 06:45
  3. Odpala i Gaśnie
    Utworzone przez nietyx w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 09:23
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 20:29
  5. [145] Gaśnie,a po godzinie odpala i znowu gaśnie.
    Utworzone przez jarek0301 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-08-2008, 22:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory