Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 85

Temat: Zakup Alfy 156 V6

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szykaz
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    159
    Postów
    292

    Domyślnie Zakup Alfy 156 V6

    Witam drodzy koledzy. Jestem posiadaczem Alfy 156 JTDm, od pewnego czasu zacząłem się interesować silnikami V6. Stąd też postanowiłem utworzyć ten temat. Więc do rzeczy. Jestem zainteresowany zakupem Alfy 156 z silnikiem 2.5 V6 190km. Samochodu nie potrzebuję na dziś dzień stąd też chce sobie na spokojnie pozbierać informacje na temat tegoż samochodu i tutaj zwracam się z prośbą do Was. Najlepiej jakby wypowiedzieli się posiadacze takich Alf.

    A więc po kolei:
    1. Na allegro czy też otomoto znajduje się kilkadziesiąt egzemplarzy V6, w różnych cenach (nawet od 6 tysięcy ale takie raczej mnie niezbyt interesują), więc pierwsze moje zapytanie będzie dotyczyło właśnie tego ile trzeba dać za Alfę z konkretnego rocznika, oczywiście plus minus bo wiadomo, że nie sam rocznik decyduje o wartości auta.
    2. Co po zakupie i jakie koszty? Rozumiem, że na dzień dobry rozrząd, oleje, filtry i pewnie z zawieszenia też coś.
    3. Jak się zabrać do zakupu V6? Szukać egzemplarza z gazem czy gołej V6? Zwracać uwagę na coś szczególnego? Wiem, że podpięcie pod kompa, sprawdzenie szyb itp. sam mam Alfe więc mniej więcej wiem z czym się to je.
    4. Jak z gazowaniem? Tutaj czytałem sporo opinii, jedni chwalą, inni nie. Ale ponoć z dobrą instalacją nie ma problemów, dużo opinii pozytywnych ma instalacja Stag300? Co w tym temacie? Jaki konkretny zestaw do gazowania? I jak realnie wyglada spalanie gaz/benzyna?
    5. Jak wygląda trwałość silników V6, np w porównaniu do TS czy JTD? Wiem, że to silnik sportowy i raczej do diesli sie nie porównuje ale chodzi o rozeznanie

    Chciałbym abyście ten temat potraktowali poważnie i żeby był on takim małym poradnikiem dla zainteresowanych V6.
    Powiem jeszcze, że szukam egzemplarza tak z rocznika co najmniej 2000, lepiej by było nawet '01 czy '02 ale stan techn. też biorę pod uwagę. A jeśli chodzi o wyposażenie to najlepiej z wnętrzem poliftowym i bananową skórą Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez szykaz ; 23-12-2012 o 09:43
    Jestem Szymon, mam 28 lat i jestem Alfaholikiem.

    Moje Belle:
    obecna - 159FL SW 1.9 JTDm 16v '09: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...wsza_159_.html
    była - 156FL SW 1.9 JTDm 16v '04: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...lbiciela_.html
    była - 156 Sedan 2.5 V6 24V '00: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._v6_busso.html
    była - 156FL Sedan 1.9 JTDm 16v '03: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...an_matiuk.html

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Litrowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Wawa, Brodnica,Uć górna
    Auto
    156 3.0 v6 Q-DISTINCTIVE sw 04r LUCI DI BOSCO
    Postów
    346

    Domyślnie

    AD1 te kilkadziesiąt sztuk to gdzie ?kilka, kilkanascie to sie zgodze, ile trzeba dax napewno za free nikt ci doinwestowanej sztuki nie odda co nie jest regułą bo okazje sie zdazają
    AD2 Jakies 900pln za klamoty rozrządu z pompą wody to zalezy jakie masz znizki plus robota ok400za wymiane plus standardy olej filtr
    AD3temat o gazowaniu v6 jest tu obszerny poszukaj i poczytaj
    Moja cwaniara BY LITROWY 3.0v6SW QTRONIC http://www.youtube.com/watch?v=hJHuK...ature=youtu.be
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/70296-litrowe_ar156sw_2_5v6_q.html

  3. #3
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    ad.1 czemu nie za 6 tys? jeśli by były tylko pierdoły do porobienia a kalkulacja naprawy by wyszła na plus to bym się nawet nie zastanawiał. Moja po zakupie nie była arcydziełem ideału, wiele ciekawych kwiatków w niej znalazłem typu nie dokręcone zawieszenie, brak śruby na zacisku. Tylko, że spodziewałem się za takie pieniądze ideału nie będzie. Zresztą powiedzmy sobie szczerze - chcesz 10-12 letnie auto kupić - 90% aut to trupy wymagające mocnych inwestycji.

    ad.2 Ja kupując miałem dodatkowe 2tys, na tzw pakiet reanimacyjny - czyli rozrząd + niespodzianki o których zawczasu się nie wie. Moje szczęście jest takie, że sam wszystko robię przy aucie więc robocizna mi odpada.

    ad.3, 4 - Osobiście szukałem bez instalacji gazowej i tak bym proponował szukać. Co do gazowania http://www.forum.alfaholicy.org/lpg_...owaniu_v6.html
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 23-12-2012 o 10:20

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szykaz
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    159
    Postów
    292

    Domyślnie

    W sumie mogłaby być za 6-7 jeśli rzeczywiście by sie kalkulowało. Napisałem, że raczej nie gdyż bardziej chodziło mi tutaj o to, że jak ktoś sprzedaje za niską cenę to raczj zajeżdżone... Jeśli natomiast trafiłby sie dobry egzemplarz bez gazu najlepiej z forum to czemu nie Dlatego właśnie zapytałem orientacyjnie ile za jaki rocznik żeby nie płacić, albo inaczej ile za sensowną V6 żeby nie kupić grata za niewiadomo ile Przykładowo v6 z roku 2001, 2002 w dobrym stanie bez gazu złapiesz od... do...

    Co do pakietu reanimacyjnego cinas: koszt rozrządu kompletnego do V6 mieści się w 2tys (oczywiście rozrząd kompletny)? Czy to same częsci? Poprzednik napisał że klamoty 9 stówek. Szczerze myślałem że do V6 będzie drożej. Nie wiem jak z robocizną.

    O gazowaniu już trochę wiem, znaczy podzespoły, inwestowałbym chyba w: STAG300-6 ISA2, wtryski Hana2000, reduktor KME Gold albo skorpion (? tu sie troche wacham), wielozawór tomasetto. Jeszcze kwestia kosztów i wyboru gazownika w okolicach Krakowa.
    Aha, cinas twoja zagazowana?
    Ostatnio edytowane przez szykaz ; 23-12-2012 o 10:58
    Jestem Szymon, mam 28 lat i jestem Alfaholikiem.

    Moje Belle:
    obecna - 159FL SW 1.9 JTDm 16v '09: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...wsza_159_.html
    była - 156FL SW 1.9 JTDm 16v '04: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...lbiciela_.html
    była - 156 Sedan 2.5 V6 24V '00: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._v6_busso.html
    była - 156FL Sedan 1.9 JTDm 16v '03: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...an_matiuk.html

  5. #5
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał matiuk
    Co do pakietu reanimacyjnego cinas: koszt rozrządu kompletnego do V6 mieści się w 2tys (oczywiście rozrząd kompletny)? Czy to same częsci? Poprzednik napisał że klamoty 9 stówek. Szczerze myślałem że do V6 będzie drożej. Nie wiem jak z robocizną.
    Rozrząd około 900 pln . Reszta kasy na olej, filtry i inne nie planowane rzeczy poszła. A czy 2 koła starczy ? Mi starczyło by było bezpiecznie.

    Cytat Napisał matiuk
    O gazowaniu już trochę wiem, znaczy podzespoły, inwestowałbym chyba w: STAG300-6 ISA2, wtryski Hana2000, reduktor KME Gold albo skorpion (? tu sie troche wacham), wielozawór tomasetto. Jeszcze kwestia kosztów i wyboru gazownika w okolicach Krakowa.
    Aha, cinas twoja zagazowana?
    Tak już zagazowana - w 90% wg przepisu powyżej - reduktor mam tylko inny (Nie pamiętam jaki )

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Jest jakis polift z 2002 za nie cale 13k po stanie wyglada na normalne uzytkowanie, chociaz opony ma wsadzone typowo na sprzedaz ;] pozatym super stanu nie szukaj bo to juz auta ktore maja 10 lat i wiecej... igielki to mozna w salonie szukac ;] Ja za swoja dalem nie cale 8.5k 3 lata temu a srodek miala jak z fabryki z tym ze byla robiona w kilku miejscach ale widzialem w jakim stopniu wiec mi to nie przeszkadzalo. Te silniki sa idiotoodporne ale trzeba o nie dbac. Litrowy dobrze juz napisal kompletny rozrzad + pompa wody okolo 950zl z wysylkami i srednio 450 robota, sprzeglo ze znizkami kupisz za 550zl itd itd.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar chmielo
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 - 2,5 V6 24V
    Postów
    62

    Domyślnie

    Okazje cenowe przy zakupie 156 V6 traktować bardzo ostrożnie, (owszem czasami trafi się perełka ale raz na 100 lat), egzemplarze na allegro i otomoto wymagają sporych nakładów, czasami przekraczające możliwości nie wtajemniczonego właściciela. Najlepiej szukać aut na forum od maniaków, unikać egzemplarzy w stanie idealnych z zagranicy.
    Po zakupie na pewno rozrząd, olej + płyny, na pewno coś w zawieszeniu wyjdzie i w hamulcach. Osobiście nie szukałem długo Alfy, mam słabe nerwy, pierwszy trafiony egzemplarz (oczywiści CosmoBlue V6, bez gazu, powtarzam) na otomoto, bilet na pociąg, jadę, nie oglądam, wracam, wnikliwa weryfikacja na podnośniku, rozrządy, sprzęgła, oleje, zawieszenie, wszystko naszykowane, poskładane i wyjechane. Brakuje mi, brakuje mi ciągle kasy na GTA...
    V-6 akustyczna heroina

  8. #8
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Nie dopisałem - Auto kupiłem od użytkownika forum - nie żałuję, pomimo kilku mankamentów oraz świadom jakie są nie dociągnięcia do zrobienia.
    Cytat Napisał chmielo Zobacz post
    Brakuje mi, brakuje mi ciągle kasy na GTA...
    Nie tylko tobie , ale głęboko wierzę, że ten dzień nadejdzie

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Postów
    356

    Domyślnie zakup v6

    Cytat Napisał cinas Zobacz post
    Nie dopisałem - Auto kupiłem od użytkownika forum - nie żałuję, pomimo kilku mankamentów oraz świadom jakie są nie dociągnięcia do zrobienia.

    Nie tylko tobie , ale głęboko wierzę, że ten dzień nadejdzie
    silniki v6 niezniszczalne przy zachowaniu minimum dbałosci poza apetytem na paliwo moim zdaniem najlepsze silniki na swiecie w tej klasie...dzwiek,ochota do pracy no i trwałosc nie maja sobie rownych...o gazowaniu sie nie wypowiadam bo zaraz ktos tu na mnie nakrzyczy ale jestem zdecydowanie przeciw gazowaniu v6...wazne rzeczy to sprzeglo i rozzad...bo wystarczy zeby te 2 rzeczy wymagały na dzien dobry i juz masz cene auta plus jakies 2-3 tys...wahacze gora i doł i juz kolejny prawie tysiak peka...poza ty zwroc uwage na korozje zwłaszcza podłoge bo alfy sa himeryczne czasem rdzewieja cz\asem wogole...mowie o 156 ...tyle reszta jak porobisz to o czym napisałem bedziesz jezdzil do smierci ...POZDRAWIAM

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Ad. 1 - Cenami się zbytnio nie sugeruj - patrz na stan samochodu. Ja przed zakupem swojej widzialem więcej niż pare sztuk w cenie sugerującej, że autko będzie w super stanie a były to strucle. Ważne żebyś wiedział co kupujesz i był świadomy jakie bolączki ma wybrany przez Ciebie egzemplarz. Jeśli trafi się jakaś Bella godna uwagi podepnij ją pod kompa, można podjechać sprawdzić geometrie zawieszenia czy autko nie zostawia za sobą czterech śladów i przy okazji sprawdzić jak się zawieszenie trzyma. Jeśli samochod jest krajowy to najprawdopodobniej na początku był serwisowany w ASO i może mieć jakąś historie tam zapisaną (moja Włoszka była kupiona w Pl i byłem na sprawdzeniu przed zakupem w ASO - koszt (czerwiec 2012) -250zl) Po którymś tam roku (2001/2002) V6 doposażono w więcej sond lambda przez co jest troche więcej zabawy z wydechem.

    Ad. 2 - Kompletny rozrząd z rolkami, pompa wody, pasek micro plus wszystkie rolki, termostat, świece, wszystkie plyny i filtry wraz z robotą kosztowalo mnie około 2100zl. Zwiecha to koszt jak w każdej innej 156tce.

    Ad. 3 - Patrz Ad. 1 + osobiście szukałbym v6 bez gazu i póżniej zagazował no chyba, że jest to jakaś dobra instalka pasująca do charakteru tego silnika. Z tym sprawdzeniem szyb to bez przesady. Okaże się, że przednia szyba była wymieniana i co ? "Oj, pewnie musiał mieć niezłego dzwona skoro szybę wymieniono" Mamy takie drogi w polsce, że wystarczy aby głupi kamyk wystrzelony z pod kół wymijanego samochodu przyczynił się do wymiany szyby albo jakiś złodziej, któremu spodobalo się jak gra nasze radio i juz nie mamy bocznej szyby. Jedz na geometrie podwozia i niech Ci sprawdzą czy pochylenie, WSZ, PSZ i co tam jeszcze sprawdzają. Wtedy będziesz wiedział czy autko jest proste no i miernik lakieru.

    Ad. 4 - Jest cały oddzielny temat o gazowaniu fałek.

    Ad. 5 - W fałce nie masz wariata, panewki tak nie padają. Nie masz turbo, dwumasy, padającego od przyrostu Nm sprzęgła, EGR, nieszczelnego intercoolera więc jest troch mniej rzeczy, które mogą paśc. Co do ewentualnych bolączek które od święta mogą trapić fałeczki: nieszczelny dolot, przepływka, sonda lambda, mechanizm różnicowy. (pewnie coś by się jeszcze znalazło ale tylko tyle mi chodzi po głowie po lekturze forum). Z ewentyalnymi naprawami jest gorzej bo jest mniej miejsca pod maską i gimnastyka konieczna. Trudniej też znaleźć speca od fałek, choćby do wymiany paska rozrządu potrzebujesz oryginalnych blokad. Co do trwałości silników v6 to ponoć jak to napisano wyżej są idiotoodporne no ale nie znaczy to, że wszystkie są w idealnej kondycji no i są na mnejszych przebiegach chyba, że jesteś naiwny i wierzysz w 12letnie dizle z 190 tys przebiegiem.

    Cytat Napisał matiuk Zobacz post
    Powiem jeszcze, że szukam egzemplarza tak z rocznika co najmniej 2000, lepiej by było nawet '01 czy '02 ale stan techn. też biorę pod uwagę. A jeśli chodzi o wyposażenie to najlepiej z wnętrzem poliftowym i bananową skórą Pozdrawiam.

    Stan techniczny to bierz przedewszystkim pod uwagę. To nie TS albo JTD, że jest w czym przebierać chyba, że masz drugie tyle na remont samochodu.

    Życzę Ci cierpliwości i wytrwalości przy poszukiwaniach faleczki - będzie potrzebne

Podobne wątki

  1. Zakup Alfy 147
    Utworzone przez AdaaM_ w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 08:44
  2. Zakup Alfy
    Utworzone przez stormer w dziale 156
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 06-12-2011, 10:20
  3. [155] Zakup Alfy 155
    Utworzone przez waci82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-10-2009, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory