U mnie w 164 V6 były stuki przy schodzeniu z obrotów - przyczyną była panewka korbowodowa.
U mnie w 164 V6 były stuki przy schodzeniu z obrotów - przyczyną była panewka korbowodowa.
AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
AR 164 3.0 V6 - sprzedam części
na wariator to nie wygląda
Przy tym remoncie właściciel nie wymienił panewek korbowodowych bo podobno były w świetnym stanie.Ja by zmienił akurat bo to nie wydatek a spokój bezcenny tym bardziej że w TS 16V panewek "na oko" sie nie sprawdzi.Trzeba plastigage i pomiar ale w przedziale 160-220tys przebiegu juz mozna sobie zmienic.Też podobny przypadek już miałem i panewka była lub też sworzeń a nawet kawałek tłoka ale to raczej wykluczam
- - - Updated - - -
Mam wariator pewny na podmiane więc można to łatwo wykluczyć w razie ewentualnych komplikacji co do diagnozy
Niech kolega nagra ten dźwięk i zapoda linka - będzie nam prościej.
AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
AR 164 3.0 V6 - sprzedam części
Masz w pierwszym poście
Aby rozwiać wątpliwości - Nie są to ani panewki, ani sworzeń w tłoku. Jutro może uda się ustalić przyczynę...
Na oko można ocenić czy panewka jest ok czy też nie.
Poza tym, silnik przed rozebraniem chodził dobrze. Jedynie brał sporo oleju, dlatego też zdecydowałem się na rozebranie. Okazało się, że 7 uszczelniaczy zaworowych nie było założonych na swoim miejscu - to tak na marginesie, aby nie było domysłów, że silnik ledwo żył, że dojechany i teraz coś nie gra przez to.
Wszystko sie zdarzyc moze i nic nie jest wykluczone.Kontakt do mnie masz,pod tym wariatorem sie podpisuje i zgodnie z umowa wysle drugi na podmiane w celu rozwiania watpliowosci.Zycze by to sie okazal wariator![]()
Jakość nagrania trochę kiepska ale wydaje mi się, iż to ani wariator ani panewka ani główka korbowodu. Może koledzy po prostu czegoś nie skręcili i stąd ten dźwięk.
AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
AR 164 3.0 V6 - sprzedam części
jak tam sprawa odgłosów? często się zdarza ze jak nie opróżni się popychaczy hydraulicznych z oleju to jest taki dźwięk. druga sprawa to czy sprawdziłeś kanały olejowe głowicy bo może olej gdzieś nie dochodzi. sam robisz głowice czy dajesz komuś do zrobienia i sprawdzenia? ja zawsze sprawdzam po odbiorze z regeneracji/planowania plus mycie etc.
ja zawsze zostawiam silnik na chodzie na godzinę albo dwie. pierwsza sprawa to sprawdzenie układu chłodzenia druga sprawa to wypełnienie olejem popychaczy. dopiero po rozgrzaniu przegazowanie porządne i za drugim trzecim uruchomieniem silnik chodzi jak zegarek.
Ostatnio edytowane przez jendras ; 29-12-2012 o 17:30
Stuków brak, w końcu.
A więc:
trzech mechaników poproszonych o opinię - wg nich tłok spotykał się z zaworem, popychacze się tłukły lub ,,nie wiadomo co to,,.
Bzdurą była diagnoza z zaworem i tłokiem - tak na mój rozum.
Wziąłem się sam z ojcem za to. Nawiasem mówiąc okazało się, że 3 nowe popychacze były do wyrzucenia. Miały duży luz. Ale objawy raczej nie wskazywały na to aby to one były przyczyną tych stuków i tak właśnie było.
Przyczyną był rozrząd. Po ustawieniu go przy pomocy blokad ( na 100% do tego silnika) podczas zapłonu strzelało w kolektor ssący.
Silnik chodzi dobrze tylko w takiej konfiguracji : wałek ssący przyspieszony o 1 ząbek, a wydechowy opóźniony o 4. I jest to ustawienie najbardziej zbliżone do fabrycznego, na którym silnik chodzi bez strzałów. Przestawienie któregoś wałka choćby o 1 ząbek w stronę prawidłowego ustawienia powoduje że strzały się pojawiają.
Sprawa dziwna. Przyczyną mogą być świece. Prawdopodobnie te małe, dopalające. Ze względu na ubogą mieszankę w TS-ie iskara musi być dobra, gdy jest słaba to właśnie mogą być takie objawy. Pomimo, że są założone nowe to nie można ich wykluczyć...
Druga opcja to wariator nie działający w 100% prawidłowo - może źle przyspiesza wałek. Choć podobno zaczyna działać od 1800obr z tego co pamiętam, a strzały były przy niższych obrotach również.
Nic innego do głowy mi nie przychodzi.
Podsumowując silnik chodzi cicho, równo i ma moc. Dziś/jutro pomierzę go na hamowni. Ciekaw jestem ile brakuje mu do mocy fabrycznej.
Ostatnio edytowane przez Sławek325 ; 30-12-2012 o 11:33