Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 61

Temat: 2.0 TS głośne stuki przy schodzeniu z obrotów ( po małym remoncie)

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    U mnie w 164 V6 były stuki przy schodzeniu z obrotów - przyczyną była panewka korbowodowa .
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    na wariator to nie wygląda

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Przy tym remoncie właściciel nie wymienił panewek korbowodowych bo podobno były w świetnym stanie.Ja by zmienił akurat bo to nie wydatek a spokój bezcenny tym bardziej że w TS 16V panewek "na oko" sie nie sprawdzi.Trzeba plastigage i pomiar ale w przedziale 160-220tys przebiegu juz mozna sobie zmienic.Też podobny przypadek już miałem i panewka była lub też sworzeń a nawet kawałek tłoka ale to raczej wykluczam

    - - - Updated - - -

    Mam wariator pewny na podmiane więc można to łatwo wykluczyć w razie ewentualnych komplikacji co do diagnozy

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Niech kolega nagra ten dźwięk i zapoda linka - będzie nam prościej.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Masz w pierwszym poście

  6. #16
    Sławek325
    Gość

    Domyślnie

    Aby rozwiać wątpliwości - Nie są to ani panewki, ani sworzeń w tłoku. Jutro może uda się ustalić przyczynę...

    Na oko można ocenić czy panewka jest ok czy też nie.
    Poza tym, silnik przed rozebraniem chodził dobrze. Jedynie brał sporo oleju, dlatego też zdecydowałem się na rozebranie. Okazało się, że 7 uszczelniaczy zaworowych nie było założonych na swoim miejscu - to tak na marginesie, aby nie było domysłów, że silnik ledwo żył, że dojechany i teraz coś nie gra przez to.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Wszystko sie zdarzyc moze i nic nie jest wykluczone.Kontakt do mnie masz,pod tym wariatorem sie podpisuje i zgodnie z umowa wysle drugi na podmiane w celu rozwiania watpliowosci.Zycze by to sie okazal wariator

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Jakość nagrania trochę kiepska ale wydaje mi się, iż to ani wariator ani panewka ani główka korbowodu. Może koledzy po prostu czegoś nie skręcili i stąd ten dźwięk.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sławek325 Zobacz post
    Po złożeniu silnika, od razu słyszalne są wyraźne, głośnie stuki przy schodzeniu z obrotów
    jak tam sprawa odgłosów? często się zdarza ze jak nie opróżni się popychaczy hydraulicznych z oleju to jest taki dźwięk. druga sprawa to czy sprawdziłeś kanały olejowe głowicy bo może olej gdzieś nie dochodzi. sam robisz głowice czy dajesz komuś do zrobienia i sprawdzenia? ja zawsze sprawdzam po odbiorze z regeneracji/planowania plus mycie etc.

    ja zawsze zostawiam silnik na chodzie na godzinę albo dwie. pierwsza sprawa to sprawdzenie układu chłodzenia druga sprawa to wypełnienie olejem popychaczy. dopiero po rozgrzaniu przegazowanie porządne i za drugim trzecim uruchomieniem silnik chodzi jak zegarek.
    Ostatnio edytowane przez jendras ; 29-12-2012 o 17:30

  10. #20
    Sławek325
    Gość

    Domyślnie

    Stuków brak, w końcu.

    A więc:
    trzech mechaników poproszonych o opinię - wg nich tłok spotykał się z zaworem, popychacze się tłukły lub ,,nie wiadomo co to,,.

    Bzdurą była diagnoza z zaworem i tłokiem - tak na mój rozum.
    Wziąłem się sam z ojcem za to. Nawiasem mówiąc okazało się, że 3 nowe popychacze były do wyrzucenia. Miały duży luz. Ale objawy raczej nie wskazywały na to aby to one były przyczyną tych stuków i tak właśnie było.

    Przyczyną był rozrząd. Po ustawieniu go przy pomocy blokad ( na 100% do tego silnika) podczas zapłonu strzelało w kolektor ssący.
    Silnik chodzi dobrze tylko w takiej konfiguracji : wałek ssący przyspieszony o 1 ząbek, a wydechowy opóźniony o 4. I jest to ustawienie najbardziej zbliżone do fabrycznego, na którym silnik chodzi bez strzałów. Przestawienie któregoś wałka choćby o 1 ząbek w stronę prawidłowego ustawienia powoduje że strzały się pojawiają.

    Sprawa dziwna. Przyczyną mogą być świece. Prawdopodobnie te małe, dopalające. Ze względu na ubogą mieszankę w TS-ie iskara musi być dobra, gdy jest słaba to właśnie mogą być takie objawy. Pomimo, że są założone nowe to nie można ich wykluczyć...

    Druga opcja to wariator nie działający w 100% prawidłowo - może źle przyspiesza wałek. Choć podobno zaczyna działać od 1800obr z tego co pamiętam, a strzały były przy niższych obrotach również.
    Nic innego do głowy mi nie przychodzi.

    Podsumowując silnik chodzi cicho, równo i ma moc. Dziś/jutro pomierzę go na hamowni. Ciekaw jestem ile brakuje mu do mocy fabrycznej.
    Ostatnio edytowane przez Sławek325 ; 30-12-2012 o 11:33

Podobne wątki

  1. [145] Gaśnie przy schodzeniu z obrotów i inne
    Utworzone przez mus102 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-02-2017, 11:55
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-03-2015, 14:42
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  4. Dziwny dźwięk przy schodzeniu z obrotów
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-02-2011, 23:57
  5. V6 - przygasanie/zafalowanie przy schodzeniu z obrotów ...
    Utworzone przez GrzesiekK. w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-04-2010, 21:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory