Strona 43 z 86 PierwszyPierwszy ... 333435363738394041424344454647484950515253 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 421 do 430 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #421
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Adamss
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Trzcińsko-Zdrój
    Auto
    AR 156 2.0 TS Sportwagon i Fiat Marea Wekend 1.6SX BMW E39 520i
    Postów
    33

    Domyślnie

    Przeczytałem jako młody-gniewny, szanuje swoją belle mam zamiar zrobić przebieg 500 tys km

  2. #422
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    3mam kciuki

  3. #423
    Użytkownik Świeżak Avatar Zet
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR 159 ti tbi
    Postów
    94

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Jeśli stosuje się te trzy proste zasady gwarantuje Ci że wariator wytrzyma dwie zmiany paska 120 000 km.
    -olej max
    -regularna wymiana(dobrego i o odpowiedniej klasy)oleju
    -po zapaleniu nie dotykać pedału gazu przez min 3 sekundy.
    Ta trzecia jest b. ważna a często nie przestrzegana szczególnie przez młodych Alfistów którzy lubieją by silnik zawył po odpaleniu.A to smierc dla wariatora.
    reguralna wymiana - ok
    Olej max - bez jaj, nie raz miałem na minimum i silnik żyje, szczerze mówiąc jak to sie ma do ciśnienia oleju na magistrali - z tego co wiem to ciśnienie robi pompa oleju, która dopóki nie zasysa powietrza to robi ciśnienie

    -po zapaleniu nie dotykać pedału gazu przez min 3 sekundy. - dodam wiecej - nie przekraczac 3 tys obrotów dopóki temp. nie wzrośnie do 50 stopni, a później nie wiecej niz 4 tys. do pelnego nagrzania silnika. Potem czesto krecilem do odciecia, a silnik nadal zyje.
    Ostatnio edytowane przez Zet ; 30-12-2012 o 00:23
    159 tbi Ti
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Były Alfa 146 ti, 156 2,4 jtdm 20V

  4. #424
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Adamss
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Trzcińsko-Zdrój
    Auto
    AR 156 2.0 TS Sportwagon i Fiat Marea Wekend 1.6SX BMW E39 520i
    Postów
    33

    Domyślnie

    Oprócz co kolega Zet napisał ruszanie delikatnie, a nie jak niektórzy goście bez mózgu z piskiem opon czy to na zimnym czy ciepłym później żdziwnie że panewka wypadła zamka od kata.

  5. #425
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adamss Zobacz post
    Oprócz co kolega Zet napisał ruszanie delikatnie, a nie jak niektórzy goście bez mózgu z piskiem opon czy to na zimnym czy ciepłym później żdziwnie że panewka wypadła zamka od kata.
    Na zimno się zgodzę, ale na ciepło alfa dostaje w dupe i uwierz mi, że pałowanie jej na czerwone pole to chleb powszedni i ruszanie z piskiem i nic sie nie dzieje. Żelazna sprawa - nigdy nie kręce powyżej 3 tyś jeżeli na wyświetlaczu nie mam 90* na sztorc
    W każdym TSie w kabinie powinny być wygrawerowane dwie zasady.
    Dobry olej
    Olej w normie stanu
    147 powodów do zadowolenia

  6. #426
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adamss Zobacz post
    mam zamiar zrobić przebieg 500 tys km
    a kupiłeś już pozostałe 4 silniki (na 100kkm jeden )?

  7. #427
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Zdaje się że same blokady wałków do wymiany napędu rozrządu to za mało.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156 002.jpg
Wyświetleń:	839
Rozmiar:	144.3 KB
ID:	81245  

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #428
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Zamiast czujnika zegarowego można wykorzystać znak na kole zamachowym, ale z "zegarkiem" jest zdecydowanie wygodniej. Oprócz tego niezbędny jest klucz/blokada do poluzowania koła wałka wydechowego.

  9. #429
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zet Zobacz post
    Olej max - bez jaj, nie raz miałem na minimum i silnik żyje, szczerze mówiąc jak to sie ma do ciśnienia oleju na magistrali - z tego co wiem to ciśnienie robi pompa oleju, która dopóki nie zasysa powietrza to robi ciśnienie
    Chyba nie do końca o to chodzi. Przy niskim stanie oleju, podczas jazdy, olej w misie olejowej przemieszcza się zgodnie z zasadami dynamiki. Siła odśrodkowa, działająca na olej, może spowodować iż ten nie będzie zasysany przez smok pompy (z powodu zbyt niskiego stanu) a to tylko krok od zerwania filmu olejowego na panewkach.


  10. #430
    Użytkownik Świeżak Avatar Zet
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR 159 ti tbi
    Postów
    94

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    Chyba nie do końca o to chodzi. Przy niskim stanie oleju, podczas jazdy, olej w misie olejowej przemieszcza się zgodnie z zasadami dynamiki. Siła odśrodkowa, działająca na olej, może spowodować iż ten nie będzie zasysany przez smok pompy (z powodu zbyt niskiego stanu) a to tylko krok od zerwania filmu olejowego na panewkach.
    No mniej-więcej to napisałem, a teoretycznie poziom min powinien być tak oznaczony żeby w/w sytuacja nie miała miejsca. Uprzedzając zaraz nazwanie mnie du.ą przez kogoś, że dopuściłem do tak "niskiego" stanu oleju to powiem, że wystarczy kilkaset kilometrów przejechane na "ostro" żeby ubyło te pół litra.
    159 tbi Ti
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Były Alfa 146 ti, 156 2,4 jtdm 20V

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory