Strona 7 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 154

Temat: Dpf

  1. #61
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    podlasie
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 16v 2007
    Postów
    34

    Domyślnie

    kurcze teraz pomyslalem sobie jak poczytalem jeden z tematow i przewijalo sie stwierdzenie "wywalic klapki i zaspawac", ze jak slysze ten szum o ktorym pisalem kiedy wzrasta cisnienie doladowania to moze oni mi w cholere te klapki wywalili i zostaly dziury??? i przez to sie chrzani? da sie jakos zajzec?

  2. #62
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    A ja myślę, że panowie mechanicy coś po prostu źle poskładali. To może być kilka różnych rzeczy, na podstawie tych objawów, które wyżej zostały napisane to widać, że samochód wszedł w tryb awaryjny. I tylko tyle. Po tych objawach nic więcej nie wiadomo. A biorąc po uwagę to, że miałeś połowę osprzętu rozkręconą to całkowicie wyklucza diagnozę.Może to być np. wina przeładowywania związana ze źle poskładanym kolektorem wydechowym i turbo. Może to być milion innych rzeczy. Zamiast się zastanawiać trzeba było pilnie pojechać do serwisu z reklamacją. Dziś pozostało tylko poczekać do czwartku.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 24-12-2012 o 15:04

  3. #63
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Tak jak przedmówcy napisali - NAJTAŃSZYM momentem na usunięcie klap wirowych jest wykonanie tej czynności przy wymianie rozrządu w "pakiecie startowym" po zakupie auta. Skoro znana jest problematyka klap, konsekwencje itd warto tą czynność przemyśleć.

    Pozdrawiam
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  4. #64
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    podlasie
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 16v 2007
    Postów
    34

    Domyślnie

    wracajac do mojego tematu... przewiercili mi DPFa bo juz wogole nie chcial jezdzic. sa 2 dziury 12mm + wydmuchalismy jeszcze z filtra i z katalizatora kupe sadzy;P po zlozeniu i odpaleniu wywala blad czujnika temperatury w DPF ale bez zadnych skutkow ubocznych tylko kontrolka sie swieci, ale znow mul sie zrobil... odkrecili przewod od turbiny wsadzil mechanik palca i sie okazalo ze sie wirnik sklinowal. poruszal troche poruszal i sie zaczal krecic... czyli pewnie przez luz juz na tulei czasami sie tak wirnik ustawi ze sie blokuje. wracajac do domu w pewnym momencie patrze we wsteczne lusterko a tam taka zaslona dymna ze swiata nie widac... caly tylny zderzak czarny od sadzy. kopci bo dostaje normalna dawke paliwa ale turbo nie nabija odpowiedniego cisnienia (sprawdzone na kompie) i dostaje za malo powietrza za czym idzie ze paliwo sie nie spala do konca (chyba dobra droga dedukcji?) dodatkowo w sobote wyjechalem z domu i po jakichs 10 km jak cos zaczelo syczec, jakis przedmuch sie zrobil. wjechalem na kanal a tam przy DPFie jak wychodzi ta rurka do mierzenia cisnienia laczona jest w pewnym miejscu gumowym wezykiem i to wlasnie ten wezyk rozerwalo widocznie dlatego ze katalizator byl tak zabity ze spaliny musialy znalezc gdzies ujscie. ogolnie stawiam auto we srode do warsztatu na regeneracje turbiny... czyli urwane klapki = pogiete zawory i uszkodzona turbina. mam nadzieje ze na tym koniec...
    oby w nowym roku po serii niepowodzen udalo sie doprowadzic ten samochod do porzadku...
    najlepszego - Pawel

  5. #65
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Trochę się koledze nazbierało problemów i pewnie wydatków
    Życzę powodzenia, i mniej wydatków w nowym roku

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał kuntakinte Zobacz post
    wracajac do mojego tematu... przewiercili mi DPFa bo juz wogole nie chcial jezdzic. sa 2 dziury 12mm + wydmuchalismy jeszcze z filtra i z katalizatora kupe sadzy;P po zlozeniu i odpaleniu wywala blad czujnika temperatury w DPF ale bez zadnych skutkow ubocznych tylko kontrolka sie swieci, ale znow mul sie zrobil... odkrecili przewod od turbiny wsadzil mechanik palca i sie okazalo ze sie wirnik sklinowal. poruszal troche poruszal i sie zaczal krecic... czyli pewnie przez luz juz na tulei czasami sie tak wirnik ustawi ze sie blokuje. wracajac do domu w pewnym momencie patrze we wsteczne lusterko a tam taka zaslona dymna ze swiata nie widac... caly tylny zderzak czarny od sadzy. kopci bo dostaje normalna dawke paliwa ale turbo nie nabija odpowiedniego cisnienia (sprawdzone na kompie) i dostaje za malo powietrza za czym idzie ze paliwo sie nie spala do konca (chyba dobra droga dedukcji?) dodatkowo w sobote wyjechalem z domu i po jakichs 10 km jak cos zaczelo syczec, jakis przedmuch sie zrobil. wjechalem na kanal a tam przy DPFie jak wychodzi ta rurka do mierzenia cisnienia laczona jest w pewnym miejscu gumowym wezykiem i to wlasnie ten wezyk rozerwalo widocznie dlatego ze katalizator byl tak zabity ze spaliny musialy znalezc gdzies ujscie. ogolnie stawiam auto we srode do warsztatu na regeneracje turbiny... czyli urwane klapki = pogiete zawory i uszkodzona turbina. mam nadzieje ze na tym koniec...
    oby w nowym roku po serii niepowodzen udalo sie doprowadzic ten samochod do porzadku...
    najlepszego - Pawel

    Sugeruję zmienić mechanika. Jazda samochodem z takimi objawami jest delikatnie mówiąc nierozsądna; auto nie powinno opuścić warsztatu.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  7. #67
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał kuntakinte Zobacz post
    wracajac do mojego tematu... przewiercili mi DPFa bo juz wogole nie chcial jezdzic. sa 2 dziury 12mm + wydmuchalismy jeszcze z filtra i z katalizatora kupe sadzy;P po zlozeniu i odpaleniu wywala blad czujnika temperatury w DPF ale bez zadnych skutkow ubocznych tylko kontrolka sie swieci, ale znow mul sie zrobil... odkrecili przewod od turbiny wsadzil mechanik palca i sie okazalo ze sie wirnik sklinowal. poruszal troche poruszal i sie zaczal krecic... czyli pewnie przez luz juz na tulei czasami sie tak wirnik ustawi ze sie blokuje
    To jak Ci się tak ustawi w czasie jazdy, to potem się dowiesz, ile taka beztroska kosztuje. U kogo Ty to naprawiasz? U Pana Zenka, którego hobby jest picie Mocnego Full i oglądanie w TV Ferdynanda Kiepskiego?
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #68
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    podlasie
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 16v 2007
    Postów
    34

    Domyślnie

    witam. samochodu nie zostawilem i chcialem odebrac na wlasne zyczenie z nadzieja ze jeszcze da sie cos wycisnac poniewaz auto bylo mi potrzebne ze wzgledu na ten caly okres swiat itp. jednak i tak na wiele sie nie przydalo.

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    To jak Ci się tak ustawi w czasie jazdy, to potem się dowiesz, ile taka beztroska kosztuje. U kogo Ty to naprawiasz? U Pana Zenka, którego hobby jest picie Mocnego Full i oglądanie w TV Ferdynanda Kiepskiego?
    no teraz tak pomyslalem ze mogloby chyba uszkodzic lopatki wirnika po czystej stronie? no to nie pan zenek troche aut tam sie przez nich przewija...

    w kazdym razie jestem juz po regeneracji turbiny. nie nabijala cisnienia i wogole wszystko zasrane bylo juz olejem. auto odebralem i fakt teraz turbina nie gwizdze ale dalej nabija tylko max 1,2 bara. z tego co mi mowili to przez to ze prawdopodobnie wlasnie przez ten zatkany dpf... mam racje? kupilem tam jakas chemie do czyszczenia sadzy ale nic to nie dalo pewnie dlatego ze troche oleju poszlo razem ze spalinami i dlatego tej sadzy nie dalo rady wziac. poradzili mi w serwisie zeby wywalic calkiem dpfa i wyprogramowac no ale niestety narazie pozbylem sie calej kasy i tego nie zrobie. pomyslalem sobie ze moze wyjme jescze raz ten filtr rozetne go w miejscu gdzie oni go rozcinali wymyje go normalnie jakims rozpuszczalnikiem czy benzyna ekstrakcyjna przedmucham potem walne go jeszcze myjka cisnieniowa a na koniec potraktuje palnikiem gazowym zeby go wysuszyc i ewentualnie zeby dopalily sie resztki tego rozpuszczalnika (bo palnikiem acetylenowym chyba bedzie troche za wysoka temperatura?)... co wy na to? czy moze jest jakis inny sposob? bo mi rece juz opadly do samej ziemi jechalem po odbior z nadzieja ze juz bede mial swiety spokoj a tu no niby jest ok, da sie jechac ale jeszcze nie do konca tak jak byc powinno...
    Ostatnio edytowane przez kuntakinte ; 05-01-2013 o 17:50

  9. #69
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał kuntakinte Zobacz post
    poradzili mi w serwisie zeby wywalic calkiem dpfa i wyprogramowac
    Jak już przewierciłeś dpf-a, to teraz tylko tak jak radzi serwis, lub sprawny dpf. Na forum wiele pisano na temat dpf - wypalanie, czyszczenie, przed wierceniem może trzeba było poczytać, bo teraz naprawa to koszt ok 1000

  10. #70
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    podlasie
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 16v 2007
    Postów
    34

    Domyślnie

    witam ponownie. dalej mecze ten temat... jak pisalem wczesniej wykonalem czyszczenie DPFa. najpierw znalazlem gdzies w necie jakis srodek firmy TANAP o numerach 131 i 132 przeznaczony do czyszczenia DPF ale z aledrogo razem z przesylka 285 zl wiec zrezygnowalem... po prostu wyjalem caly fitr rozcialem przy katalizatorze i jedno i drugie umylem rozcienczalnikiem uniwersalnym przy pomocy ropownicy. poszlo tego z 5 litrow sporo sadzy wyplukalo. na poczatku jak z jednej strony wlewalem rozpuszczalnik to z drugiej nic nie wylatywalo ale po kilku plukaniach juz zaczelo przecikac. po rozpuszczalniku umylem caly goraca woda karcherem to juz woda przelatywala doryc szybko przez ten filtr. nastepna czynnoscia bylo przedmuchanie go powietrzem i grzanie palnikiem gazowym. zajelo to chyba ponad 40 minut najpierw jakby odparowywala woda a potem zaczely sie palic resztki rozpuszczalnika takze wygladalo to jakby z jakims dopalaczem kiedy z rury buchal ogien nie byla to jakas gwaltowna reakcja tylko poprostu wypalaly sie opary rozcienczalnika. zala noc lezal na piecu nast dnia jeszcze troche dogrzalem go palnikiem acetylenowymrelikatnie tyko zeby dziur nie narobic pospawalem wszystko do kupy i zabralem sie do skladania.
    jeszcze przed skladaniem przejechalem sie kawalek z sama rura bez calej tej puszki. o dziwo wcale glosno silnik nie pracowal ale tez nie zauwazylem zadnej poprawy w mocy i przyspieszaniu... zlozylem wszystko do kupy tez sie przejechalem i to samo, zadnej zmiany. i moje pytanie brzmi czy moze byc to wina tego ze wyskakuje blad tego czujnika temperatury w DPFie? bo czujnik jest zepsuty sprawdzali go w serwisie i mowili ze nie ma zadnej opornosci. czy mozliwe jest ze przez ten blad nastepuje jakies ograniczenie mocy? teraz wyglada na to ze jakby turbina jakos niemrawo pracuje... jest po regeneracji na gwarancji a nabija tylko max 1,2 bara i to tak przy prawie 3tys obr. a wskazowka nie idzie w gore od razy przy depnieciu w pedal tylko powoli sie unosi jakby ze wzrostem obrotow...
    moze mi ktos podpowiedziec co to moze byc?;/ jedyna zmiana jaka zauwazylem po oczyszczeniu DPF to to ze przed srednie spalanie na trasie przy spokojnej jezdzie wychodzilo mi 8,2 - 8,4l a teraz normalnie 6,6 - 7l
    pomozcie bo juz ksiazke chyba moge napisac o tym co przechodze

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory