Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Temat: Bardzo duże ubytki płynu chodniczego. Dymienie z rury wydechowej.

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Saimonse
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    3-CITY
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16 V 2007 Q-T | eks : AR 147 16 V TS 88 kW 2006
    Postów
    104

    Domyślnie Bardzo duże ubytki płynu chodniczego. Dymienie z rury wydechowej.

    Mam spory problem z ubytkiem płynu chłodniczego. Zaczęło się w zasadzie w wakacje gdy jadąc zapaliła mi się kontrolka przegrzania silnika. Zatrzymałem samochód i okazało się, że płynu w zbiorniku jest zero ! Uzupełniłem płyn i wszystko było ok. Byłem u mechanika ale stwierdził, że nie widzi nic niepokojącego - "jeździć i kontrolować". Żadnych innych objawów nie było - nie kopciło dymem, korek oleju czysty, nie było widać żadnych wycieków. Kontrolowałem oczywiście poziom ale płyn ciągle ubywał (dolewka około 0,5 L tygodniowo). Czasami jak chciałem zapalić silnik to był problem jakby akumulator słaby. Sprawdzałem wtedy stan płynu a tam prawie brak płynu. Zaczął tak szybko ubywać, że straciłem trochę nad tym kontrolę. Pojechałem więc do kolejnych kilku warsztatów na diagnozę. Jeden stwierdził, że do wymiany jest chłodnica bo jest rozszczelniona i to jest przyczyna "znikania" płynu. ASO tę teorię potwierdziło.
    Wymieniłem więc chłodnicę wody, przy okazji wymieniając również wąż chłodnicy zostawiając w warsztacie 1000 zł. Cieszyłem się mimo wszystko, że problem z głowy.. Nic podobnego. Od wymiany minęły jakieś dwa tygodnie. Zaczęło mi teraz dość solidnie kopcić z rury wydechowej przy zimnym silniku. Po przejechaniu około 5-10 km problem znika. No i oczywiście dalej ubywa dużo płynu ze zbiorniczka. Po odkręceniu korka poziom się podnosi o kilka cm. Do tego zauważyłem jeszcze, że płyn chłodniczy w zbiorniku ma dziwny kolor. Taki jakby mleczny.

    Macie jakieś pomysły ? Mechanicy coś sknocili czy to ta nieszczęsna uszczelka pod głowicą a może jeszcze coś innego ?
    Ostatnio edytowane przez Saimonse ; 04-11-2016 o 14:40

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Jeśli masz qtronica to jest jest jeszcze jedna możliwość, że rozszczelnił się wymiennik na skrzyni biegów.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Saimonse
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    3-CITY
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16 V 2007 Q-T | eks : AR 147 16 V TS 88 kW 2006
    Postów
    104

    Domyślnie

    To mnie zabiłeś teraz. O czymś takim nie słyszałem jeszcze. W przyszłym tygodniu jadę do kolejnego mechanika. Już teraz krew mnie zalewa.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Tak naprawdę jest dużo możliwości. Dymienie po rozruchu to nie jest czasem para wodna z wydechu? O tej porze roku to normalne. Natomiast jeśli kolor płynu w zbiorniczku to taka kawa z mlekiem to lipa. Znaczy to że płyn jest wymieszany z olejem.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Pod korkiem wlewu oleju nie ma majonezu? Zrób test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Jeśli nic nie wykaże, to możesz wymienić korek zbiorniczka wyrównawczego. U mnie to przez niego ubywało mi płynu. Kosztuje około 25zł, a często rozwiązuje problem. Tyle, że mleczny kolor płynu wskazuje na mieszanie się z olejem...
    Kowal wyprzedził moją odpowiedź...

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    A jak wygląda pompa wody? Ktoś sprawdzał czy tam nie ma wycieków? To pierwsze co się sprawdza w JTDm. Oraz korek zbiornika, tak jak wspomniano powyżej.
    Cytat Napisał Saimonse Zobacz post
    Macie jakieś pomysły ? Mechanicy coś sknocili czy to ta nieszczęsna uszczelka pod głowicą a może jeszcze coś innego ?
    Prędzej pęknięta głowica niż uszczelka.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    U mnie płyn tez najpierw przez długi czas znikał bez żadnych konsekwencji. Zero wycieków, przegrzewania się, nic. Dopiero po paru latach auto zaczęło dymić, i nawet wtedy test na CO2 niczego nie pokazał. Ale gdy Alfizna wszamała ponad litr płynu na dziesięć kilometrów to głowica poszła do sprawdzenia - była pęknięta w dwóch miejscach.

    I nie przejmuj się wydatkami na chłodnicę i ruę - ja zanim dotarłem do głowicy, to zregenerowałem turbo i wtryski - wyszło sporo więcej .
    Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 04-11-2016 o 16:01

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar TomSon1991
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Cieszanów
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 SW, 1,9JTD (85kW) 115km (mapa na 150;]) Jest: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    97

    Domyślnie

    Moja Alfa też kopci, również się tym niepokojem ale zauważyłem że brera ma taką budowę kominów że może się tam zbierać woda. Płynu też umnie ubywa ale po jakimś czasie gdy robiłem dolewke zauważyłem że płyn sączy się gdzieś po przewodach. Po konsultacji z mechanikiem stwierdziliśmy że to zbiornik rozkleił się na zgrzewie. Czekam właśnie na mowy zbiornik.

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał TomSon1991 Zobacz post
    Po konsultacji z mechanikiem stwierdziliśmy że to zbiornik rozkleił się na zgrzewie. Czekam właśnie na mowy zbiornik.
    U mnie parę lat temu najpierw poszedł do wymiany zbiornik, a po chwili głowica. Po prostu zbiornik rozkleił się od ciśnienia w układzie.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar TomSon1991
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Cieszanów
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 SW, 1,9JTD (85kW) 115km (mapa na 150;]) Jest: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    97

    Domyślnie

    Hmm czyli wypadałoby sprawdzić ciśnienie na tłokach przy pomocy manometr..

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Brak płynu chodniczego
    Utworzone przez Arczi w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-07-2015, 18:05
  2. [159] Alfa Romeo 159 nie odpala + dym z rury wydechowej!
    Utworzone przez davids1986 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 19-04-2015, 08:01
  3. Średnica rury wydechowej w jtd 115km
    Utworzone przez seba198666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 12:05
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 20:38
  5. [156] 2.0 ts Jasny dym z rury wydechowej.
    Utworzone przez Adrian R-sko w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory