W 2011r na korzyść kierowców było rozstrzygniętych ok 60% spraw. Od 2012r jest we FR drogówce specjalny dział policji który zajmuje się tylko sprawami ochrony środowiska (katalizatory,DPF,EGR itd)
- - - Updated - - -
misiu7911 jak to powiedział jeden z Warszawskich tunerów - "użytkownicy nowych diesli dzielą się na dwie grupy - tych którym już wyciąłem DPF i na tych którym dopiero wytnę"
"Gdyby porównać światowe marki do ciała człowieka to Toyota byłaby mózgiem , Aston Martin twarzą , Cadillac brzuchem a ALFA ROMEO sercem i duszą"
Jeremy Clarkson TOP GEAR 11/4
"jak to powiedział jeden z Warszawskich tunerów - użytkownicy nowych diesli dzielą się na dwie grupy - tych którym już wyciąłem DPF i na tych którym dopiero wytnę"
Są jeszcze tacy co wymienią na nowy, lub regenerowany (nie wypalany, a regenerowany i już takie są)![]()
To nadal mniej niż kara za granicą za jego brak.
Ostatnio edytowane przez kriswin ; 31-12-2012 o 13:17
"Jeśli celujesz w nic, zawsze trafisz!"
Jeden Pan z tego forum mierzył na przeglądzie auto po wycięciu DPF, EGR i po modyfikacji map wtrysku. Wynik był taki, że auto mieściło się w normach EURO4. W naszych autach katalizator jest osobno, zaraz za turbiną. Zatem auto po wycięciu DPF powinno bez najmniejszych problemów utrzymać poziom aut z EURO3.
Warto pamiętać, że EURO4 to nie tylko zaostrzone normy spalin. Ale również obowiązek spełniania tych norm na zimnym silniku (skrócił się czas pomiaru spalin po zapaleniu silnika z kilkudziesięciu sekund do kilkunastu).
ale dlaczego ludzie to wycinaja?
ba chca wiecej mocy
bo slyszeli ze sie zatyka
Jakies inne powody?
Moim zdaniem to 2 podstawowe, ale dodałbym jeszcze jeden.
A mianowicie kupowanie diesla do miasta na krótkie wyjazdy, a pózniej problemy z dpf.
Ja w kilku samochodach miałem już dpf i w żadnym nie wymieniałem ani nie wycinałem filtra.
Nie było takiej potrzeby a np. a Audi A6 miałem 320tyś przebiegu i nic się nie działo.
Tyle, że ja 100km robię dziennie do pracy, po 50km w jedną stronę.
"Jeśli celujesz w nic, zawsze trafisz!"
Ostatnia z Alf : Alfa Romeo 159 ,
Teraz: Mercedes CLS 55 AMG & Suzuki SV 1000S
OD DUŻEGO SILNIKA LEPSZY JEST ? ..... JESZCZE WIĘKSZY SILNIK
No wlasnie czyli nie dpf jest zly tylko ludzie ktorzy kupuja diesle do miasta sa troche niepowazniale fakt faktem ,ze chyba nie do konca jest to przemyslane.w koncu jesli ktos chce jezdzic dieslem w miescie to dlaczego mam byc ograniczony dpfem
W przypadku 159-ek problemem jest to, że olbrzymia część podaży na rynku wtórnym to właśnie diesle. Nawet jak ktoś nie do końca chciałby kupić tego diesla to w sytuacji bardzo ograniczonego wyboru w egzemplarzach z silnikiem benzynowym, chcąc nie chcąc się na niego decyduje.