Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Uderzenie lewym kołem - Alfa 166

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    E tam. Dolny wahacz będziesz miał do wymiany zapewne. Nie, żebym Cię straszył, ale przestawiona zbieżność nie powodowałaby przecież ściągania a jedynie inne ustawienie kierownicy przy jeździe na wprost.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  2. #12
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    jak tył tak jak u mnie to po raz kolejny stawiam browara że wahacz jest wygięty
    ale nie płacz - chyba w 166 tył wahacz nie jest sporo droższy od 156/GT
    mnie drożej wyszła robota + geo ( przód , tył ) niż sam wahacz :-)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Fucel Zobacz post
    straszycie mnie, u mnie sprawa wygląda nieco podobnie - mały poślizg, prędkość niewielka i zatrzymałem się tylnym lewym kołem na krawężniku. Przednia oś nie brała udziału. Na szczęście krawężnik był niski, alusem jej nie dotknąłem lecz oponą, która zamortyzowała uderzenie. Uszło nieco powietrza, na wulkanizacji sprawdzili koło i wszystko było ok, bez wykrzywień. Ale! Ale zauważyłem, żeby jechać prosto muszę trzymać kierownicę lekko w lewo - przy czym nie ściąga mnie w żadną stronę... Więc sam nie wiem co myśleć, wizytę u swojego mechanika mam dopiero na środę przyszły tydzień. Sprawdzą tył i przy okazji zbieżność/geometrię - ale każdy dzień to więcej dylematu, strachu. A wy jak sądzicie?
    fucel - miałem dokładnie to samo ( lewy tył ) , ty piszesz że felga ok bo na oponę poszło - ale ... mogła opona przejąć uderzenie samo ale mogło ją "zkrzywić " w osi ( ja tak miałem ) i niestety felga do kibla
    u mnie było tak jak pisałem wcześniej :
    felga w osi - kibel
    wahacz - kibel
    geo - do zrobienia
    łozysko - kibel - wymiana ( po kilku dniach się odezwało - no ale co się dziwić jak strzał był boczny )








  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Fucel
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Grudziadz
    Auto
    Giulietta
    Postów
    411

    Domyślnie

    Widze ladne koszta mnie czekaja za moja glupote. Fela u mnie byla sprawdzona na wulkanizacji, wiec raczej odpada z listy wydatkow. Mam nadzieje, ze to nie bedzie nic wielkiego - trzymajcie kciuki. Niebawem sie okaze...
    Ostatnio edytowane przez Fucel ; 03-01-2013 o 11:15

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    ale przestawiona zbieżność nie powodowałaby przecież ściągania a jedynie inne ustawienie kierownicy przy jeździe na wprost.
    i tak napisał w pierwszym poście, że do jazdy na wprost musi dać w prawo bo inaczej 'ciągnie' (a raczej po prostu jedzie) w lewo, to normalne

    verdebiancorosso

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobielczak Zobacz post
    auto ściąga na lewą stronę i muszę trzymać kierownice skręconą troszkę w prawo aby utrzymać prosty tor jazdy.
    W sumie można to różnie interpretować
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Byłem dzisiaj u wulkanizatora. Opona good, felga - równiutka..

    Rzucili okiem na pozostałe rzeczy.. stwierdzili.. ze na oko wszystko jest ok. Mimo tego oczywiście w przyszłym tygodniu zamierzam odstawić auto na serwis.

    Moja 166 jedzie prosto. Nie ściaga - przekręciła się kierownica po prostu. Nawet jak jest krzywo i ją puszcze to jedzie auto prosto - kierownica zostaje nieruchomo krzywo.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    pewnie wystarczy wyregulować, ale pewnie to nigdy na pewno haha
    czekamy na kolejne wieści z warsztatu

    verdebiancorosso

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    ja też bym stawiał na drążek. U mnie w podobnym przypadku tylko felga krzywa i porysowana, poza tym nic

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    W tej sytuacji w najgorszym razie drążek kierowniczy, ale pewnie raczej tylko końcówka. I jeśli to małe odkształcenie to regulacja powinna rozwiązać problem.
    Jeśli nic faktycznie nie ściąga to nic ważnego nie pokrzywiłeś, czyli kilkadziesiąt zł załatwi sprawę.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Czyli koledzy czekamy na ostateczny werdykt wahacz czy drążek układu kierowniczego.

Podobne wątki

  1. Uderzenie w krawężnik
    Utworzone przez beriba w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 19:44
  2. Problem z tylnym lewym kołem ??
    Utworzone przez pkokoszko w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 06:51
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 21:19
  4. [146] uderzenie w kraweznik
    Utworzone przez idclip w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-07-2010, 17:41
  5. Alfa 156 Problem z tylnym kołem
    Utworzone przez gondas w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-05-2009, 23:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory